Renault Mégane Scénic
...automobil, s kterým objevíte nový svět.
Dominantním prvkem designu vozu Mégane Scénic je elipsa. Projevuje se v elegantních křivkách karoserie a promítá se i do vnitřního prostoru. Mégane Scénic je jedinečný vůz. Má originální design a bez nadsázky geniální interiér, který umožňuje nejrůznější úpravy a vyniká velkým vnitřním prostorem. Mégane Scénic je neobyčejně praktický a přitom za všech okolností poskytuje maximální komfort.Objevte genialitu prostoru
Mégane Scénic je první jednoprostorový vůz ve své kategorii. Zavazadlový prostor je vybaven zesíleným krytem nastavitelným do dvou pozic: klasická poloha, která se zastaví na úrovni zadních opěradel, a prostřední poloha. Zavazadla je tak možné ukládat pod kryt a současně také na něj, takže vzniknou dva ukládací prostory nad sebou. Díky zadním pátým dveřím se i ty nejobjemnější předměty lehce nakládají. Pokud ani to nestačí, je tu ještě další možnost. Zadní sedadla prostě vyjmete a zavazadlový prostor si zvětšíte. A přitom je stále ještě k dispozici dost místa pro spolucestující.
Mégane Scénic nabízí dokonce skrývačky a tajné zásuvky. Jedna je přímo pod sedadlem řidiče. Vzadu je něco pro děti: dva velké boxy, kam si mohou schovat své oblíbené hračky. Pod zadními sedadly je po celé délce velký odkládací prostor. Odkládání ale znamená také mít vše potřebné po ruce: přihrádka na brýle, prostor pro velké láhve za zadními opěradly, vše pro pohodlné cestování pětičlenné posádky.
Aktivní bezpečnost -- technologická pečeť Renault
Díky velice moderní technologii je Mégane Scénic vzorem jízdních vlastností. Je vybaven nápravou typu MacPherson vpředu a nezávislým zavěšením kol na vlečných ramenech vzadu. A výsledek? Dokonalý kontakt s vozovkou. Mégane Scénic v zatáčkách perfektně drží stopu a naklánění vozidla téměř neexistuje. V každém okamžiku jízdy vnímáme, že vůz se zcela podřizuje vaší vůli a že jej máte pod kontrolou.
Mégane Scénic brzdí, aniž by ztratil stabilitu. Tato účinnost spočívá v kombinaci tří zařízení: citlivý pedál, kompenzátor přizpůsobený zátěži a systém ABS. Abyste mohli včas zareagovat, potřebujete perfektní viditelnost. Mégane Scénic nabízí tak výjimečnou viditelnost, že vám již nic nemůže uniknout. Vidět dobře znamená vidět dozadu a do stran. Proto je Mégane Scénic vybaven kromě vyhřívaných zpětných zrcátek na místě řidiče asférickým vnějším zpětným zrcátkem, které definitivně odstraňuje mrtvý úhel.
Mégane má také inteligentní stěrače, které se přizpůsobují podmínkám provozu. Při zastavení se jejich rychlost sníží na minimum a při dalším rozjezdu se vrací na původní rychlost. Při zpětném chodu se uvedou do činnosti stěrače zadního okna, pokud jsou zapnuty přední stěrače.
Důležitou úlohu z hlediska bezpečnosti hraje ergonomie, veškeré ovládací prvky jsou velice jednoduché. Elektrické ovládání oken na straně řidiče a spolujezdce, seřízení zpětných zrcátek ergonomickým tlačítkem - to vše přispívá k plnému soustředění na jízdu v každém okamžiku.
Ovládací prvek rádia, který je umístěn u volantu, vám umožňuje ovládat hlasitost, nastavit vlnový rozsah nebo změnit funkci přístroje, aniž byste spustili oči ze silnice. Recyklace vnitřního vzduchu a systém klimatizace udržují bdělost řidiče a poskytují mu maximální komfort. Mégane Scénic, to je bezpečná jízda v naprostém pohodlí.
Mégane Scénic -- bezpečnost až na prvním místě
Přes veškerá opatření není možné zcela vyloučit možnost nehody. Proto je Mégane Scénic vybaven tak, aby dokázal snížit na minimum účinky nárazu. Ve zlomku sekundy se uvedou do pohotovosti všechny systémy: airbagy na místech řidiče a spolujezdce, přerušovač přívodu paliva, a zejména systém programovaného upoutání. Dokonalá souhra všech mechanismů je otázkou tisícin sekundy.
- Od 0 do 17 tisícin sekundy: zničení nárazníku a deformace na předku vozidla.
- Od 15 tisícin sekundy: spustí se pyrotechnický předpínač.
- Od 20 do 70 tisícin sekundy: navíjecí popruhy se aktivizují, nafouknou se airbagy, dojde k zablokování řídicí jednotky motoru.
- Od 77 do 110 tisícin sekundy: poslední fáze, kdy se uvedou do činnosti omezovače namáhání.
Se systémem programovaného upoutání (SRP), který používají pouze vozy Renault, se upravuje bezpečnostní pás tak, že k pyrotechnickému předpínači a navíječi popruhů se připojuje nové vybavení: omezovač namáhání. Toto zařízení je tvořeno ocelovou součástkou zhotovenou takovým způsobem, aby při nárazu její postupné a naprogramované roztržení snížilo napětí pásu, a tím eliminovalo nebezpečí vzniku vnitřního zranění.
Společná postupná činnost tří prvků, které tvoří SRP, umožňuje snížit o 30% až 50% zatížení, kterým trpí hrudní koš cestujících na předních sedadlech. Jde o značný pokrok v oblasti pasivní bezpečnosti. Mégane Scénic je vybaven rovněž opěrkami hlavy s aretací, sedadly, která vás podrží ve vzpřímené poloze, a poprvé u jednoprostorového vozidla třemi dynamickými tříbodovými pásy vzadu.
Bude vším, čím chcete
Mégane Scénic je díky své koncepci schopen přizpůsobit se každé situaci. Oddělená zadní sedadla jsou na sobě zcela nezávislá, dají se skládat i vyjmout, takže si vnitřek vozu můžete upravit tak, jak si přejete.
Ať už se rozhodnete cestovat ve dvou, nebo v pěti, s celou rodinou nebo s přáteli, Mégane Scénic vám vždy nabídne to nejpohodlnější řešení. Tvůrci vozu Mégane Scénic mysleli opravdu na všechno: prostřední sedadlo je možné složit a velmi snadno proměnit na konferenční stolek. Můžete je ovšem také zcela vyjmout a podle potřeby nahradit např. cestovní chladničkou. Interiér umožňuje samozřejmě i další originální úpravy. Přitom zůstává vždy maximálně pohodlný.
SCÉNIC RN 1,6 e
- 1,6e/1598 cm3 66 kW/90 k
Sériové vybavení:
centrální zamykání s dálkovým ovladačem integrovaným do klíče, recyklace vnitřního vzduchu, imobilizér, airbag řidiče, posilovač řízení, tónovaná skla, halogenové světlomety, ovládání světlometů z místa řidiče, asférické zpětné zrcátko řidiče, boční vnější plastový ochranný pás, vyhřívané zadní okno, zapalovač cigaret, osvětlení zavazadlového prostoru, třetí brzdové světlo, kontrolka zapnutí bezpečnostních pásů řidiče, kontrolka zavřených dveří, kontrolka tlaku oleje, čalounění velur/látka Laurier, kryty kol Honfleur 14, přívod vzduchu k zadním místům, osvětlení míst vzadu, bodové světlo pro spolujezdce, ukazatel stavu oleje LCD, odkládací prostory ve dveřích vpředu i vzadu, odkládací prostory pro 2 lahve 1,5l za zadními opěradly, odkládací prostor pod zadními sedadly, střední zadní sedadlo sklopné a posuvné, postranní zadní sedadla pevná, se sklopným opěradlem, s možností vyjmutí nebo posunutí ke středu vozu po vyjmutí prostředního sedadla
Doplňky na přání:
komplet komfortního vybavení: sedadlo řidiče výškově nastavitelné, s nastavitelnou bederní opěrkou, výškově nastavitelný volant, komplet elektrického vybavení: elektrické ovládání skel předních dveří, otáčkoměr, digitální hodiny, ukazatel vnější teploty, inteligentní stěrače, postupné zhasínání vnitřního osvětlení, komplet vnitřního vybavení: dva odkládací prostory pod nohama cestujících vzadu, postranní zadní sedadla podélně posuvná, se seřiditelným a sklopným opěradlem, zadní prostřední sedadlo podélně posuvné, se sklopným opěradlem, zásuvka 12 V, autorádio RADIO SAT 6001, klimatizace, alarm, ABS, airbag spolujezdce, manuálně ovládaná střešní okna, mlhové světlomety, střešní lišty, metalíza
SCÉNIC RT 1,6e, 2,0, 1,9 dT
- 1,6e/1598 cm3 66 kW/90 k
- 2,0/1998 cm3 83,5 kW/115 k
- 1,9 dT/1870 cm3 68,5 kW/95 k
Sériové vybavení:
vybavení verze RN + komplet komfortního vybavení: sedadlo řidiče výškově nastavitelné, s nastavitelnou bederní opěrkou, výškově nastavitelný volant, komplet elektrického vybavení: elektrické ovládání skel předních dveří, otáčkoměr, digitální hodiny, ukazatel vnější teploty, inteligentní stěrače, postupné zhasínání vnitřního osvětlení, komplet vnitřního vybavení: dva odkládací prostory pod nohama cestujících vzadu, postranní zadní sedadla podélně posuvná, se seřiditelným a klopným opěradlem, zásuvka 12 V, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, palubní počítač (jen u benzinové verze), mlhové světlomety, velurové čalounění Lande, kryty kol Etaples 14 (RT 1,6) a Caubourg 14 (RT 2,0; RT 1,9 dT), lakované nárazníky, reostat osvětlení palubní desky, zásuvka pod sedadlem spolujezdce
Doplňky na přání:
klimatizace, autorádio RADIO SAT 6001, ABS, alarm, airbag spolujezdce, elektricky ovládaná střešní okna, střešní lišty, 4stupňová automatická převodovka (jen u benzinové verze), disky kol z lehké slitiny Etretat (RT 1,6) nebo Bréhat (RT 2,0; RT 1,9 dT), metalíza
VK (1997)
Galerie
Verze | RN, RT1,6e | RT 2,0 | RT1,9 dT |
Brzdy | |||
Přední kola | Kotoučové | Kotoučové | Kotoučové |
Zadní kola | Bubnové | Bubnové | Bubnové |
Pneumatiky | |||
175/70 R14 | 185/70 R14 | 185/70 R14 | |
Výkon | |||
Max. rychlost (km/h) | 170 | 185 | 174 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 13,7 | 11,1 | 12,9 |
1000 m s pevným startem | 35,5 | 32,9 | 34,8 |
Spotřeba | |||
Při rychlosti 90 km/h (l/100 km) | 6,1 | 6,7 | 4,9 |
Při rychlosti 120 km/h (l/100km) | 7,9 | 8,9 | 6,9 |
V městském provozu (l/100km) | 8,9 | 10,7 | 7,7 |
Spotřeba l/100 km (podle nové normy EC 93/116) | |||
Městský cyklus | 11,1 | 12,3 | 9,1 |
Mimoměstský cyklus | 6,6 | 7,5 | 5.7.2007 |
Smíšený cyklus | 8,2 | 9,3 | 6,9 |