Renault Mégane 2006

Facelift Renault Mégane



Druhá generace modelu Renault Mégane je na trhu již více než tři roky, proto přišel koncem letošního roku facelift. Právě představené omlazení přiblížilo vzhled přídě vozu, která je nyní robustnější a svalnatější, k nedávno faceliftované Laguně. Změny se ale neodehrály jen na přídi vozu, ale i pod kapotou, v interiéru a na dalších částech vozu. Pojďme se na ně tedy blíže podívat.

Oživený vzhled vozu

Úpravy se týkají celé modelové řady, tedy Mégane 3-dveřový a 5-dveřový, sedan, grandtour,  coupé-cabrio a  Mégane Sport. Přední část vozu oživil přepracovaný nárazník s většími otvory pro vstup vzduchu a mlhovkami posunutými více do stran, nové a větší jsou také světlomety, stejně jako mřížka chladiče, která nyní připomíná písmeno V.

Vzadu pak nalezneme nové světlomety u všech verzí. Vzhled interiéru vozu pak výrobce oživil širší nabídkou barevných provedení. Palubní deska zůstala nezměněna. Výbava byla obohacena o dešťový a světelný senzor a novou generaci navigačního systému Carminat. Zdokonalena byla také automatická klimatizace.

Nové motory

Hlavní změny se kromě přídě vozu odehrály pod kapotou. Všechny motory vozu Renault Mégane nyní splňují normu Euro IV. Nový vznětový agregát 2,0 dCi se vyznačuje vysokým výkonem, tichým chodem, nízkou spotřebou a nízkými emisemi škodlivin. Dosahuje maximálního výkonu 150 k při 4000 ot./min a vrchol točivého momentu je 340 Nm při 2000 ot./min. Motor je kombinován se šestistupňovou manuální převodovkou, díky níž je možné využívat dynamické přednosti motoru při různě vysokých rychlostech, pozitivně také působí na akustickou pohodu cestujících. Mégane s tímto motorem dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,7 s. Velmi příznivá je také spotřeba pouhých 5,4 l nafty na 100 km v kombinovaném cyklu.

Upraveny byly i ostatní naftové motory. Motor 1,9 dCi dostal filtr pevných částic a jeho výkon byl zvýšen na 130 k. Je nabízen s šestistupňovou manuální nebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Oba motory 1,5 dCi jsou také vybaveny filtrem pevných částic a jejich výkon byl zvýšen. Silnější verze dosahuje výkonu 105 k a točivý moment byl rovněž zvýšen o 20%. Dosahuje nyní 240 Nm při 2000 ot./min. Vůz s tímto motorem je vybaven šestistupňovou převodovkou a jeho spotřeba je udávána 4,7 litrů na 100 km v kombinovaném cyklu. Výkon slabší verze tohoto motoru byl zvýšen z 80 na 85 k. Motor je dodáván s pětistupňovou převodovkou.

Široká paleta benzínových motorů začíná motorem 1,4 16V 100 k, pokračuje 1,6 16V 110 k, 2,0 16V 136 k a končí dvěmi přeplňovanými dvoulitry o výkonu 165 k a 225 k. Poslední motor je určen výhradně pro verzi Mégane Sport.


Jan Stokuč


Galerie


Renault Mégane pětidveřový Renault Mégane pětidveřový Renault Mégane třídveřový
Renault Mégane pětidveřový Renault Mégane Grandtour Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Sedan Renault Mégane Sedan Renault Mégane Coupé Cabrio
Renault Mégane Coupé Cabrio Renault Mégane Sport Detail masky chladiče
Nové větší světlomety interiér s navigačním systémem Carminat


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Při nehodě na dálnici: Místo k zastavení vybírej zásadně za nehodou. Klidně ve větší vzdálenosti.


Link to old english version.