Renault představil nový kompletní program v oblasti automobilového sportu
Generální ředitel skupiny Renault, Carlos Ghosn, počátkem února 2016 odhalil celkové záměry značky Renault v oblasti automobilového sportu. Stalo se tak na firemní akci, pořádané ve vývojovém středisku Technocentre Renault, které se nachází v Guyancourtu nedaleko Paříže.
Oddělení Renault Sport je nově rozděleno na dvě samostatné jednotky: Renault Sport Racing a Renault Sport Cars. První z nich bude mít na starosti veškeré závodní aktivity značky Renault s týmy Renault Sport Formula One Team, Renault e.dams, Formula Renault 2.0, Renault Sport RS 01 Trophy a rovněž další programy zákaznických závodů na okruzích a v automobilových soutěžích. Renault Sport Racing se o jejich účast bude starat ze dvou center. Jedno leží v Enstonu ve Velké Británii, druhé ve Viry-Chatillon ve Francii.
Druhá jednotka, Renault Sport Cars, dříve nesla jméno Renault Sport Technologies. Bude řídit vývoj a prodej sportovně laděných modelů z oficiální nabídky Renaultu. Renault Sport je po celém světě známý jako vývojář a výrobce vynikajících sportovně laděných vozů, jako Clio R.S. a Mégane R.S. a nově i cestovně-sportovních modelů GT, jako například nový Mégane GT. Renault Sport bude i nadále rozšiřovat nabídku svých vozů díky dodatečným investicím do výzkumu a vývoje a bude i rozšiřovat své obchodní a marketingové aktivity, podporující jejich prodej.
Renault se rozhodl pro toto nové rozdělení svých sportovních aktivit ze dvou důvodů. Prvním je snaha propagovat značku Renault Sport a zasáhnout co nejširší veřejnost prostřednictvím týmu Renault Sport Formula One Team a na globální úrovni svým angažmá ve F1. Druhým cílem je Formule E a další sportovní aktivity pod vlajkou Clio Cupu, které také přispějí ke zvýšení obecného povědomí o značce a znalosti jejích silných stránek prostřednictvím elektromobilů a běžných modelů.
Renault Sport Racing a Renaul Sport Cars tak pracují v ruku v ruce na maximálním zužitkování technických a obchodních synergií. První představení propojení obou těchto jednotek nastane při Grand Prix Monaco.
C. Ghosn uvedl, že je přesvědčen, že automobilový sport stále motivuje představivost jeho fanoušků, kterými jsou z velké míry každodenně jezdící řidiči. Formule 1 se proto stane středobodem úsilí Renaultu o zvýšení povědomosti o této značce a její modelové nabídce, a to zejména pak na trzích, kde Renault dosud ještě není plně etablován. C. Ghosn řekl: „Formule 1 je sportovní odvětví, kde se něco děje po 75 % roku. Je to disciplína, která nám umožňuje poskytovat důkazy o naší schopnosti inovací v oblastech mechaniky, aerodynamiky, vývoje nových materiálů, turbodmychadel, systémů rekuperace energie a úspory paliva. Naše aktivity se tak pod křídly Renault Sport dokonale doplňují. Formule E je zákaznický program závodů, který vyzdvihuje další odborné schopnosti značky Renault. Samozřejmě, že od své účasti v motoristických závodech očekáváme konkrétní dopady na prodeje divize Renault Sport. Chceme pracovat na rozvoji technologií, ale především chceme být schopni je využít a zhodnotit obchodně. Naše plné angažmá v závodech je základem naší strategie pro značku Renault, stejně jako technické inovace.“
Aby byla zaručena každodenní akceschopnost nezbytná pro výkonnost v oblasti vývoje tak rychlého, jaký panuje v automobilovém sportu a aby byly plněny požadavky Skupiny Renault, byla vytvořena dozorčí rada, které předsedá Carls Ghosn. Vedením Renault Sport Racing bude pověřen Jérome Stoll, společně s Cyrilem Abitboule, který zastává pozici generálního ředitele. Renault Sport Cars bude mít na starosti Patrice Ratti. Generální ředitel Frédéric Vasseur se připojí k rodině Renault Sport na pozici ředitele pro závodění a bude mít na starosti sportovní a technickou problematiku. Guillaume Boisseau, ředitel značek Skupiny Renault, se bude starat o marketing a zajistí, aby rozjezd a pozice sportovních programů byly v souladu s marketingovou strategií značky Renault.
Mezi všemi sportovními aktivitami se prosazuje nový tým Renault Sport Formula One. Tento nový soupeř bude využívat základ modelu Renault RS 16, vyvinutý a montovaný v Enstonu, zatímco pohonná jednotka Renault RE 16 bude i nadále vyvíjena ve Viry-Chatillon.
Na klíčové pozice týmu F1 bylo jmenováno několik nových lidí. Bob Bell se stává technickým ředitelem F1 a bude mít pod sebou Nicka Chestera, technického ředitele pro podvozek a Rémi Taffina, technického ředitele pro motor. Pánové Kevin Magnussen a Jolyon Palmer jsou potvrzeni jako oficiální piloti týmu Renault Sport Formlua One Team. Budou doplněni Estebanem Oconem, který se k týmu přidá jako třetí, náhradní pilot.
Renault ohlásil své partnerství při jednotlivých podnicích. Značka aliance Renault-Nissan, Infiniti, bude pokračovat v účasti ve Formuli 1 po boku Renaultu, přitom svoji účast posílí prostřednictvím speciálního technologického programu. Infiniti vyvine druhou generaci systému rekuperace energie (ERS) pro pohonné jednotky F1, z čehož budou následně těžit všechny značky aliance Renault-Nissan.
Značky Total a Renault budou rozšiřovat své dlouholeté partnerství prostřednictvím široké nabídky výrobků Total, speciálně vyvinutých pro potřeby Renault Sport Formula One Teamu. Renault rovněž oznámil nové partnerství s dalšími prestižními značkami, například s výrobcem luxusních hodinek Bell & Ross a s nejvíce inovativními akustickými inženýry Devialet. Renault také obnoví partnerskou smlouvu se stávajícími partnery týmu F1, se společnostmi Microsoft a EMC. Spolupráce bude rovněž pokračovat s Gravity Motorsports, filiálkou společnosti Genii Capital Group, která drží menšinový podíl v týmu F1. Firmy Genii a Gravity pracovaly bez oddechu, aby zjistily přežití týmu ve zvláště obtížných podmínkách. Renault je proto šťasten, že toto angažmá pokračuje a že Gérard Lopez zůstává čestným ředitelem týmu.
Pracovníci společnosti Renault Sport Technologies, vyčleněné pro zákaznické závodění, i nadále pracují pod vlajkou Renault Sport Racing a to pod vedením Jeana-Pascala Dauce. Nová organizační struktura umožní značce Renault účinněji propojit jednotlivé kategorie, například v rally a rally raid model Clio R3T, s okruhovými vozy jako je Clio Cup a Renault Sport RS 01 Trophy. Renault rovněž pokračuje ve své účasti v kategorii jednomístné formule Renault 2.0. Během více než 45 let umožnila tato disciplína spoustě budoucích šampiónů začít působit v automobilovém sportu a posléze v něm dosáhnout nejvyšších met. Vždyť 60 % mistrů světa F1, kteří tento titul získali za posledních 45 let, prošlo Formulí Renault!
Aktivity značky Renault v závodech Formule E budou rovněž převedeny do struktury Renault Sport Racing. Renault se tohoto šampionátu účastní již čtvrtou sezónu s týmem Renault e.dams. Strategická důležitost Formule E pro značku Renault je zdůrazněna kvalitou a stabilitou jejího vedení, které tvoří čtyřnásobný mistru světa Formule 1 Alain Prost společně s Jean-Paulem Driotem. Během nastávajících sezón Renault Sport Racing pro tento tým vyvine pohonnou jednotku s převodovkou a elektromotorem. Cíle jsou přitom velmi ambiciózní – vyhrát titul v kategorii pilotů i v kategorii značek.
Renault Sport Academy si rovněž vytyčila dvojí cíl – vyhledávat mladé talenty, schopné postoupit do Formule 1 a prostřednictvím reklamy a podpory svých pilotů poskytnou trhům, na kterých je Renaut přítomen, příležitost hrát při sportovních výkonech zítřka. Značka toho chce dosáhnout prostřednictvím reklamy a podpory svých pilotů na místní úrovni.
Výše uvedené skutečnosti se znovu potvrzuje, že motoristický sport bude i nadále nedílnou součástí identity značky Renault a jejího DNA.
Jazykově upravil R. Poláček
(15.2. 2016)