Renault Modus

Renault Modus

Renault Modus

Renault Modus svou koncepcí přiváží svěží vítr do segmentu malých vozů.



Tento kompaktní vůz s výjimečně velkým vnitřním prostorem, upoutá svým přitažlivým a sympatickým vzhledem.

Jeho hlavními charakteristickými znaky jsou jednoprostorová architektura, nové funkce a výbava, která byla doposud vyhrazena pouze vozům vyšší kategorie. Svým víceúčelovým charakterem je určen jak pro jízdu ve městě, tak pro cesty na delší vzdálenosti.

Všestranost

Kamkoli se vydáte a cokoli budete dělat, Renault Modus se Vám přizpůsobí a bude Vaším všestranným pomocníkem.

Přes svůj kompaktní vzhled s délkou 3,79 m nabízí Renault Modus rekordně velký vnitřní prostor, jaký byl kdy v této kategorii dosažen. I když mnohdy bývá do kompaktního vozu obtížný přístup, Modus je výjimkou tohoto pravidla.

Jednoprostorová architektura s celkovou výškou 1,59 m spojená úzkým středním sloupkem a s optimalizovanou šířkou dveří usnadňuje přístup do vozidla. Každý jistě ocení velkorysost zavazadlového prostoru o objemu 277 až 1283 litrů a také důmyslné rozmístění odkládacích schránek po celé délce tohoto vozu. Do velké odkládací schránky, dveřních přihrádek a prostorů v palubní desce se vejdou nejen láhve s pitím, Vaše oblíbené časopisy nebo potřebné dokumenty, ale i hračky Vašich dětí. Vše je na svém místě a můžete vyrazit

Charakter

Renault Modus vnese do Vašeho světa novou životní energii. Když se poprvé posadíte za volant charismatického vozu Modus, okamžitě propadnete jeho kouzlu. Sympatická přední maska a profilovaná silueta mu dodávají moderní a originální vnější vzhled. Vnitřní prostory potvrzují ušlechtilost navozenou vnějším designem. Průhledná střecha a silně předsazené čelní sklo podtrhují dojem prostornosti a zajišťují vysoké prosvětlení interiéru. 15 nebo 16 disky kol z lehké slitiny a zdůrazněné oblouky podtrhují vyváženost a robustnost vozu. Linie, která se po obou stranách bočních oken táhne od zpětných zrcátek přes kliky dveří až k zadním světlům, podtrhává ladnou siluetu vozu Modus a jeho jednoprostorový charakter.

Volba

Renault Modus nabízí cestujícím příjemné prostředí lahodící oku.  Mimořádná pozornost byla věnována výběru materiálů příjemných na dotyk, tkanin a jejich odstínů, které podtrhují sympatický a útulný ráz vnitřního prostoru. Vybrat si můžete ze tří úrovní výbavy, které podtrhnou Vaši osobnost. Volíte-li klasické a jednoduché provedení, je pro Vás připravena úroveň výbavy Authentique. Výbava Dynamique je spojena se sebejistým vyjádřením sebe sama. Interiér ve výbavě Privilége se nese ve znamení stylu a pohodlí. Čalounění a středová konzole je prezentována v jemných přírodních odstínech s důrazem na detailní provedení doplňků na palubní desce a panelech dveří.

Inovace

Renault Modus Vám přináší inovace v oblasti komfortu a jednoduchosti použití. Umožňuje, aby si cestující přizpůsobili vnitřní prostor podle svých vlastních potřeb. Hlavní inovací je posuvné zadní sedadlo se středovým místem s názvem Triptic, které je možné sklopit. Zadní sedadlo lze také podélně posouvat v délce 170 mm do čtyř možných poloh. Podle potřeby je určeno pro dva nebo tři cestující. Ve dvoumístné konfiguraci lze sedadlo seřizovat ve čtyřech polohách. V třímístné konfiguraci jsou k dispozici polohy dvě. Opěrky hlavy na bočních sedadlech, které jsou širší než na prostředním sedadle, zajišťují pohodlné držení hlavy cestujících. Děti i dospělí si mohou díky této funkci upravit polohu sedáku podle své výšky a hmotnosti. Tato funkce umožňuje také zvětšení objemu zavazadlového prostoru. Multifunkční vnitřní prostor zahrnuje také funkci děleného zadního sedadla v poměru 1/3 - 2/3 a funkci umožňující složení sedadla. Zadní výklopné dveře s dvojím otevíráním umožňují klasické otevření zavazadlového prostoru nebo otevření pouze spodní části výklopných dveří. Přístup do zavazadlového prostoru je tak možný ve všech situacích, i v případě omezeného prostoru (úzké parkoviště nebo velmi blízko zaparkovaný vůz). Jedinečný nosič jízdních kol Velofix, který byl speciálně vyvinutý pro Renault Modus, umožňuje rychlou a jednoduchou montáž a demontáž. Ve složené poloze se dá uložit do zavazadlového prostoru bez ohledu na polohu zadního sedadla. Systém uchycení je zaintegrovaný do zadního nárazníku a podvozku. Umožňuje přepravu 2 jízdních kol pro dospělé o celkové hmotnosti 30 kg.

Bezpečnost

Renault Modus, držitel maximálního 5ti hvězdičkového bodového hodnocení v bezpečnostních testech nezávislého konsorcia Euro NCAP, představuje nejvyšší úroveň bezpečnosti ve své kategorii. Modus je první vůz v kategorii malých vozidel, který této maximální známky dosáhl. Adaptivní světlomety pro prosvětlení zatáčky představují v této kategorii naprostou novinku. Pevné světlo určené pro přídavné osvětlení zatáček zvyšuje boční zorné pole. Systém xenonových světlometů s dvojitou optikou a automatickou dynamickou korekcí optimalizuje zorné pole postupným zvedáním tlumených světel pro zesílení účinnosti dálkových světel.  Výbavu vozu Renault Modus doplňují přední stěrače s protiběžným stíráním, panoramatické čelní sklo o ploše 1,32 m3 a upravené umístění zpětných zrcátek na předních dveřích. Renault Modus zajišťuje vysokou úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti všem cestujícím. ABS s asistenčním systémem brzd, elektronický stabilizační systém ESP s kontrolou nedotáčivosti, šest adaptivních airbagů, okenní airbagy, bezpečnostní pásy se systémem programovatelného upoutání a systém ISOFIX na zadních sedadlech pomáhají předcházet nehodám a starají se o řešení všech nebezpečných situací, které by Vás na cestách mohly potkat.

Potěšení z jízdy

Renault Modus Vám díky svému mnohostrannému využití nabízí zcela novou úroveň potěšení z jízdy. Díky kompaktním vnějším rozměrům a sníženému převisu se dobře ovládá a má výbornou manévrovatelnost v městském prostředí.
Jeho hlavní předností jsou však výborné jízdní vlastnosti, které se projeví zejména při cestování na dlouhých trasách.

Modus Vám dá v souladu se svým originálním konceptem pocit ovládnutí vozovky a zvýšeného jízdního komfortu, který je srovnatelný se sedany vyšší třídy.
Hlavním úkolem jednoprostorového vozu je poskytnout pohodlí a nabídnout funkce, které usnadňují život cestujícím.

Modus však posouvá hranice svých předností ještě dále a nabízí základní technické systémy, které byly až doposud vyhrazeny pro vozidla vyšších kategorií.
Nabídka motorů se skládá z 16V benzinových motorů: 1,2 75k a 1,4 100k a dieselových motorů se systémem přímého vstřikování Common Rail: 1,5 dCi 65k a 1,5 dCi 80k. Všechny motory Vám zajistí plynulou jízdu s nízkou spotřebou a ekologickým provozem.

 

Renault & Martin Trsek


Galerie


Renault Modus Renault Modus Renault Modus
Renault Modus Renault Modus Renault Modus - Technické údaje
Renault Modus Renault Modus Renault Modus
Renault Modus - test Renault Modus - interier


Technické specifikace
Motor 1,2 16V 75k 1,4 16V 100k 1,5 dCi 65k 1,5 dCi 80k
Úroveň výbavy PACK, CONF, LUXE PACK, CONF, LUXE PACK, CONF, LUXE CONF, LUXE
Provedení AUTH, DYN, PRIV AUTH, DYN, PRIV AUTH, DYN, PRIV DYN, PRIV
Převodovka Manuální pětistupňová Manuální pětistupňová Manuální pětistupňová Manuální pětistupňová
Rozměry
Celková délka [mm] 3792 3792 3792 3792
Celková šířka se zp. zrcátky / bez zp. Zrcátek [mm] 1960 / 1695 1960 / 1695 1960 / 1695 1960 / 1695
Výška nezatíženého vozidla [mm] 1589 1589 1589 1589
Rozvor [mm] 2482 2482 2482 2482
Motor
Zdvihový objem [cm3] 1149 1390 1461 1461
Maximální výkon [kW / k] 55 / 75 72 / 100 48 / 65 60 / 80
při otáčkách 5500 5700 4000 4000
Max. točivý moment [Nm] 105 127 160 180
při otáčkách 4250 4250 2000 2000
Vstřikování Sekvenční vícebodové Sekvenční vícebodové Přímé Common Rail Přímé Common Rail
Palivo Benzin Benzin Nafta Nafta
Výkony
Maximální rychlost [km / h] 163 177 156 168
0-100 Km/h [s] 13,5 11,4 15,9 13,4
400m s pevným startem [s] 18,8 17,8 19,8 18,7
1000m s pevným startem [s] 35,3 33,3 37,4 35
Spotřeba
Městský provoz [l / 100 km] 7,7 8,7 5,6 5,6
Mimoměstský provoz [l / 100 km] 5,1 5,6 4,2 4,1
Kombinovaná [l / 100 km] 6 6,7 4,7 4,6
Emise CO2 [g / km] 145 161 125 122
Objem palivové nádrže [l] 49 49 49 49
Řízení
Elektrický variabilní posilovač Série Série Série Série
Průměr otáčení stopový / obrysový [m] 9,9 / 10,4 10,4 / 10,9
Brzdy
Typ obvodu X X X X
ABS s asistenčním systémem brzd Série Série Série Série
Vpředu: kotoučové s vnitřním chlazením [mm] 260 260 260 260
Vzadu: bubnové / kotoučové [mm] Bubnové 203 Kotoučové 240 Bubnové 203 Kotoučové 240
Zavazadlový prostor
zadní sedadla zcela vzadu 198 198 198 198
zadní sedadla o 60 mm vpředu 226 226 226 226
zadní sedadla o 170 mm vpředu 274 274 274 274
sklopená zadní sedadla 1283 1283 1283 1283
Hmotnosti
Provozní hmotnost minimální [kg] 1195 1235 1255 1260
Provozní hmotnost maximální [kg] 1270 1310 1330 1335
Max. dovolená celková hmotnost [kg] 1610 1650 1670 1675
Max. dovolená hmotnost brzděného přívěsu [kg] 900 900 900 900
Max. dovolená hmotnost nebrzděného přívěsu [kg] 550 600 550 550
Pneumatiky
Pneumatiky 165 x 65 R15 81T 185 x 60 R15 84H 185 x 60 R15 84H 185 x 60 R15 84H
Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Při nehodě na dálnici: Teprve v okamžiku, kdy je provoz zcela zastaven, běž k havarovaným vozům.


Link to old english version.