Renault Mégane Classic

Renault Mégane Classic

Renault Mégane Classic RL

Renault Mégane Classic RN

Renault Mégane Classic RT





Moderní klasika
      Co je klasické, může zároveň velmi dobře být i moderní a pokrokové. Pádným důkazem pro toto tvrzení je právě nový Renault Mégane Classic, další člen rodiny Mégane. Mégane Classic dostal svůj název podle klasického typu karoserie se stupňovitou zádí, která bývá většinou označována jako sedan. Na první pohled je ale jasné, že v sobě tato klasika nese mnoho moderních stylistických prvků a že krása vozu Mégane Classic je něčím zcela současným. Konstruktéři a designéři dokázali do ztvárnění tohoto vozu vtělit stejné základní prvky jako u ostatních modelů úspěšné řady Renault Mégane, a tak se Classic vyznačuje přirozenými zaoblenými liniemi, jejichž důstojná elegance naznačuje dynamické schopnosti vozu. Rodina vozů Mégane se tak s vozem Classic rozrůstá o dalšího plnohodnotného člena, kterým je rodinný sedan s elegantní a prostornou karoserií, doslova obrovským prostorem pro zavazadla, dynamickými motory, ergonomickým interiérem, vynikajícími jízdními vlastnostmi, a zejména mimořádnou úrovní aktivní i pasivní bezpečnosti. Mégane Classic vám poskytne stejný pocit pohodlí a bezpečí jako velká limuzína.
Prostor bez konce
      Velký objem prostoru pro zavazadla je známou výhodou klasických sedanů, ale taková hodnota, jakou může nabídnout Mégane Classic, totiž 510 dm3, je v této třídě opravdu výjimečná.
      Úložný prostor tak bez problémů pojme zavazadla pětičlenné rodiny při dlouhé cestě na dovolenou. Díky zadním sedadlům, jejichž opěradla se dají u všech verzí sklopit v poměru 1:3, dovolí Mégane Classic posádce přepravit i velmi rozměrný náklad. Přepravní možnosti vozu jsou při obou sklopených zadních sedadlech ještě výraznější. Hlavní důraz je však vždy kladen na komfort. O tom svědčí například i sklopné loketní opěrky u zadních sedadel. Ve voze Mégane Classic je pamatováno i na všechny drobné předměty, které při jízdě potřebujeme.
      Kromě odkládací schránky před spolujezdcem a kapes na zadních stranách předních sedadel má Classic ještě speciální úložný prostor pod zadním oknem. Díky němu se nemusíte obávat, že se vaše drobnosti už při prvním zabrzdění rozlétnou po voze...
Dokonalá jistota
      Na vynikající úrovni aktivní bezpečnosti vozu Renault Mégane Classic se podílí velké množství komponentů: od špičkových jízdních vlastností, přes dokonalý výhled z vozu až k takovým zdánlivým maličkostem, jakými jsou ergonomicky dokonale tvarované pedály, které se obsluhují snadno a přirozeně. Zdokonalená náprava MacPherson s rameny ve tvaru L vpředu a nezávislé zavěšení kol na vlečných ramenech vzadu poskytují vozu vynikající jízdní vlastnosti na rovině, ale i velmi dobrou stabilitu při projíždění zatáček vyšší rychlostí. Mégane Classic disponuje dobře dimenzovanou brzdovou soustavou, vybavenou omezovačem brzdového tlaku kol zadní nápravy v závislosti na zatížení. Brzdy mohou být na přání doplněny o protiblokovací brzdový systém ABS. Mégane Classic nabízí svému řidiči rovněž perfektní výhled z vozu, daný velkou prosklenou plochou a štíhlými sloupky karoserie.
      Dokonale ergonomicky řešené ovládací prvky a přístroje, logicky rozmístěné v řidičově dosahu, se ovládají snadno a samozřejmě. Řidič má díky tomu v každém okamžiku jízdy perfektní přehled o všech důležitých informacích - a přitom se může dokonale soustředit na ovládání vozu.
Rozhodující okamžiky
      Pokud se vůz při jízdě dostane do takové situace, kdy už nelze odvrátit hrozící nehodu, je potřeba minimalizovat její následky pro posádku.
      V tom je Mégane Classic skutečný mistr. O ochranu cestujících se stará celá soustava prvků, které tvoří tzv. pasivní bezpečnost. Mégane Classic musel před zahájením výroby prodělat ve zkušebním centru společnosti Renault celkem 60 crash-testů.
      Důležitou novinkou vozu, která ještě výrazně zvyšuje úroveň bezpečnosti cestujících, je tzv. systém programovaného upoutání, s nímž jako první přišel právě Renault. Tento systém, využívající poznatků z analýz obrovského množství dopravních nehod vyhodnocovaných výzkumným oddělením společnosti Renault, představuje zásadní novinku v práci bezpečnostních pásů. To proto, že spojuje prostředky, které se společně používají jen velmi zřídka. Součástí celého systému jsou pyrotechnické předpínače, které v případě nárazu bleskurychle napnou pás, přitisknou cestujícího k sedačce a postarají se o maximální účinnost bezpečnostního pásu. Dalším zásadním komponentem systému je speciální ukotvení, které při nárazu programově kontroluje napětí pásu a nedovolí, aby jeho tlak na hrudník a břicho cestujícího dosáhl nebezpečných hodnot. Jedná se vlastně - zjednodušeně řečeno - o velice účinný tlumič bezpečnostního pásu. Renault tak udělal další krok k ještě vyšší bezpečnosti svých vozů.
      Dalším významným ochranným prvkem je struktura karoserie, v níž kabina pro cestující tvoří jakési pevné jádro, které posádce zaručuje dostatek prostoru pro přežití. Tato pevná buňka má vpředu i vzadu tzv. deformační zóny, které se při nárazu předem naprogramovaným způsobem zbortí a pohltí při tom značnou část nárazové energie

RL 1,4e A 1,9D

- 1,4e / 1390 cm3, 55 kW /75k

- 1,9D / 1870 cm3, 47 kW /65 k


Sériové vybavení
      airbag řidiče, dvě zadní zpětná světla, zadní mlhové světlo, boční ochranný plastový pás, asférické levé zpětné vnější zrcátko, vnější zpětná zrcátka manuálně nastavitelná, dvourychlostní stěrače s pulzním režimem, vyhřívané zadní sklo, třetí zadní vyvýšené brzdové světlo, posilovač řízení, imobilizér, zadní sedadlo dělené v poměru 1/3 a 2/3, čtyřrychlostní ventilace, analogové hodiny, ukazatel stavu oleje, kontrolka nedovřených dveří, kontrolka teploty chladící kapaliny, tříbodové bezpečnostní pásy na všech pěti sedadlech, vpředus pyrotechnickými předpínači a se SRP systémem, opěrky hlavy výškově nastavitelné, okrasné kryty kol Erguy, odkládací prostory v předních dveřích, látkové čalounění Fugue
Doplňky na přání
      autorádio RADIO SAT 4001, airbag spolujezdce, tónovaná skla, metalíza

RN 1,4e, 1,6e A 1,9D

- 1,4e / 1390 cm3, 55 kW /75 k

- 1,6e / 1598 cm3, 66 kW /90 k

- 1,9D / 1870 cm3, 47 kW /65 k


Sériové vybavení:
       verze RL+centrální zamykání s dálkovým ovládáním integrovaným do klíče, tónovaná skla, výškově nastavitelný volant, okrasné kryty kol Frehel 13 (1,4; (1,9D) a Malaga 14 (1,6), velurové čalounění Arial, digitální hodinky, otáčkoměr, bodová svítidla spolujezdce na středním panelu, ukazatel stavu oleje (displej LCD)
Doplňky na přání:
      autorádio RADIO SAT 6001, airbag spolujezdce, komplet elektronickévybavení: el. ovládání skel předních dveří, ukazatel vnější teploty, inteligentní stěrače, postupné zhasínání vnitřního osvětlení, alarm, ABS, el. ovládáné střešní okno, nárazníky v barvě karosérie, mlhové světlomety, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s nastavitelnou bederní opěrkou, metalíza

RT 1,6e, 2,0 A 1,9 dTi

- 1,6e / 1598 cm3, 66 kW /90 k

- 2,0 / 1998 cm3, 83,5 kW /115 k

- 1,9 dTi / 1870 cm3, 72 kW /100 k


Sériové vybavení:
      verze RN+komplet elektronické vybavení: el. ovládání skel předních dveří, ukazatel vnější teploty, inteligentní stěrače, postupné zhasínání vnitřního osvětlení, vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná v barvě karoserie, palubní počítač (pouze benzínové verze), nárazníky v barvě karosérie, mlhová světlomety, zadní ochrana proti slunci, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s nastavitelnou bederní opěrkou, velurové čalounění Esguisse, okrasné kryty kol Honfleur, osvětlenípalubní desky s reostatem
Doplňky na přání
      klimatizace, autorádio RADIO SAT , airbag spolujezdce, alarm, ABS, el. ovládané střešní okno, disky kol z lehké slitiny, čtyřstupňová automatická převodovka (pouze benzínové verze), metalíza

Viktor Kazda


Galerie


Mégane classic 02 Mégane classic 03 Mégane classic 07
Mégane classic 04 Mégane classic 05 Mégane classic 06


Verze RL, RN 1,4e RN,RT 1,6e RT 2,0 RL,RN 1,9D RT1,9 dTi
Brzdy
Přední kola Kotoučové Kotoučové Kotoučové Kotoučové Kotoučové
Zadní kola Bubnové Bubnové Bubnové Bubnové Bubnové
Pneumatiky
175/70 R13 175/65 R14 175/65 R14 175/70 R13 175/65 R14
Výkon
Max. rychlost [km/h] 170 184 197 160 184
Zrychlení 0-100 km/h [s] 14,3 11,5 9,7 16,5 12
1000 m s pevným startem 35,9 33,4 30,9 37,5 33,8
Spotřeba
Při rychlosti 90 km/h [l/100 km] 5,2 5 6,2 4,6 4
Při rychlosti 120 km/h [l/100km] 7,1 6,6 7,9 6,4 5,4
V městském provozu [l/100km] 8,3 8,2 10,5 7,2 5,6
Spotřeba l/100 km (podle nové normy EC 93/116)
Městský cyklus 10,3 9,6 12,8 8,6 -
Mimoměstský cyklus 5,8 5,9 6,7 5,3 -
Smíšený cyklus 7,4 7,2 8,6 6,5 -
Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 8. Je-li nutné změnit pozici havarovaných vozidel, obkresli jejich původní postavení.


Link to old english version.