Renault Mégane III

Renault Mégane III
Oblébený Mégane druhé generace žije již šestým rokem. Nyní přichází generace třetí. Ta má ambice se stát ještě oblíbenější.
Reprezentativní a zároveň rodinný či sportovní - to jsou dnešní požadavky na vozidlo nižší střední třídy. Megáne by toto měl splňovat. Při tvorbě nového modelu Renault také dbal na životní prostředí. Mégane shodil 8 kg a skoro celého jej lze recyklovat...
Do roku 2010 nám bude postupně představeno 6 různých verzí určených speciálně pro Evropu. První vozidla se u nás začnou prodávat asi v polovině listopadu.
Karoserie
Mégane je zcela nové auto - nový design (určitě najdete společné křivky s novou Lagunou, či Cliem). Pětidvéřový rodinný hatchback povyrostl o 10 cm a je tedy dlouhý 4,3 metru. Najdeme tu mnoho sportovních liní - jednou z nejvýraznějších je sám přední nárazník (viz.foto). Dynamiku, a to nejen optickou, dodává i rozvor 2,64 metru a rozchod 1,55 metru. Dalším sportovním doplňkem jsou samostatně zapuštěná mlhová světla, která našla místo opravdu na kraji nárazníku. Elegantnost dodávají čelní světlomety protažené do bočních hran a zadní dělené na dva segmenty. Stěrače jsou schované za kapotou, hlavně kvůli hluku a odporu vzduchu. Účelnost pak hledejme ve vniřním prostoru - objem zavazadlového prostoru je 405 litrů.
Renault slibuje také možnost objednat si vůz z výroby s jiným bodykitem - že by další osvěžení?
Interiér
Nebudeme se rozepisovat o tom, jak by měli být všechny přístroje, tlačítka a funkce pěkně po ruce - vždy byly a vždy budou. Renault ale v interiéru použil nové materiály, které nového Mégana posunují blíže k vyšší třídě, než ve které ve skutečnosti je. Kromě celkově přepracované palubní desky, kterou si budeme moci vybírat ve více tónech, je jednou z velkých novinek nové uspořádání palubních přístrojů.
Otáčkoměr je klasický analogový, ale ukazatel rychlosti je digitální a celý přístroj je sdružený. Nově je také udělané zobrazení tempomatu, resp. omezovače rychlosti. Jedná se hlavně o barevné upozorňování na změnu rychlosti - tedy další bezpečnostní prvek. Jsme velmi zvědaví, jak budou tyto přístroje adaptované do Mégane Sport. Novinkou bude klimatizace v základní výbavě, automatická parkovací brzda a možnost úplně nového 3D zvuku od firmy Arkamys®.
Podvozek
Zde se mnoho změn neudálo - přední zavěšení typu MacPherson s novým pomocným rámem a vzadu vlečená ramena spojená torzní příčkou. U řízení proběhlo nastavení na strmější převod. Abychom zastavili ze 100 km/h na 0 km/h na 37 metrech potřebujeme a máme v předu ventilované kotouče o rozměru 296 mm a vzdadu nevětrané o průměru 260 mm.
Pod kapotou
Nové motory dCi a TCe spřažené jak s manuální, tak s automatickou převodovkou. Montovat se budou jak 85 a 105 koňové 1,5l dCi, tak nový 2,0l dCi. Verze se 130 koňmi byla malinko poupravena, aby se na své výkonové špičky dostala dříve - maximální výkon 130 Hp přijde v 3.750 otáčkách a kroutící moment 300 Nm je k mání již od 1,750 otáček. Později se budou dodávat také motory 2,0l dCi o výkonu 160 koní (s manuální převodovkou) a 150 koní (s automatickou převodovkou). Benzín zastupuje klasická 1,6l 16V o výkonech 100 a 110 koní, stejně tak 2,0l 16V se svými 140 koni a ve verzi TCe 180. Dvoulitrový agregát si budeme moci také pořídit s CVT převodovkou. A na konci roku 2009 přibude ještě 1,4l 16V TCe 130. Objevit by se také měly motory spalující bioethanol a biodiesel.
Jan Horešovský
Galerie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |