Renault Mégane R.S. Trophy - ještě ostřejší břitva

Renault Mégane R.S. Trophy



Renault Mégane R.S. Trophy – ještě ostřejší břitva Skvělý hot-hatch (či hot-coupé?) Renault Mégane R.S. dostal ještě nadupanějšího bratříčka pro opravdové sportovní labužníky. Odborníci z vyhlášeného oddělení Renault Sport připravili další skvost – superostrý Mégane R.S. Trophy. Jeho dvoulitrový turbomotor je naladěn na 265 k a vyvíjí maximální točivý moment 360 N.m dostupný mezi 3000-5000 ot./min. Dodejme, že výchozí verze R.S. nabízí o 15 k a 20 N.m méně. Nárůstu obou klíčových veličin bylo dosaženo zvýšením plnicího tlaku turbodmychadla z 2,3 na 2,5 baru a zvýšením účinnosti chlazení plnicího vzduchu turbodmychadla. Výsledkem je zrychlení z 0 na 100 km/h za 6 s (-0,1 s oproti výchozí verzi) a největší rychlost 254 km/h (+ 4 km/h). Kromě standardně montovaného tužšího nastavení podvozku Cup verze Trophy dostala také mechanický samosvorný diferenciál, který vozu umožňuje dřívější a mnohem účinnější akceleraci ze zatáček. Důležitým vylepšením je rovněž standardní montáž speciálních pneumatik Bridgestone Potenza RE050A s asymetrickým desénem, při jejichž vývoji prý výrobce využil zkušeností z Formule 1. Přes zlepšené jízdní výkony se účinnější přeplňování při měření oficiální metodikou projevilo dokonce snížením normované spotřeby v kombinovaném cyklu na 8,2 l/100 km, což je o 0,2 l/100 km méně než u běžného Méganu R.S. Verzi Trophy lze identifikovat podle černé střechy, nového zadního spoileru a černých devatenáctipalcových litých kol s červeně lakovanými ráfky. Stejnou barevnou úpravu dostaly rovněž brzdové třmeny zesílených kotoučových brzd. Karoserii rovněž zdobí červené nápisy Trophy. Kromě žluté mohou zájemci volit ještě z dalších tří odstínů laku karoserie – bílé, černé či šedé. Interiér je zušlechtěn montáží anatomických sedadel Recaro a tzv. RS monitorem na přístrojové desce, který zobrazuje okamžitou teplotu důležitých provozních kapalin a také přesně měří času na kolo, čas akcelerace apod. Na středovém panelu se rovněž nachází plaketa s pořadovým číslem exempláře, protože verze R.S. Trophy spatří světlo světa pouze v omezené sérii 500 ks. Prodejci značky Renault začali přijímat objednávky 20. Června, dodávky ale budou realizovány pouze na vybraných evropských trzích – ve Francii, Velké Británii, Německu, Belgii, Portugalsku, Španělsku, Itálii, Švýcarsku, Rakousku a Slovinsku. Cena ve Francii začíná na částce 35 000 Euro. Související článek - triumf na Nürburgringu 1.7.2011

Roman Poláček


Galerie


Obrázek Obrázek Renault Mégane R.S. Trophy – ještě ostřejší břitva
Renault Mégane R.S. Trophy – ještě ostřejší břitva Renault Mégane R.S. Trophy Mégane R.S. Trophy je určen zejména sportovním nadšencům, kteří se svým miláčkem navštěvují i závodní okruhy
Typickým znakem verze Trophy je mohutnější spoiler nad zadním oknem Třídveřová karoserie nejnovější generace Méganu spíše než hatchback připomíná efektně přikrčené třídveřové kupé Nenápadný nápis „Trophy“ se nachází také na předním nárazníku, na okraji velkého vstupu chladicího vzduchu.
Efektní devatenáctipalcová litá kola kombinují černý základní odstín s červeným lakováním ráfků a brzdových třmenů Každý z pěti set vyrobených exemplářů bude vybaven štítkem na středové konzole přístrojové desky s pořadovým číslem Méganu R.S. Trophy to sluší i v bílé či šedé barvě
Méganu R.S. Trophy to sluší i v bílé či šedé barvě


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 6. Pohyblivé pasažéry a přihlížející odveď do bezpečné vzdálenosti za svodidla.


Link to old english version.