Renault představil nový kompletní program v oblasti automobilového sportu

Nový sportovní program automobilky Renault představil její generální ředitel Skupiny Renault, Carlos Ghosn



Generální ředitel skupiny Renault, Carlos Ghosn, počátkem února 2016 odhalil celkové záměry značky Renault v oblasti automobilového sportu.  Stalo se tak na firemní akci, pořádané ve vývojovém středisku Technocentre Renault, které se nachází v Guyancourtu nedaleko Paříže.

Oddělení Renault Sport je nově rozděleno na dvě samostatné jednotky: Renault Sport Racing a Renault Sport Cars. První z nich bude mít na starosti veškeré závodní aktivity značky Renault s týmy Renault Sport Formula One Team, Renault e.dams, Formula Renault 2.0, Renault Sport RS 01 Trophy a rovněž další programy zákaznických závodů na okruzích a v automobilových soutěžích. Renault Sport Racing se o jejich účast bude starat ze dvou center. Jedno leží v Enstonu ve Velké Británii, druhé ve Viry-Chatillon ve Francii.

Druhá jednotka, Renault Sport Cars, dříve nesla jméno Renault Sport Technologies. Bude řídit vývoj a prodej sportovně laděných modelů z oficiální nabídky Renaultu. Renault Sport je po celém světě známý jako vývojář a výrobce vynikajících sportovně laděných vozů, jako Clio R.S. a Mégane R.S. a nově i cestovně-sportovních modelů GT, jako například nový Mégane GT. Renault Sport bude i nadále rozšiřovat nabídku svých vozů díky dodatečným investicím do výzkumu a vývoje a bude i rozšiřovat své obchodní a marketingové aktivity, podporující jejich prodej.

Renault se rozhodl pro toto nové rozdělení svých sportovních aktivit ze dvou důvodů. Prvním je snaha propagovat značku Renault Sport a zasáhnout co nejširší veřejnost prostřednictvím týmu Renault Sport Formula One Team a na globální úrovni svým angažmá ve F1. Druhým cílem je Formule E a další sportovní aktivity pod vlajkou Clio Cupu, které také přispějí ke zvýšení obecného povědomí o značce a znalosti jejích silných stránek prostřednictvím elektromobilů a běžných modelů.

Renault Sport Racing a Renaul Sport Cars tak pracují v ruku v ruce na maximálním zužitkování technických a obchodních synergií. První představení propojení obou těchto jednotek nastane při Grand Prix Monaco.

C. Ghosn uvedl, že je přesvědčen, že automobilový sport stále motivuje představivost jeho fanoušků, kterými jsou z velké míry každodenně jezdící řidiči. Formule 1 se proto stane středobodem úsilí Renaultu o zvýšení povědomosti o této značce a její modelové nabídce, a to zejména pak na trzích, kde Renault dosud ještě není plně etablován. C. Ghosn řekl: „Formule 1 je sportovní odvětví, kde se něco děje po 75 % roku. Je to disciplína, která nám umožňuje poskytovat důkazy o naší schopnosti inovací v oblastech mechaniky, aerodynamiky, vývoje nových materiálů, turbodmychadel, systémů rekuperace energie a úspory paliva. Naše aktivity se tak pod křídly Renault Sport dokonale doplňují. Formule E je zákaznický program závodů, který vyzdvihuje další odborné schopnosti značky Renault. Samozřejmě, že od své účasti v motoristických závodech očekáváme konkrétní dopady na prodeje divize Renault Sport. Chceme pracovat na rozvoji technologií, ale především chceme být schopni je využít a zhodnotit obchodně. Naše plné angažmá v závodech je základem naší strategie pro značku Renault, stejně jako technické inovace.“

Aby byla zaručena každodenní akceschopnost nezbytná pro výkonnost v oblasti vývoje tak rychlého, jaký panuje v automobilovém sportu a aby byly plněny požadavky Skupiny Renault, byla vytvořena dozorčí rada, které předsedá Carls Ghosn. Vedením Renault Sport Racing bude pověřen Jérome Stoll, společně s Cyrilem Abitboule, který zastává pozici generálního ředitele. Renault Sport Cars bude mít na starosti Patrice Ratti. Generální ředitel Frédéric Vasseur se připojí k rodině Renault Sport na pozici ředitele pro závodění a bude mít na starosti sportovní a technickou problematiku. Guillaume Boisseau, ředitel značek Skupiny Renault, se bude starat o marketing a zajistí, aby rozjezd a pozice sportovních programů byly v souladu s marketingovou strategií značky Renault.

Mezi všemi sportovními aktivitami se prosazuje nový tým Renault Sport Formula One. Tento nový soupeř bude využívat základ modelu Renault RS 16, vyvinutý a montovaný v Enstonu, zatímco pohonná jednotka Renault RE 16 bude i nadále vyvíjena ve Viry-Chatillon.

Na klíčové pozice týmu F1 bylo jmenováno několik nových lidí. Bob Bell se stává technickým ředitelem F1 a bude mít pod sebou Nicka Chestera, technického ředitele pro podvozek a Rémi Taffina, technického ředitele pro motor. Pánové Kevin Magnussen a Jolyon Palmer jsou potvrzeni jako oficiální piloti týmu Renault Sport Formlua One Team. Budou doplněni Estebanem Oconem, který se k týmu přidá jako třetí, náhradní pilot.

Renault ohlásil své partnerství při jednotlivých podnicích. Značka aliance Renault-Nissan, Infiniti, bude pokračovat v účasti ve Formuli 1 po boku Renaultu, přitom svoji účast posílí prostřednictvím speciálního technologického programu. Infiniti vyvine druhou generaci systému rekuperace energie (ERS) pro pohonné jednotky F1, z čehož budou následně těžit všechny značky aliance Renault-Nissan.

Značky Total a Renault budou rozšiřovat své dlouholeté partnerství prostřednictvím široké nabídky výrobků Total, speciálně vyvinutých pro potřeby Renault Sport Formula One Teamu. Renault rovněž oznámil nové partnerství s dalšími prestižními značkami, například s výrobcem luxusních hodinek Bell & Ross a s nejvíce inovativními akustickými inženýry Devialet. Renault také obnoví partnerskou smlouvu se stávajícími partnery týmu F1, se společnostmi Microsoft a EMC. Spolupráce bude rovněž pokračovat s Gravity Motorsports, filiálkou společnosti Genii Capital Group, která drží menšinový podíl v týmu F1. Firmy Genii a Gravity pracovaly bez oddechu, aby zjistily přežití týmu ve zvláště obtížných podmínkách. Renault je proto šťasten, že toto angažmá pokračuje a že Gérard Lopez zůstává čestným ředitelem týmu.

Pracovníci společnosti Renault Sport Technologies, vyčleněné pro zákaznické závodění, i nadále pracují pod vlajkou Renault Sport Racing a to pod vedením Jeana-Pascala Dauce. Nová organizační struktura umožní značce Renault účinněji propojit jednotlivé kategorie, například v rally a rally raid model Clio R3T, s okruhovými vozy jako je Clio Cup a Renault Sport RS 01 Trophy. Renault rovněž pokračuje ve své účasti v kategorii jednomístné formule Renault 2.0. Během více než 45 let umožnila tato disciplína spoustě budoucích šampiónů začít působit v automobilovém sportu a posléze v něm dosáhnout nejvyšších met. Vždyť 60 % mistrů světa F1, kteří tento titul získali za posledních 45 let, prošlo Formulí Renault!

Aktivity značky Renault v závodech Formule E budou rovněž převedeny do struktury Renault Sport Racing.  Renault se tohoto šampionátu účastní již čtvrtou sezónu s týmem Renault e.dams. Strategická důležitost Formule E pro značku Renault je zdůrazněna kvalitou a stabilitou jejího vedení, které tvoří čtyřnásobný mistru světa Formule 1 Alain Prost společně s Jean-Paulem Driotem. Během nastávajících sezón Renault Sport Racing pro tento tým vyvine pohonnou jednotku s převodovkou a elektromotorem.  Cíle jsou přitom velmi ambiciózní – vyhrát titul v kategorii pilotů i v kategorii značek.

Renault Sport Academy si rovněž vytyčila dvojí cíl – vyhledávat mladé talenty, schopné postoupit do Formule 1 a prostřednictvím reklamy a podpory svých pilotů poskytnou trhům, na kterých je Renaut přítomen, příležitost hrát při sportovních výkonech zítřka. Značka toho chce dosáhnout prostřednictvím reklamy a podpory svých pilotů na místní úrovni.

Výše uvedené skutečnosti se znovu potvrzuje, že motoristický sport bude i nadále nedílnou součástí identity značky Renault a jejího DNA.

Jazykově upravil R. Poláček

(15.2. 2016)



Galerie


Nový program sportovních aktivit značky Renault prezentoval její generální ředitel Carlos Ghosn. Na snímkju pózuje před novým monopostem F1 Renault R.S. 16 C. Ghosn se vyfotil s jezdci týmu F1 Renault. Nové trio pilotů týmu F1 Renault: zleva doprava to jsou Jolyon Palmer, Kevin Magnussen a Esteban Ocon
Vůz Renault R.S. 16 Formula 1 při pohledu z boku Čelní pohled je jistě také velmi zajímavý... A ještě tříčtvrteční pohled...


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Při nehodě na dálnici: Odejdi mimo vozovku, na svah nebo za svodidla.