Twingo po omlazovací kůře
Nejmenší Renault už se sice od podzimu loňského roku na český trh nedováží, ovšem pro milovníky značky s diamantem ve znaku mohou být informace o dalším vývoji tohoto originálního prcka i tak zajímavé. Vždyť případní zájemci z ČR si jej mohou snadno zakoupit u některého z koncesionářů Renaultu v německém či rakouském pohraničí... Twingo modelového roku 2019 totiž po téměř pěti letech výroby prošlo modernizací a stalo se jedním z lákadel stánku značky Renault na letošním ženevském autosalonu.
Kosmetické retuše
Nejnápadnější změnou, kterou Twingo v rámci faceliftu zaznamenalo, je nový přední nárazník, ze kterého zmizely typické kulaté diodové svítilny. Nemyslíme si, že by to bylo změna zrovna vítaná, protože autíčku zajišťovaly osobitý „kukuč“, ale to je jen náš osobní názor… Diodové denní svícení je nyní integrováno do hlavních světlometů, ve kterých tvoří světelný podpis ve tvaru písmena C. Ten samý světelný efekt nyní vytváří i přepracované zadní svítilny. Z přídě lépe vybavených verzích ale kulaté tvary přece jen úplně nezmizely – mohou se objevit u mlhovek. Změněno bylo rovněž žebrování masky chladiče. Ze spodní partie zadního nárazníku byl odstraněn prolis, takže nyní má v této partii hladký tvar. Jak už to u Renaultů ve „Fázi 2“ bývá, dosavadní nabídka barevných odstínů karoserie byla obohacena – v tomto případě o žlutooranžový odstín a nově natónovanou bílou. Rozšířena byla i nabídka oblíbených bočních polepů. Nejdražší verze mohou být vyšperkovány i chrompaketem (lišty na náraznících a plastových obkladech spodního okraje dveří).
Pozměněná paleta motorů
Změny nastaly také v nabídce ležatých tříválcových motorů, ukrytých pod podlahou zavazadlového prostoru. Základ nabídky tvoří i nadále jednotka 1.0 SCe 65 naladěná na 48 kW a 95 N.m a nad ní se nově objevila verze SCe 75 se stejným točivým momentem, ale s výkonem zvýšeným na 54 kW. Výroba původní SCe 70 s výkonem 52 kW byla ukončena. Turbodmychadlem přeplňovaná devítistovka 0.9 TCe nyní dává 68 kW a 135 N.m, a alternativně může být dodávána i se šestistupňovou samočinnou dvouspojkovou převodovkou EDC (místo standardního 5st. manuálu). Sportovní vrcholné provedení TCe 110 s 80 kW a 172 N.m (jehož test jsme nedávno zveřejnili) z nabídky vypadlo. Není ale vyloučeno, že se jedná o výpadek pouze dočasný, než proběhne jeho nová emisní homologace…
Technické změny
Zajímavou změnou je zmenšení světlé výšky o 10 mm, jejímž účelem je zřejmě zlepšení aerodynamiky a jízdní stability. Příplatková litá kola mohou být nyní i šestnáctipalcová, standardní plechová totiž nyní vykazují rozměr jen 15 palců. Komfortu jízdy jistě pomáhají, vzhledu už méně… Sání motoru vyvedené u dřívější sportovní verze TCe 110 do mřížky v zadním levém blatníku se osvědčilo natolik, že ho nyní používají všechna provedení. Praktičtější je přepracované ovládání zámku zadní výklopné stěny (resp. zadního výklopného skla). Přestěhovalo se výše, až pod stěrač, kde je lépe přístupné a méně vystaveno nečistotám z vozovky.
Detailně vylepšený interiér
Twingem Renault cílí hlavně na mladou generaci (zejména slečen), a tak nepřekvapí modernizace multimediálního systému Easy Link, který nyní dostal obrazovku s úhlopříčkou 7 palců. Na upravené středové konzole přibyl nastavitelný držák nádob s nápoji, držák mobilního telefonu a také dvojice zdířek typu USB. Informační systém je nyní schopen spolupracovat se systémy Android a Apple Car Play. Modifikovány byly řadicí páka, startovací tlačítko i ovládání tempomatu. Před řadicí páku se začala montovat zcela nová konzola s otevřenou odkládací schránkou. Vyjímatelnou pouzdrovou tašku přes rameno, kterou šlo zastrčit do obdélníkového otvoru v přístrojové desce před koleny spolujezdce, nahradila klasická schránka s víkem.
(10.3. 2019)
Roman Poláček