Renault Laguna Coupé dCi 110 - skromná kráska

Elegantní luxusní kupé s malým vznětovým motorem? To, co bylo ještě před několika lety nemyslitelné, se dnes stává realitou. Důvod? Rostoucí zájem zákazníků o exkluzivní vozy s mimořádně úspornými motory – prostě se zdá, že i řada poměrně bohatých lidí začala v současné nejisté době šetřit. Platí to hlavně o jihoevropských trzích, které jsou současnou ekonomickou krizí zasaženy nejvýrazněji. Výrobci se tomuto trendu rádi přizpůsobí, jelikož menší motory jim snižují průměrné flotilové emise CO2 jejich produkce. A na to jak známo EU tlačí jako čert…
Přesně v souladu s výše uvedenými trendy je nová verze Laguny Coupé. Ta se stále prodává se zážehovým čtyřválcem 2.0 16V T/150 kW, mnohem žádanějším motorem je ale turbodiesel 2.0 dCi 16V/131 kW. Pro nejnáročnější milovníky nafty je také připraven agregát 3.0 dCi V6/177 kW se samočinnou převodovkou. Dieselová nabídka fešného kupé se ovšem od června rozšířila přesně opačným směrem – vůz může byt osazen také mimořádně úsporným čtyřválcem o skromném objemu 1461 cm3, který (samozřejmě díky přeplňování) produkuje 81 kW při 4000 ot./min a 240 N.m při 1750 ot./min. Agregát spolupracuje s manuální šestistupňovou převodovkou. Laguna Coupé s obchodním označením dCi 110 samozřejmě není žádný dravec – dosahuje největší rychlosti 195 km/h a z 0 na 100 km/h akceleruje za 12 s. Rozvážnější řidiči vyššího věku, pro které při výběru krásného kupé není hlavním kritériem zrychlení, mnohem více ocení kombinovanou spotřebu pouhých 4,2 l/100 km, což odpovídá 109 g C02/km. Potěšující je i relativně příznivá cena 30 400 eur (ve Francii).
Laguna Coupé dCi 110 se vyrábí s exkluzivní výbavou Black Edition a prodává se ve Francii, Belgii, Španělsku, Itálii a Nizozemí. V ČR by pravděpodobně tato verze dostatek zájemců nenalezla, proto se s jejím dovozem na český trh nepočítá. Když už si totiž u nás někdo pořídí luxusní kupé, jaksi samozřejmě vyžaduje i pořádnou „nálož“ pod kapotou…
(6.8. 2012)
Roman Poláček
Galerie
![]() |
![]() |
![]() |