Renault Mégane Coupé

Již na první pohled upoutá svými oblými tvary
Sklon přídě se světlomety protaženými do stran, elegantní přední převis a robustní záď tvoří sebejistou a dynamickou siluetu sportovního Mégane Coupé. Linie karoserie harmonizují s ladnými křivkami interiéru. Uvnitř pak palubní deska, řešená ve dvou barvách přirozeně obklopuje člověka a dává mu pocit nedílné součásti automobilu. Jednotný design společně s výkonným motorem jakoby zvaly k příjemné jízdě.
Kvalitní podvozek s výbornými jízdními vlastnostmi
se stal základem pro návrh konstrukce. K bezpečnosti výrazně přispívá dobrý výhled z vozu a výborná stabilita na silnici. Struktura prostoru pro cestující byla navržena a ověřována tak, aby kostra vozu tvořila opravdový štít proti možnému ohrožení. Společně s účinným systémem deformačních zón a novými bočními výztuhami dveří se tak podařilo vytvořit dokonalý systém ochrany vnitřního prostoru. Bezpečnost řidiče a spolujezdců je mimo jiné zajištěna vpředu dvěma tříbodovými samonavíjecími bezpečnostními pásy s pyrotechnickým předpínáním.
Bezpečnost proti odcizení
je jednou z nejsilnějších stránek vozů řady Mégane. K sériovému vybavení všech verzí patří nový účinný systém pro blokaci spuštění motoru. Tento systém spolupracuje s elektronicky řízenou jednotkou motoru a je tak dokonale integrován do konstrukce vozu, že prakticky znemožňuje jeho vyřazení případným zlodějem. Tento systém je spojený s dálkovým infračerveným ovladačem centrálního zamykání dveří. Kódování pomocí kódových posloupností zamezuje dešifrování kódu i těm nejlépe vybaveným zlodějům. Renault zkrátka udělal všechno pro vaši bezpečnost i bezpečnost vašeho vozu.
Vysoká spolehlivost
je jedním ze základních cílů firmy Renault. Mégane Coupé jde však ještě dále a představuje další krok kupředu v otázkách kvality zpracování, spolehlivosti a bezpečnosti. Inovace řady motorů a další vylepšení jako systém programovaného upoutání omezující v případě nárazu sílu působící od bezpečnostního pásu na tělo, či inteligentní stěrače, posunují nový Mégane Coupé daleko před ostatní. Kvalita a spolehlivost vozů Renault je však posuzována především podle řešení motoru. Proto byla vytvořena nová třída motorů 1,6 l (90k), která se vyznačuje řadou technických inovací a vylepšení. Vícenásobné vstřikování a zdokonalená hlava motoru má za následek vysoký točivý moment a zvýšenou dynamiku při nižší spotřebě a při prvotřídním výkonu! Mégane Coupé nabízí volbu mezi motorem 1,6 l a novým 16-ti ventilovým motorem 2,0 l (150 k).
MÉGANE RN COUPÉ
- RN 1,6e/1598 cm3, 66kW/90k
Sériové vybavení:
systém programovaného upoutání -- světová novinka Renault v oblasti bezpečnosti, airbag pro řidiče, posilovač řízení, bezpečnostní výztuhy dveří, samonavíjecí bezpečnostní pásy vpředu výškově nastavitelné s předpínači, zadní mlhový světlomet, stěrač zadního okna, třetí brzdové světlo, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zařízení pro blokaci spouštění motoru -- imobilizér, centrální zamykání dveří s infračerveným dálkovým ovládáním v klíči, tónovaná skla, mlhové světlomety, asférické zpětné zrcátko řidiče, dvě přední sluneční clony, kontrolka zapnutí bezpečnostního pásu řidiče a uzavření dveří vozidla, čtyřrychlostní vytápění a větrání s centrálním uzávěrem přívodu vzduchu, odmlžování skel (čelní + boční), příprava na připojení rádiopřehrávače, nárazníky v barvě karoserie, dělené zadní sedadlo, otáčkoměr, ukazatel stavu oleje, digitální hodiny, čalounění látka/velur Rondo.
Doplňky na přání:
airbag pro spolujezdce, autorádio RADIO SAT 6001 (4x15W), ABS, alarm systém, střešní okno, reflexivní přední sklo, výklopná zadní okna, komplet elektrického vybavení (elektrické ovládání oken předních dveří, u řidičes impulzním spínačem, automatický cyklovač stěračů, digitální ukazatel venkovní teploty), komplet ergonomického vybavení (výškově nastavitelný volant, sedadlo řidiče s nastavitelnou bederní opěrkou), disky kol z lehkých slitin, metalíza.
MÉGANE RT COUPÉ
- RT 2,0 16V/1998 cm3, 108kW/150k
Sériové vybavení:
vybavení předchozí verze RN Coupé + ABS, výklopná zadní okna, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s regulovatelnou bederní opěrkou, vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie elektricky ovládaná, zadní spoiler, disky kol z lehkých slitin, komplet elektrického vybavení (elektrické ovládání oken předních dveří, u řidiče s impulzním spínačem, automatickýcyklovač stěračů, digitální ukazatel venkovní teploty), palubní počítač, čalounění látka/velur Falstaff.
Doplňky na přání:
Airbag pro spolujezdce, autorádio RADIO SAT 6001 (4x15W), alarm systém, střešní okno, reflexivní přední sklo, klimatizace, kožené čalounění v tmavomodrém odstínu, metalíza
Galerie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Verze | RN1,6e | RT 16V |
Brzdy | ||
Přední kola | Kotoučové | Kotoučové |
Zadní kola | Bubnové | Kotoučové |
Pneumatiky | ||
175/65 R14 | 195/50 R16 | |
Výkon | ||
Max. rychlost (km/h) | 187 | 215 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 11,3 | 8,6 |
1000 m s pevným startem | 32,9 | 29,2 |
Spotřeba | ||
Při rychlosti 90 km/h (l/100 km) | 5,1 | 6,4 |
Při rychlosti 120 km/h (l/100km) | 6,6 | 8,1 |
V městském provozu (l/100km) | 8,2 | 10,5 |
Spotřeba l/100 km (podle nové normy EC 93/116) | ||
Městský cyklus | 9,6 | 12,4 |
Mimoměstský cyklus | 5,9 | 7,2 |
Smíšený cyklus | 7,2 | 9,1 |