Renault Mégane R.S. Trophy - ještě ostřejší břitva

Renault Mégane R.S. Trophy – ještě ostřejší břitva Skvělý hot-hatch (či hot-coupé?) Renault Mégane R.S. dostal ještě nadupanějšího bratříčka pro opravdové sportovní labužníky. Odborníci z vyhlášeného oddělení Renault Sport připravili další skvost – superostrý Mégane R.S. Trophy. Jeho dvoulitrový turbomotor je naladěn na 265 k a vyvíjí maximální točivý moment 360 N.m dostupný mezi 3000-5000 ot./min. Dodejme, že výchozí verze R.S. nabízí o 15 k a 20 N.m méně. Nárůstu obou klíčových veličin bylo dosaženo zvýšením plnicího tlaku turbodmychadla z 2,3 na 2,5 baru a zvýšením účinnosti chlazení plnicího vzduchu turbodmychadla. Výsledkem je zrychlení z 0 na 100 km/h za 6 s (-0,1 s oproti výchozí verzi) a největší rychlost 254 km/h (+ 4 km/h). Kromě standardně montovaného tužšího nastavení podvozku Cup verze Trophy dostala také mechanický samosvorný diferenciál, který vozu umožňuje dřívější a mnohem účinnější akceleraci ze zatáček. Důležitým vylepšením je rovněž standardní montáž speciálních pneumatik Bridgestone Potenza RE050A s asymetrickým desénem, při jejichž vývoji prý výrobce využil zkušeností z Formule 1. Přes zlepšené jízdní výkony se účinnější přeplňování při měření oficiální metodikou projevilo dokonce snížením normované spotřeby v kombinovaném cyklu na 8,2 l/100 km, což je o 0,2 l/100 km méně než u běžného Méganu R.S. Verzi Trophy lze identifikovat podle černé střechy, nového zadního spoileru a černých devatenáctipalcových litých kol s červeně lakovanými ráfky. Stejnou barevnou úpravu dostaly rovněž brzdové třmeny zesílených kotoučových brzd. Karoserii rovněž zdobí červené nápisy Trophy. Kromě žluté mohou zájemci volit ještě z dalších tří odstínů laku karoserie – bílé, černé či šedé. Interiér je zušlechtěn montáží anatomických sedadel Recaro a tzv. RS monitorem na přístrojové desce, který zobrazuje okamžitou teplotu důležitých provozních kapalin a také přesně měří času na kolo, čas akcelerace apod. Na středovém panelu se rovněž nachází plaketa s pořadovým číslem exempláře, protože verze R.S. Trophy spatří světlo světa pouze v omezené sérii 500 ks. Prodejci značky Renault začali přijímat objednávky 20. Června, dodávky ale budou realizovány pouze na vybraných evropských trzích – ve Francii, Velké Británii, Německu, Belgii, Portugalsku, Španělsku, Itálii, Švýcarsku, Rakousku a Slovinsku. Cena ve Francii začíná na částce 35 000 Euro. Související článek - triumf na Nürburgringu 1.7.2011
Roman Poláček
Galerie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |