Systém Active Drive - podvozek Renault Laguna GT

Renault Active Drive

Renault Active Drive - nový podvozek určený pro modely Laguna GT a Coupé.





Jak to začalo?

Systém zatáčení čtyřmi koly není žádná novinka v motoristickém světě. Nissan používá systém HICAS od roku 1986. Jednalo se čistě jen o mechanický systém řízený hydraulikou a senzorem rychlosti. Později Nissan vyvinul systém Super HICAS, který byl řízený počítačem. Používá jej dodnes.

Další vozy se systémem zatáčení všech čtyř kol:

Mazda - 626 (1988), MX-6 (1987-1997), RX-7

Toyota (1991) - Camry, Celica, Soarer

Honda - Prelude (1987), Accord (1991)

Infinity - G35, řada M

Mitsubishi - Galant, 3000GT


Renault Active Drive

Jedná se o systém, který řídí počítač a mechaniku ovládá elektromotor. Funguje při jakékoli rychlosti a to dvěma způsoby.

1/ Rychlost do 60 km/h

Při rychlosti do 60 km/h se zadní kola natáčí proti předním. Tím se docílilo menšího poloměru otáčení až o 10%,10,8 metru oproti 12,05 metru u běžné Laguny. Snáze se tedy propletete městem nebo zaparkujete. Kola se pohybují směrem ven o 3,5 stupně.

2/Rychlost nad 60 km/h

Zde to funguje naopak - zadní kola kopírují natáčení předních. A to v úhlu 2 stupňů. Systém zde působí proti odstředivé síle a tlačí zadní nápravu dovnitř zatáčky. V případě nouzové situace povolí elektronika natočení kol ještě o 1,5 stupně.


Funguje to?

ANO! A skvěle. Alespoň podle nás. Jízda s tímto podvozkem je radost. Bezpečnostní systémy jsou nastavené na sportovní jízdu a dovolují vám bez zásahu elektroniky zajít opravdu hodně daleko.










Jan Horešovský


Galerie


Renault Active Drive Detail systému Renault Active Drive Renault Laguna GT
Renault Active Drive


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 8. Je-li nutné změnit pozici havarovaných vozidel, obkresli jejich původní postavení.


Link to old english version.