Samsung SM7 - noblesní společník

Korejská značka Samsung, patřící do aliance Renault-Nissan, začala od poloviny srpna prodávat zcela novou generaci luxusního sedanu SM7, který nahradil stejnojmenný model vyráběný od roku 2004. Vývoj novinky trval 32 měsíců a vyžádal si náklady v přepočtu 270 milionů euro.
Designéři dostali za úkol navrhnout důstojný a reprezentativně působící sedan pětimetrové kategorie, který osloví konzervativní bohatou klientelu. Již v dubnu byl tento vůz vystavován na autosalonu v Soulu jako studie. Definitivní provedení se liší pouze v detailech (např. jinou maskou chladiče). Automobil spočívá na prodloužené podvozkové platformě menšího bratříčka SM5, který se v Evropě prodává coby Renault Latitude. Přední část platformy tedy využívá architekturu Renaultu Laguna, zatímco zadní víceprvková náprava pochází z velkých sedanů Nissan. Tato japonská automobilka dodává také pohonné jednotky – vidlicové zážehové šestiválce řady VQ, které jsou proslulé svojí mimořádnou kultivovaností.
Základní stupeň motorizace tvoří jednotka o objemu 2,5 l, která nabízí výkon 140 kW a točivý moment 243 N.m při 4400 ot./min. Pro nejnáročnější zákazníky je určen šestiválec 3,5 l produkující 190 kW a 330 N.m při 4400 ot./min. Oba motory spolupracují s novou šestistupňovou samočinnou převodovkou, u které lze zvolit buď komfortní, nebo sportovní řadicí režim. Nechybějí ani řadicí pádla pod volantem, která v této kategorii nejsou běžná. Vůz poháněný menším agregátem vykazuje průměrnou spotřebu paliva 9 l/100 km, silnější verze průměrně spotřebuje 10,4 l/100 km.
Výše zmiňovaný model je dalším důkazem ekonomické výhodnosti spojení značek Renault, Samsung a Nissan, která vede k výraznému snižování nákladů. V minulosti Renault s Nissanem spolupracoval hlavně v segmentu užitkových modelů, nyní se toto spojení stále více projevuje i u osobních automobilů. Možná, že v budoucnu se s novým sedanem SM7 setkáme i na evropských trzích, kde by mohl (samozřejmě po patřičných úpravách) posloužit jako nová vlajková loď Renaultu situovaná ještě výš než model Latitude.
Roman Poláček
Galerie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |