Samsung SM7 - noblesní společník

Pro nový Samsung SM7  je typický nízký ponton karoserie a maska chladiče tvořená mohutnými horizontálními lamelami

Korejská značka Samsung, patřící do aliance Renault-Nissan, začala od poloviny srpna prodávat zcela novou generaci luxusního sedanu SM7, který nahradil stejnojmenný model vyráběný od roku 2004. Vývoj novinky trval 32 měsíců a vyžádal si náklady v přepočtu 270 milionů euro.

Designéři dostali za úkol navrhnout důstojný a reprezentativně působící sedan pětimetrové kategorie, který osloví konzervativní bohatou klientelu. Již v dubnu byl tento vůz vystavován na autosalonu v Soulu jako studie. Definitivní provedení se liší pouze v detailech (např. jinou maskou chladiče). Automobil spočívá na prodloužené podvozkové platformě menšího bratříčka SM5, který se v Evropě prodává coby Renault Latitude. Přední část platformy tedy využívá architekturu Renaultu Laguna, zatímco zadní víceprvková náprava pochází z velkých sedanů Nissan. Tato japonská automobilka dodává také pohonné jednotky – vidlicové zážehové šestiválce řady VQ, které jsou proslulé svojí mimořádnou kultivovaností.

Základní stupeň motorizace tvoří jednotka o objemu 2,5 l, která nabízí výkon 140 kW a točivý moment 243 N.m při 4400 ot./min. Pro nejnáročnější zákazníky je určen šestiválec 3,5 l produkující 190 kW a 330 N.m při 4400 ot./min. Oba motory spolupracují s novou šestistupňovou samočinnou převodovkou, u které lze zvolit buď komfortní, nebo sportovní řadicí režim. Nechybějí ani řadicí pádla pod volantem, která v této kategorii nejsou běžná. Vůz poháněný menším agregátem vykazuje průměrnou spotřebu paliva 9 l/100 km, silnější verze průměrně spotřebuje 10,4 l/100 km.

Výše zmiňovaný model je dalším důkazem ekonomické výhodnosti spojení značek Renault, Samsung a Nissan, která vede k výraznému snižování nákladů. V minulosti Renault s Nissanem spolupracoval hlavně v segmentu užitkových modelů, nyní se toto spojení stále více projevuje i u osobních automobilů. Možná, že v budoucnu se s novým sedanem SM7 setkáme i na evropských trzích, kde by mohl (samozřejmě po patřičných úpravách) posloužit jako nová vlajková loď Renaultu situovaná ještě výš než model Latitude.




Roman Poláček


Galerie


Pro nový Samsung SM7  je typický nízký ponton karoserie a maska chladiče tvořená mohutnými horizontálními lamelami Velmi dlouhou stupňovitou záď tvoří silně skloněné zadní sklo plynule přecházející do krátkého víka zavazadlového prostoru. Do sloupků C jsou zakomponována poměrně široká pomocná okénka. Do mohutných světlometů s vyspělou optikou jsou integrovány i ukazatele směru
Luxusní interiér se vyznačuje pečlivým zpracováním. Mimořádně komfortní sedadla svým designem připomínají sedačky z první třídy dopravního letadla. O patřičnou teplotu se stará vícezónový klimatizační systém. Ve srovnání s předchozí generací nový SM 7 nabízí zadním pasažérům o 70 mm více prostoru pro nohy, dostatek místa mají i ve svislém směru.


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Chcete být informováni o dění v klubu a novinkách týkajících se Renaultu? Registrujte se na našem diskusním fóru.