Renault Safrane

Renault Safrane



Nové výkony, nový estetický vzhled

Vzrušení a potěšení. Nové vozy Safrane představují završení snahy o dokonalost. Vybraný luxus a do nejmenších detailů propracovaná a zvládnutá technologie jim umožňuje, aby se zařadily po bok nejlepších vozů své třídy. Renault Safrane je výjimečný automobil, který je určen především pro náročné automobilisty. Po usednutí za volant okamžitě zaujme svým komfortem, při jízdě oceníte jeho vysokou bezpečnost. K osvědčeným hodnotám značky se zde připojuje vybraná elegance. Nové vozy Safrane, více než jakékoli jiné automobily, dávají svým majitelům možnost uplatnit svoji osobnost za všech okolností.

K novému vozu Safrane není možné zůstat netečný. Jeho špičková kvalita je zřejmá na první pohled. Podívejte se na něj dobře. Obejděte ho. Čisté a měkké linie se velice jemně spojují a vytvářejí výraznou siluetu. Přední maska zdůrazňuje ušlechtilost křivek karoserie a dává vozu Renault Safrane punc originality. Nový tvar kapoty nechává vyniknout bočním partiím vozu a propůjčuje mu dynamický vzhled. Sílu vozu vycítíte okamžitě.

Nízká, ale výrazná přední maska vozu a nový přední nárazník vyvolávají dojem dynamické elegance, která je patrná i za volantem. Zcela nově pojatá zadní část vozu, které vévodí nová světla a nárazník, přispívá k modernímu vzhledu. Automobil působí dojmem, který dává tušit silný temperament při zachování plného jízdního komfortu a maximální bezpečnosti.

Další vývojové změny, jako jsou disky kol z lehkých slitin se zdůrazněnými paprsky, nové ochranné prvky na bocích vozidla a krátká anténa přemístěná na zadní část střechy, se podílejí na harmonickém vzhledu nového vozu Renault Safrane. Vůz je originální, s vyváženou kombinací elegantní síly a čistoty linií. Jeho vzhled z něj činí jeden z nejkrásnějších automobilů naší doby.

Vůz, jehož řízení je požitkem

Jakmile usednete do nového vozu Safrane, okamžitě získáte pocit pohodlí a komfortu. Do očí vám padne prosvětlenost celého interiéru vozu, panoramatické plochy oken, půvab kůže a nového čalounění. Posaďte se dovnitř. Pozvěte vaši rodinu nebo přátele. Dýchne na vás šarm velkých salónů. Prostoru je hodně a nikde vám nechybí. Je ho dost pro vaše nohy i pro vaše ruce. Pohodlí pro vás i pro vaše spolucestující. S uspokojením si prohlédnete perfektní provedení interiéru, lehce se dotknete volantu a přístrojové desky. Je zde palubní počítač, který vás přesvědčí o své inteligenci. Veškeré ovládací prvky jsou soustředěny ve vašem zorném poli, doslova na dosah ruky. Pod nastavitelným volantem ovládáte jednotlivá tlačítka: rádio a osvětlení. Zaplaví vás pocit pohody.

Oceníte především měkkost sedadel a možnost regulovat tuhost jejich jednotlivých segmentů (vybavení Ergomatic), praktické jsou centrální opěrky vpředu i vzadu. K dispozici je klimatizace, teplota může být nastavena buď řidičem, nebo spolujezdcem vpředu. Díky senzoru reagujícímu na sluneční svit se klimatizace nastavuje automaticky. Všimli jste si zobrazení údaje o vnější teplotě? A zaregistrovali jste vyhřívání zpětných zrcátek na dveřích, existenci elektrického stahování okének jak vpředu, tak i vzadu?

K vašemu štěstí nic nechybí. Každým dnem, který strávíte ve voze Renault Safrane, budete mít o něco raději tento pohodlný prostor, který je současně prostorem bezpečí.

Řízení s variabilním posilovačem a hluboké ticho přispívá k pocitu klidu. Hluk motoru a hluk způsobený jízdou je dokonale odizolován. Můžete mluvit, aniž byste zvýšili hlas. Pokud máte rádi hudbu, vaše autorádio promění prostor v autě v koncertní sál. Zapomeňte na každodenní život. Cestujete ve skutečně luxusním voze, kde je pohodlí zákonem.

Safrane myslí na Vaši bezpečnost ve dne v noci

Nová světla. A noc se stává bezpečnější. Safrane zahajuje s výbojkami, kterými jsou vybaveny přední světlomety, malou revoluci v oblasti osvětlení. Xenonové výbojky osvětlí v režimu potkávacích světel velice široký prostor. Světelný tok je ve srovnání s běžnou žárovkou navíc znásoben. Viditelnost je tak zvýšena přibližně o 30 metrů. Máte k dispozici více světla, které se téměř blíží světlu dennímu. Ještě nikdy jste ve tmě neviděli tak dobře. Ještě nikdy jste při jízdě v noci nebyli v takovém bezpečí. Nové vozy Safrane jsou mezi prvními automobily, které přicházejí s tak vyspělou technologií. Výkon u nových halogenových světlometů se rovněž zvýšil. Poskytují více světla, spotřebují méně energie a jejich životnost je delší. Navíc se u nových světlometů, v režimu potkávacích světel, zvýšil světelný tok o 20%. Renault tak udělal maximum pro zlepšení vašeho pohodlí při jízdě v noci a proti únavě očí.

U výjimečného automobilu výjimečné jízdní vlastnosti. Renault Safrane má řízení dokonalé jak na dálnici, tak ve městě. K přednímu pohonu je přidán sériově dodávaný systém ABS proti zablokování kol. Automobil se snadno ovládá a bez odporu se přizpůsobuje požadavkům silnice. V zatáčkách drží Safrane na vozovce naprosto pevně.

Můžete si být jisti, že z hlediska bezpečnosti bylo u vozu Renault Safrane počítáno skutečně se vším. Na nic nebylo zapomenuto: vyhřívané přední sklo, boční výztuhy dveří, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, třetí brzdové světlo. Díky novým vozům Renault Safrane jsou silnice bezpečnější.

Předvídat nepředvídatelné

2 nebo 4 airbagy. Předvídat nepředvídatelné, chránit za všech okolností. Renault Safrane je vybaven tak, aby bylo ochráněno to, co je vám nejdražší: život. Odborníci z firmy Renault věnovali velkou pozornost bočním střetům, které jsou příčinou jedné třetiny smrtelných úrazů každý rok. Jestliže je dnes mnoho automobilů vybaveno čelními airbagy pro řidiče a spolujezdce, nový vůz Safrane může být vybaven bočními airbagy. Jsou umístěny po straně sedadel u řidiče a spolujezdce a v případě srážky se otevřou za 20 tisícin sekundy. Hrudník a spodní část trupu cestujících jsou tak lépe chráněny. Bezpečnostní pásy se systémem programovaného upoutání patří k tomu, co tvoří Renault Safrane výjimečným. Tento systém v případě nárazu pozvolna snižuje tlak na hrudník od napnutých bezpečnostních pásů. Jakmile dojde k nárazu, pyrotechnické zařízení umístěné na spodní straně kostry sedadel se uvolní v několika zlomcích sekundy. Řidič a jeho spolujezdec jsou pevně přitaženi ke svým sedadlům. Popruh s navíječem je tak blokován a tlak pásu se, pomocí programovaného upoutání, postupně uvolňuje. Zároveň se spustí čelní a boční airbagy. To vše se uskuteční v několika desítkách tisícin sekundy.

S novým vozem Safrane není vaše bezpečnost ponechána náhodě. Četné zkoušky ve zkušebnách a mnoho kolizních testů umožnily dospět k řešení, které bohatě překračuje platné normy. Zmiňme se také o pevnější struktuře opěradel zadních sedadel, která omezují v případě nárazu proniknutí zavazadel do vnitřního prostoru. A navíc 4 opěrky hlavy, výškově nastavitelné. Připomeňme si také vnitřní ukotvení bezpečnostních pásů umístěných vzadu, které vylučuje, aby se z nich cestující při kolizi vyvlékli.

SAFRANE 2,0 a 2,2 dT

- 2,0 100 kW /138 k

- 2,2 dT 83 kW/115 k

Sériové vybavení:

Airbag pro řidiče a spolujezdce, ABS, komplet: ovládání skel předních dveří, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná a vyhřívaná, posilovač řízení, imobilizér, tónovaná, přední světla s dvojitou optikou, čalounění Venitien, ozdobné kryty kol Dynasty, recyklace vzduchu, elektronický otáčkoměr, digitální hodiny, ukazatel stavu a tlaku oleje, ukazatel venkovní teploty, příprava pro připojení autorádia, manuálně nastavitelná přední sedadla s bederní opěrkou, zadní dělená sedadla v poměru 1/3 a 2/3, 4 opěrky hlavy s nastavitelnou výškou a sklonem, tříbodové bezpečnostní pásy na všech pěti sedadlech, vpředu s pyrotechnickými předpínači, systém programovaného upoutání, třetí vyvýšené zadní brzdové světlo

Doplňky na přání:

Automatická klimatizace, autorádio RADIO SAT 6000 (4 x 15 W), elektricky ovládané střešní okno, 4stupňová automatická převodovka (jen u benzínové verze), metalíza, zimní vybavení: vyhřívané čelní sklo a mlhové světlomety, alarm.

SAFRANE 2,5 a 2,2 dT

- 2,5 20V 121 kW/168 k

- 2,2 dT 832 kW/115 k

Sériové vybavení:

Vybavení předchozí verze + zpětná zrcátka v barvě karoserie, palubní počítač (jen u benzinové verze), syntezátor lidské řeči, zadní ochrana proti slunci, elektricky ovládaná okna zadních dveří, automatická klimatizace, disky kol z lehké slitiny Chinon, mlhové světlomety, čalounění Ramses.

Doplňky na přání:

Autorádio RADIO SAT 6000 (4 x 15 W), Autorádio SAT HiFi (4 x 25W, měnič CD), elektricky ovládané střešní okno, přední sedadla elektricky vyhřívaná a nastavitelná, s pamětí, kožené čalounění, vybavení Ergomatic, 4stupňová automatická převodovka (jen u benzínové verze), metalíza, boční airbagy, výbojkové světlomety, alarm, vyhřívané čelní sklo.

SAFRANE V6 INITIALE

- 3,0 24V 140 kW/190 k

Sériové vybavení:

Vybavení předchozí verze + kožené čalounění Agena, čtyřstupňová automatická převodovka, vyhřívané čelní sklo, boční airbagy, výbojkové světlomety, autorádio RadioSat HiFi (4x25W, měnič CD), variabilní posilovač řízení, vybavení Ergomatic, přední sedadla vyhřívaná, elektricky nastavitelná, s pamětí, alarm, disky kol z lehké slitiny Prestige, zadní spoiler, ostřikovač světlometů, regulátor rychlosti, další specifické vybavení Initiale

Doplňky na přání:

Elektricky ovládané střešní okno


Viktor Kazda


Galerie


Klimatizace Palubní deska Výrazná zadní světla
Řadící páka automatické převodovky Přístrojová deska s palubním počítačem Čelní chromovaná maska
Vysunovací ostřikovač předního světlometu


Verze 2,0 2,5 3,0 V6 Initiale 2,2 dT
Brzdy
Přední kola kotoučové brzdy -- průměr v mm 260 280 280 280
Zadní kola kotoučové brzdy -- průměr v mm 265 265 265 265
Pneumatiky
Přední 195/65R 15 195/65R 15 205/55R16 205/55R16
Zadní 195/65R 15 195/65R 15 205/55R16 205/55R16
Výkon
Max. rychlost (km/h) 207 220 210 192
Zrychlení 0-100 km/h (s) 10,5 9,1 10,2 13,2
1000 m s pevným startem 31,9 30,2 31 34,5
Spotřeba
Při rychlosti 90 km/h (l/100 km) 6,3 6,8 8,3 5,0
Při rychlosti 120 km/h (l/100km) 7,9 8,6 10,4 6,8
V městském provozu (l/100km) 10,8 12,6 15,4 8,3
Spotřeba l/100 km (podle nové normy EC 93/116)
Městský cyklus 12,7 14,8 20,8 10
Mimoměstský cyklus 7,1 7,6 9,4 5,8
Smíšený cyklus 9,1 10,3 13,4 7,3
Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Nudíte se? Kupte si medvídka mývala nebo si přijďte popovídat na naše fórum.


Link to old english version.