Renault Mégane III

Renault Megane III

Renault Mégane III





Oblébený Mégane druhé generace žije již šestým rokem. Nyní přichází generace třetí. Ta má ambice se stát ještě oblíbenější.


Reprezentativní a zároveň rodinný či sportovní - to jsou dnešní požadavky na vozidlo nižší střední třídy. Megáne by toto měl splňovat. Při tvorbě nového modelu Renault také dbal na životní prostředí. Mégane shodil 8 kg a skoro celého jej lze recyklovat...


Do roku 2010 nám bude postupně představeno 6 různých verzí určených speciálně pro Evropu. První vozidla se u nás začnou prodávat asi v polovině listopadu.

Karoserie

Mégane je zcela nové auto - nový design (určitě najdete společné křivky s novou Lagunou, či Cliem). Pětidvéřový rodinný hatchback povyrostl o 10 cm a je tedy dlouhý 4,3 metru. Najdeme tu mnoho sportovních liní - jednou z nejvýraznějších je sám přední nárazník (viz.foto). Dynamiku, a to nejen optickou, dodává i rozvor 2,64 metru a rozchod 1,55 metru. Dalším sportovním doplňkem jsou samostatně zapuštěná mlhová světla, která našla místo opravdu na kraji nárazníku. Elegantnost dodávají čelní světlomety protažené do bočních hran a zadní dělené na dva segmenty. Stěrače jsou schované za kapotou, hlavně kvůli hluku a odporu vzduchu. Účelnost pak hledejme ve vniřním prostoru - objem zavazadlového prostoru je 405 litrů.
Renault slibuje také možnost objednat si vůz z výroby s jiným bodykitem - že by další osvěžení?


Interiér

    Nebudeme se rozepisovat o tom, jak by měli být všechny přístroje, tlačítka a funkce pěkně po ruce - vždy byly a vždy budou. Renault ale v interiéru použil nové materiály, které nového Mégana posunují blíže k vyšší třídě, než ve které ve skutečnosti je. Kromě celkově přepracované palubní desky, kterou si budeme moci vybírat ve více tónech, je jednou z velkých novinek nové uspořádání palubních přístrojů.

Otáčkoměr je klasický analogový, ale ukazatel rychlosti je digitální a celý přístroj je sdružený. Nově je také udělané zobrazení tempomatu, resp. omezovače rychlosti. Jedná se hlavně o barevné upozorňování na změnu rychlosti - tedy další bezpečnostní prvek. Jsme velmi zvědaví, jak budou tyto přístroje adaptované do Mégane Sport. Novinkou bude klimatizace v základní výbavě, automatická parkovací brzda a možnost úplně nového 3D zvuku od firmy Arkamys®.



Podvozek

Zde se mnoho změn neudálo - přední zavěšení typu MacPherson s novým pomocným rámem a vzadu vlečená ramena spojená torzní příčkou. U řízení proběhlo nastavení na strmější převod. Abychom zastavili ze 100 km/h na 0 km/h na 37 metrech potřebujeme a máme v předu ventilované kotouče o rozměru 296 mm a vzdadu nevětrané o průměru 260 mm.



Pod kapotou

Nové motory dCi a TCe spřažené jak s manuální, tak s automatickou převodovkou. Montovat se budou jak 85 a 105 koňové 1,5l dCi, tak nový 2,0l dCi. Verze se 130 koňmi byla malinko poupravena, aby se na své výkonové špičky dostala dříve - maximální výkon 130 Hp přijde v 3.750 otáčkách a kroutící moment 300 Nm je k mání již od 1,750 otáček. Později se budou dodávat také motory 2,0l dCi o výkonu 160 koní (s manuální převodovkou) a 150 koní (s automatickou převodovkou). Benzín zastupuje klasická 1,6l 16V o výkonech 100 a 110 koní, stejně tak 2,0l 16V se svými 140 koni a ve verzi TCe 180. Dvoulitrový agregát si budeme moci také pořídit s CVT převodovkou. A na konci roku 2009 přibude ještě 1,4l 16V TCe 130. Objevit by se také měly motory spalující bioethanol a biodiesel.




Jan Horešovský


Galerie


Designová studie Palubní přístroje Displej navigace
Klimatizace a multimedia Interier duo tone Interier duo tone
Interier tmavý Interier tmavý Zadní dělená světla
Detail nárazníku, světel, mhlovek Čelní světla Nový Mégane
Nový Mégane Nový Mégane Nový Mégane
Nový Mégane Nový Mégane Nový Mégane
Nový Mégane Nový Mégane Designová studie


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Máte nějaký zajímavý návrh, dotaz nebo prostě jen chcete pokecat? Registrujte se na Renault Club forum.