Renault Modus

Renault Modus
Renault Modus svou koncepcí přiváží svěží vítr do segmentu malých vozů.
Tento kompaktní vůz s výjimečně velkým vnitřním prostorem, upoutá svým přitažlivým a sympatickým vzhledem.
Jeho hlavními charakteristickými znaky jsou jednoprostorová architektura, nové funkce a výbava, která byla doposud vyhrazena pouze vozům vyšší kategorie. Svým víceúčelovým charakterem je určen jak pro jízdu ve městě, tak pro cesty na delší vzdálenosti.
Všestranost
Kamkoli se vydáte a cokoli budete dělat, Renault Modus se Vám přizpůsobí a bude Vaším všestranným pomocníkem.
Přes svůj kompaktní vzhled s délkou 3,79 m nabízí Renault Modus rekordně velký vnitřní prostor, jaký byl kdy v této kategorii dosažen. I když mnohdy bývá do kompaktního vozu obtížný přístup, Modus je výjimkou tohoto pravidla.
Jednoprostorová architektura s celkovou výškou 1,59 m spojená úzkým středním sloupkem a s optimalizovanou šířkou dveří usnadňuje přístup do vozidla. Každý jistě ocení velkorysost zavazadlového prostoru o objemu 277 až 1283 litrů a také důmyslné rozmístění odkládacích schránek po celé délce tohoto vozu. Do velké odkládací schránky, dveřních přihrádek a prostorů v palubní desce se vejdou nejen láhve s pitím, Vaše oblíbené časopisy nebo potřebné dokumenty, ale i hračky Vašich dětí. Vše je na svém místě a můžete vyrazit
Charakter
Renault Modus vnese do Vašeho světa novou životní energii. Když se poprvé posadíte za volant charismatického vozu Modus, okamžitě propadnete jeho kouzlu. Sympatická přední maska a profilovaná silueta mu dodávají moderní a originální vnější vzhled. Vnitřní prostory potvrzují ušlechtilost navozenou vnějším designem. Průhledná střecha a silně předsazené čelní sklo podtrhují dojem prostornosti a zajišťují vysoké prosvětlení interiéru. 15 nebo 16 disky kol z lehké slitiny a zdůrazněné oblouky podtrhují vyváženost a robustnost vozu. Linie, která se po obou stranách bočních oken táhne od zpětných zrcátek přes kliky dveří až k zadním světlům, podtrhává ladnou siluetu vozu Modus a jeho jednoprostorový charakter.
Volba
Renault Modus nabízí cestujícím příjemné prostředí lahodící oku. Mimořádná pozornost byla věnována výběru materiálů příjemných na dotyk, tkanin a jejich odstínů, které podtrhují sympatický a útulný ráz vnitřního prostoru. Vybrat si můžete ze tří úrovní výbavy, které podtrhnou Vaši osobnost. Volíte-li klasické a jednoduché provedení, je pro Vás připravena úroveň výbavy Authentique. Výbava Dynamique je spojena se sebejistým vyjádřením sebe sama. Interiér ve výbavě Privilége se nese ve znamení stylu a pohodlí. Čalounění a středová konzole je prezentována v jemných přírodních odstínech s důrazem na detailní provedení doplňků na palubní desce a panelech dveří.
Inovace
Renault Modus Vám přináší inovace v oblasti komfortu a jednoduchosti použití. Umožňuje, aby si cestující přizpůsobili vnitřní prostor podle svých vlastních potřeb. Hlavní inovací je posuvné zadní sedadlo se středovým místem s názvem Triptic, které je možné sklopit. Zadní sedadlo lze také podélně posouvat v délce 170 mm do čtyř možných poloh. Podle potřeby je určeno pro dva nebo tři cestující. Ve dvoumístné konfiguraci lze sedadlo seřizovat ve čtyřech polohách. V třímístné konfiguraci jsou k dispozici polohy dvě. Opěrky hlavy na bočních sedadlech, které jsou širší než na prostředním sedadle, zajišťují pohodlné držení hlavy cestujících. Děti i dospělí si mohou díky této funkci upravit polohu sedáku podle své výšky a hmotnosti. Tato funkce umožňuje také zvětšení objemu zavazadlového prostoru. Multifunkční vnitřní prostor zahrnuje také funkci děleného zadního sedadla v poměru 1/3 - 2/3 a funkci umožňující složení sedadla. Zadní výklopné dveře s dvojím otevíráním umožňují klasické otevření zavazadlového prostoru nebo otevření pouze spodní části výklopných dveří. Přístup do zavazadlového prostoru je tak možný ve všech situacích, i v případě omezeného prostoru (úzké parkoviště nebo velmi blízko zaparkovaný vůz). Jedinečný nosič jízdních kol Velofix, který byl speciálně vyvinutý pro Renault Modus, umožňuje rychlou a jednoduchou montáž a demontáž. Ve složené poloze se dá uložit do zavazadlového prostoru bez ohledu na polohu zadního sedadla. Systém uchycení je zaintegrovaný do zadního nárazníku a podvozku. Umožňuje přepravu 2 jízdních kol pro dospělé o celkové hmotnosti 30 kg.
Bezpečnost
Renault Modus, držitel maximálního 5ti hvězdičkového bodového hodnocení v bezpečnostních testech nezávislého konsorcia Euro NCAP, představuje nejvyšší úroveň bezpečnosti ve své kategorii. Modus je první vůz v kategorii malých vozidel, který této maximální známky dosáhl. Adaptivní světlomety pro prosvětlení zatáčky představují v této kategorii naprostou novinku. Pevné světlo určené pro přídavné osvětlení zatáček zvyšuje boční zorné pole. Systém xenonových světlometů s dvojitou optikou a automatickou dynamickou korekcí optimalizuje zorné pole postupným zvedáním tlumených světel pro zesílení účinnosti dálkových světel. Výbavu vozu Renault Modus doplňují přední stěrače s protiběžným stíráním, panoramatické čelní sklo o ploše 1,32 m3 a upravené umístění zpětných zrcátek na předních dveřích. Renault Modus zajišťuje vysokou úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti všem cestujícím. ABS s asistenčním systémem brzd, elektronický stabilizační systém ESP s kontrolou nedotáčivosti, šest adaptivních airbagů, okenní airbagy, bezpečnostní pásy se systémem programovatelného upoutání a systém ISOFIX na zadních sedadlech pomáhají předcházet nehodám a starají se o řešení všech nebezpečných situací, které by Vás na cestách mohly potkat.
Potěšení z jízdy
Renault Modus Vám díky svému mnohostrannému využití nabízí zcela novou úroveň potěšení z jízdy. Díky kompaktním vnějším rozměrům a sníženému převisu se dobře ovládá a má výbornou manévrovatelnost v městském prostředí.
Jeho hlavní předností jsou však výborné jízdní vlastnosti, které se projeví zejména při cestování na dlouhých trasách.
Modus Vám dá v souladu se svým originálním konceptem pocit ovládnutí vozovky a zvýšeného jízdního komfortu, který je srovnatelný se sedany vyšší třídy.
Hlavním úkolem jednoprostorového vozu je poskytnout pohodlí a nabídnout funkce, které usnadňují život cestujícím.
Modus však posouvá hranice svých předností ještě dále a nabízí základní technické systémy, které byly až doposud vyhrazeny pro vozidla vyšších kategorií.
Nabídka motorů se skládá z 16V benzinových motorů: 1,2 75k a 1,4 100k a dieselových motorů se systémem přímého vstřikování Common Rail: 1,5 dCi 65k a 1,5 dCi 80k. Všechny motory Vám zajistí plynulou jízdu s nízkou spotřebou a ekologickým provozem.
Renault & Martin Trsek
Galerie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Technické specifikace | ||||
Motor | 1,2 16V 75k | 1,4 16V 100k | 1,5 dCi 65k | 1,5 dCi 80k |
Úroveň výbavy | PACK, CONF, LUXE | PACK, CONF, LUXE | PACK, CONF, LUXE | CONF, LUXE |
Provedení | AUTH, DYN, PRIV | AUTH, DYN, PRIV | AUTH, DYN, PRIV | DYN, PRIV |
Převodovka | Manuální pětistupňová | Manuální pětistupňová | Manuální pětistupňová | Manuální pětistupňová |
Rozměry | ||||
Celková délka [mm] | 3792 | 3792 | 3792 | 3792 |
Celková šířka se zp. zrcátky / bez zp. Zrcátek [mm] | 1960 / 1695 | 1960 / 1695 | 1960 / 1695 | 1960 / 1695 |
Výška nezatíženého vozidla [mm] | 1589 | 1589 | 1589 | 1589 |
Rozvor [mm] | 2482 | 2482 | 2482 | 2482 |
Motor | ||||
Zdvihový objem [cm3] | 1149 | 1390 | 1461 | 1461 |
Maximální výkon [kW / k] | 55 / 75 | 72 / 100 | 48 / 65 | 60 / 80 |
při otáčkách | 5500 | 5700 | 4000 | 4000 |
Max. točivý moment [Nm] | 105 | 127 | 160 | 180 |
při otáčkách | 4250 | 4250 | 2000 | 2000 |
Vstřikování | Sekvenční vícebodové | Sekvenční vícebodové | Přímé Common Rail | Přímé Common Rail |
Palivo | Benzin | Benzin | Nafta | Nafta |
Výkony | ||||
Maximální rychlost [km / h] | 163 | 177 | 156 | 168 |
0-100 Km/h [s] | 13,5 | 11,4 | 15,9 | 13,4 |
400m s pevným startem [s] | 18,8 | 17,8 | 19,8 | 18,7 |
1000m s pevným startem [s] | 35,3 | 33,3 | 37,4 | 35 |
Spotřeba | ||||
Městský provoz [l / 100 km] | 7,7 | 8,7 | 5,6 | 5,6 |
Mimoměstský provoz [l / 100 km] | 5,1 | 5,6 | 4,2 | 4,1 |
Kombinovaná [l / 100 km] | 6 | 6,7 | 4,7 | 4,6 |
Emise CO2 [g / km] | 145 | 161 | 125 | 122 |
Objem palivové nádrže [l] | 49 | 49 | 49 | 49 |
Řízení | ||||
Elektrický variabilní posilovač | Série | Série | Série | Série |
Průměr otáčení stopový / obrysový [m] | 9,9 / 10,4 | 10,4 / 10,9 | ||
Brzdy | ||||
Typ obvodu | X | X | X | X |
ABS s asistenčním systémem brzd | Série | Série | Série | Série |
Vpředu: kotoučové s vnitřním chlazením [mm] | 260 | 260 | 260 | 260 |
Vzadu: bubnové / kotoučové [mm] | Bubnové 203 | Kotoučové 240 | Bubnové 203 | Kotoučové 240 |
Zavazadlový prostor | ||||
zadní sedadla zcela vzadu | 198 | 198 | 198 | 198 |
zadní sedadla o 60 mm vpředu | 226 | 226 | 226 | 226 |
zadní sedadla o 170 mm vpředu | 274 | 274 | 274 | 274 |
sklopená zadní sedadla | 1283 | 1283 | 1283 | 1283 |
Hmotnosti | ||||
Provozní hmotnost minimální [kg] | 1195 | 1235 | 1255 | 1260 |
Provozní hmotnost maximální [kg] | 1270 | 1310 | 1330 | 1335 |
Max. dovolená celková hmotnost [kg] | 1610 | 1650 | 1670 | 1675 |
Max. dovolená hmotnost brzděného přívěsu [kg] | 900 | 900 | 900 | 900 |
Max. dovolená hmotnost nebrzděného přívěsu [kg] | 550 | 600 | 550 | 550 |
Pneumatiky | ||||
Pneumatiky | 165 x 65 R15 81T | 185 x 60 R15 84H | 185 x 60 R15 84H | 185 x 60 R15 84H |