Renault Laguna GT - jízdní dojmy
Snad všichni jste se ptali, jak vlastně jede a jak se chová podvozek? Co dělá systém 4-control za jízdy? Jak se s Lagunou GT jezdí po městě?
Když jsem přebíral kartu vůbec jsem si nedovedl představit chování celého auta - nová laguna a ještě řiditelná zadní náprava. Navrch 180 koní a 380 NM z 2,0 dCi? To je pořádná porce síly. A jak to jde dohromady?
Úplně první věc, kterou jsem si pomyslel při výjezdu z parkoviště, byla, že se snad otáčím na místě. Opravdu jsem nečekal takovou účinost systému 4-control.
Městem jsme se později proplétali možná i lépe než s Twingem. Nemluvě o tom, že se vaše ruce neutrápí - díky systému 4-control vám stačí menší otočení volantem. A ani komfortu není ubráno - i přes sportovní naladění, podvozek skvěle tlumí nepříjemné městské nerovnosti.Zábava začíná hlavně mimo město. Laguna GT jde po zatáčkách jak dravec po kořisti a nesmírně si to užívá. Auto i řidič.
Někdo si řekne - je to auto se sportovnějšími ambicemi a má diesel. Také preferuji benzín, ale musím smeknout. I přes sportovnější jízdu a vytáčení si motor vždy uměl poradit a podával výkon jak se sluší a patří. Také ESP má sportovní naprogramování, takže dovolí zajít opravdu daleko než velmi jemně zakročí.
Systém 4-control také přidává na bezpečnosti. Jistě lépe a rychleji uděláte vyhybací manévr. Počítač si umí poradit v případě brždění jednou stranou auta na kluzkém povrchu - jednoduše zabrání přetáčivému smyku natočením zadní nápravy.
Oddělení Renault-Sport odvedlo výbornou práci při ladění celého auta na požitek z jízdy - můžete cestovat i jet VELMI sportovně....
Jan HonYa Horesovsky