Renault Wind

Renault Wind

Na Ženevském autosalonu byl představen nový kabriolet – Renault Wind

Původně byl na různých předpremiérových fotografiích a špionážních fotografiích označován jako Twingo Cabriolet. Svým pojetím se zaměřuje na řidiče, kteří nechtějí jen malý kompaktní vůz, ale mají rádi také vítr ve vlasech a přitom si svého vozu chtějí užívat celý rok. Ostatně o jeho praktičnosti svědčí také velikost zavazadlového prostoru – 270 l (jak s nataženou tak i složenou střechou!), která je srovnatelná s Renaultem Clio.

Praktický roadster?

Když už se hned zkraje zabýváme praktičností, je třeba zmínit, že svým pojetím se jedná o dvoumístný roadster, takže na děti na zadních sedadlech klidně zapomeňte a usaďte se pohodlně do anatomicky tvarovaných sedadel, v nichž můžete sedět opravdu proklatě nízko.



Svým vzhledem se malý Renault Wind snaží navodit správně sportovně agresívní náladu, ale také dát svému řidiči pocit bezpečí díky relativně vysoko vytaženým bokům karoserie.

Pohonné jednotky 

K pohonu Renaultu Wind budou sloužit dvě pohonné jednotky. Mrštná šestnáctistovka o výkonu 133 k (160 Nm při 4,400 ot/min), kterou dobře znáte z Twinga RS, případně z Renaultu Clio GT (u nás se neprodává) a nebo neméně známý, povedený motor TCe 100, což je motor o objemu 1,2 l dopovaný turbodmychadlem disponující točivým momentem 152Nm při 3,500 ot/min).

Stovka v označení motoru znamená výkon v koňských silách a zkratka TCe pak Turbo Control efficiency.

Když začne pršet

Počasí vás u tohoto roadsteru nemůže zaskočit. Žádné jiné auto v této třídě neotevírá a nezavírá střechu tak rychle jako Wind. 12 vteřin je hodnota, která spolehlivě pokoří kterýkoliv jiný podobný vůz nejméně o polovinu.

Se svou délkou 3,83 m není úplný drobeček. Standardně se bude dodávat se 16 nebo 17ti palcovými koly z lehkých slitin o rozměrech 195/45 R16 nebo  205/40 R17). Vášně pak krotí brzdy o průměru 280 mm na předních kolech a 240 mm na kolech zadních.

Bezpečnost

Ke sportovní jízdě i autům s otevřenou střechou dnes už patří bezpečnost, stejně jako u kteréhokoliv jiného auta, šířeji jsme se touto otázkou zabývali ve článku o Megane Cabrioletu. Proto i Wind dostal do vínku zesílený rám předního skla a integrovaný rám chránící posádku při převrácení vozidla.

Výbava

Renault slibuje, že Wind přijde do prodeje již v průběhu tohoto léta, abychom si mohli dosyta užít ježdění s větrem ve vlasech a nabízí bohatou základní výbavu. Centrální zamykání, tempomat, elektricky ovládaná, vyhřívaná vnější zrcátka, elektrické stahování oken, klimatizaci, autorádio s přehrávačem MP3, čtyři airbagy, výškově nastavitelná sportovní sedadla, výškově nastavitelný volant, palubní počítač a dále poměrně bohatou příplatkovou nabídku, z níž namátkou vybírám automaticky spínané stěrače a ostřikovače předních světel, ESC s kontrolou nedotáčivosti, couvací senzory a mnoho dalších extras.


 


Viktor Kazda 04/2010


Galerie


Renault Wind Renault Wind Renault Wind
Renault Wind Renault Wind Renault Wind
Renault Wind Renault Wind Renault Wind
Renault Wind Renault Wind 01 Renault Wind
Renault Wind Renault Wind Renault Wind
Renault Wind Renault Wind Renault Wind
Renault Wind Renault Wind Renault Wind
Renault Wind Renault Wind Renault Wind
Renault Wind Renault Wind Renault Wind
Renault Wind Renault Wind Renault Wind
Renault Wind Renault Wind Renault Wind


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Při nehodě na dálnici: Odejdi mimo vozovku, na svah nebo za svodidla.


Link to old english version.