Sportovní prcek pro vybíravé

Renault často přichází s akčními modely svých vozů, které speciálním barevným provedením a obohacenou výbavou oslovují zákazníky žádající něco extra. Tento osvědčený postup nevynechává ani produkty sportovní divize Renault Sport. Stačí si připomenout letos představené Clio R.S. Ange & Demon připomínající spolupráci oddělení Renault F1 se společností Red Bull Racing. Nyní se tato speciální limitovaná edice rozšřiřuje také na menší a dostupnější Twingo R.S. a brzy prý bude rozšířena i na Mégane R.S.
Co tedy Twingo R.S. Red Bull Racing RB7 nabízí navíc? Nejnápadnější jsou samozřejmě vzhledové úpravy. Karoserie je lakována výhradně černou metalízou s perleťovým efektem, která zajímavě kontrastuje s některými díly (lišta v předním nárazníku, kryty zpětných zrcátek, spoiler nad zadním oknem) lakovanými světle žlutým odstínem. Neméně působivý je polep střechy se šachovnicovým motivem.
V interiéru vládne černý odstín (na některých detailech vyvedený v klavírním lesku) kombinovaný se šedou. Tento elegantní celek je oživen žlutým prošíváním koženého potahu volantu a potahů sedadel. Nová audiosouprava First se stará o kvalitní ozvučení interiéru, sportovní nadšenci ovšem více ocení tzv. R.S. Monitor (toto zařízení je inspirováno telemetrickým systémem vozů F1 - ukládá data důležitá pro sportovní jízdu - například čas jízdy na jedno kolo při dovádění na okruhu). Oba tyto prvky jsou u verze R.S. Red Bull součástí standardní výbavy. Na středové konzole je nalepena plaketa s pořadovým číslem vozu, hlavici řadicí páky zdobí logo Renault Motorsport.
Podvozek je standardně osazen paketem Cup, který proti standardnímu provedení nabízí o 10 % tužší nastavení pružin a tlumičů a o 4 mm sníženou světlou výšku pro ještě sportovnější jízdní vlastnosti. Sedmnáctipalcová litá kola Gana se dodávají ve vysoce lesklé povrchové úpravě. Pohonná jednotka zůstává beze změny – pod krátkou kapotou tedy bručí skvělý vysokootáčkový čtyřválec 1.6 16V s výkonem 98 kW při 6750 ot./min a točivým momentem 160 N.m při 4400 ot./min, který nepoužívá žádné přeplňování. Normovaná kombinovaná spotřeba činí pouhých 6,5 l/100 km.
Připomeňme, že Renault Twingo R.S. se vyrábí v závodu Renault ve slovinském Novom Meste. Mezi milovníky nadupaných minivozů (tzv. mini hot-hatchů) má skvělé renomé. Od své premiéry ve druhé polovině roku 2008 se vždy umístil mezi třemi nejprodávanějšími modely své kategorie a na francouzském trhu nadupaných prcků mu patří téměř padesátiprocentní podíl. Renault Twingo R.S. již vznikl v počtu převyšujícím 12 000 kusů a prodává se ve 20 zemích třech kontinentů – v Evropě, Asii a Africe. V lednu 2010 se začala nabízet jeho exkluzivní verze Gordini a na jaře letošního roku se Twingo R.S. objevilo ve faceliftované verzi s výrazně přepracovanou přídí. Omezená akční série Red Bull Racing RB7 se bude prodávat na 10 vybraných trzích, mezi kterými nechybí ani ten český. Vůz už lze u českých dealerů Renaultu objednávat, jeho cena ale ještě nebyla stanovena. Lze ji ale odhadnout podle toho, že cenový rozdíl mezi běžným Cliem R.S. a Cliem R.S. Red Bull Racing RB7 činí 35 000 Kč. A jelikož standardní Twingo R.S. má stanovenu základní cenu 369 900 Kč, verze Red Bull by mohla přijít na zhruba 400 000 Kč.
(5. 6. 2012)
Roman Poláček
Galerie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |