Renault Laguna GT - jízdní dojmy

Laguna GT

Snad všichni jste se ptali, jak vlastně jede a jak se chová podvozek? Co dělá systém 4-control za jízdy? Jak se s Lagunou GT jezdí po městě?




Když jsem přebíral kartu vůbec jsem si nedovedl představit chování celého auta - nová laguna a ještě řiditelná zadní náprava. Navrch 180 koní a 380 NM z 2,0 dCi? To je pořádná porce síly. A jak to jde dohromady?


Úplně první věc, kterou jsem si pomyslel při výjezdu z parkoviště, byla, že se snad otáčím na místě. Opravdu jsem nečekal takovou účinost systému 4-control.


Městem jsme se později proplétali možná i lépe než s Twingem. Nemluvě o tom, že se vaše ruce neutrápí - díky systému 4-control vám stačí menší otočení volantem. A ani komfortu není ubráno - i přes sportovní naladění, podvozek skvěle tlumí nepříjemné městské nerovnosti.Zábava začíná hlavně mimo město. Laguna GT jde po zatáčkách jak dravec po kořisti a nesmírně si to užívá. Auto i řidič.


Někdo si řekne - je to auto se sportovnějšími ambicemi a má diesel. Také preferuji benzín, ale musím smeknout. I přes sportovnější jízdu a vytáčení si motor vždy uměl poradit a podával výkon jak se sluší a patří. Také ESP má sportovní naprogramování, takže dovolí zajít opravdu daleko než velmi jemně zakročí.


Systém 4-control také přidává na bezpečnosti. Jistě lépe a rychleji uděláte vyhybací manévr. Počítač si umí poradit v případě brždění jednou stranou auta na kluzkém povrchu - jednoduše zabrání přetáčivému smyku natočením zadní nápravy.


Oddělení Renault-Sport odvedlo výbornou práci při ladění celého auta na požitek z jízdy - můžete cestovat i jet VELMI sportovně....








Jan HonYa Horesovsky


Galerie


Renault Laguna GT Renault Laguna GT Renault Laguna GT
Renault Laguna GT Renault Laguna GT


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Věděli jste, že Renault Master, Opel Movano a Nissan Interstar jsou téměř stejná auta jen vyráběná na různých místech?