Renault Laguna Coupé 2012 - lehké doladění

Renault je se svojí Lagunou Coupé v současné době jediná evropská neprémiová značka, která nabízí vůz této kategorie

Od premiéry luxusního kupé Renault Laguna již uběhly více než tři roky, což bývá optimální čas pro první modernizaci. Jelikož po stránce designu vypadá tento vůz stále výborně, Renault provedl jen drobné vzhledové změny a aplikoval rovněž některé modifikace vedoucí ke snížení spotřeby a emisí CO2 nejvíce žádané verze s motorem 2.0 dCi.

Vítanou novinku vnějšího designu představuje zavedení modifikovaných světlometů, jejichž součástí jsou denní svítilny tvořené módním pásem diod. Standardem pro základní stupeň výbavy se stala nová sedmnáctipalcová kola z lehké slitiny. K dispozici jsou rovněž nově stylizované osmnáctky. Atraktivní bílý odstín laku karoserie s perleťovým efektem, který byl dříve dostupný pouze pro limitovanou sérii Monaco GP, je nyní k dispozici pro všechna provedení s výbavou GT 4Control a Initiale. Efektní černé lakování střechy se v modelovém roce 2012 bude nabízet i pro verzi GT 4Control s metalickými odstíny laku (dosud jen pro limitovanou sérii Monaco GP).

Jestliže si zákazník objedná kožené čalounění přístrojové desky, nově se na něm objeví luxusní švy s dvojitým prošitím. Standardní výbava všech verzí je rozšířena o navigaci Carminat TomTom, vstupy na zapojení externích audiozařízení USB a AUX a handsfree Bluetooth.

Výběr pohonných jednotek se nezměnil. Základ „benzinové“ nabídky i nadále tvoří přeplňovaný čtyřválec 2.0t s výkonem 125 nebo 151 kW (na českém trhu se nabízí výhradně výkonnější verze), pro velmi náročné je určen šestiválec 3.5 V6/175 kW. Většina zákazníků ale volí čtyřválcový turbodiesel 2.0 dCi s výkonem 110, 129 nebo 131 kW (na českém trhu se nabízí pouze nejvýkonnější provedení), popřípadě šestiválec 3.0 dCi V6/175 kW. Všechny naftové verze jsou vybaveny filtrem pevných částic, takže plní přísnou exhalační normu Euro5. Čtyřválcové motory se dodávají se šestistupňovou manuální převodovkou, šestiválce spolupracují se šestistupňovým automatem.

Motor 2.0 dCi dostal balíček technických opatření ke snížení spotřeby a emisí nazvaný ESM (Energy Smart Management). Zahrnuje nejen systém Start-Stop (samočinně vypíná motor při stání v kolonách a čekání na zelený signál) ale také energeticky optimalizovaný alternátor. Při akceleraci vozu je dobíjení baterie odpojené a naopak maximálně se využívá při jeho deceleraci (zpomalování). Emise CO2 Laguny Coupé 2.0 dCi/110 kW díky tomu poklesly o 13 % (na 118 g/km v kombinovaném cyklu), silnější verze se polepšily o 9 %.

Modernizovaná Laguna Coupé měla výstavní premiéru na prosincovém autosalonu v Bologni, na většinu evropských trhů dorazí ještě do konce prvního čtvrtletí.



(4.3. 2012)


Roman Poláček


Galerie


Laguna Coupé byla pro modelový rok 2012 lehce upravena Pás diod pro denní svícení integrovaný do světlometů má tvar písmene L Laguna Coupé v módní bílé barvě a s černými koly vypadá obzvláště efektně
Správné kupé musí mít elegantně skloněné zadní okno a pohlednou záď... Stejně jako výchozí liftback, také kupé se chlubí perfektně zpracovanou přístrojovou deskou. Vyšité nápisy na opěradlech signalizují verzi Monaco GP. Přehledné kontrolní přístroje mají snadno čitelné stupnice
Volant se silným, kůží čalouněným věncem má zploštělou spodní část Ve výbavě samozřejmě nechybí kvalitní navigační systém Každé správné kupé kategorie GT musí nabídnout dostatečný prostor pro zavazadla


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 8. Je-li nutné změnit pozici havarovaných vozidel, obkresli jejich původní postavení.