Renault Koleos - příjemné osvěžení

Renaultř Koleos

Renault Koleos – příjemné osvěžení



Kompaktní SUV Renault Koleos, které se vyrábí u sesterské automobilky Samsung v Koreji (a používá pohon všech kol dodávaný Nissanem), to na evropském trhu nemá vůbec snadné. Obrovská konkurence se zde podepisuje na tom, že první renaultovské SUV si od roku 2010 zatím koupilo pouze 14 tisíc evropských zákazníků, přičemž tento model za rok 2010 obsadil v kategorii kompaktních SUV až 17. místo. V prvních čtyřech měsících letošního roku ovšem došlo k navýšení prodejů o výrazných 65 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2010. Další nárůst by měla přinést právě představovaná modernizace tohoto modelu.

Na první pohled lze inovovaný Koleos od svého předchůdce odlišit díky zcela přepracované přídi, která vzhledu vozu hodně prospěla. Líbivější světlomety, jednoduše řešená maska chladiče se třemi vodorovnými lamelami i nový nárazník vytvořily dynamičtější tvář, která by měla zaujmout i zmlsané Evropany. Naopak design zádě zůstal zachován. Boční pomocné blikače se přemístily na zpětná zrcátka a využívají LED diody. K dispozici je rovněž nový oranžový odstín laku karoserie nazvaný Cayenne.

Stejně jako dosud tvoří těžiště motorové nabídky pro starý kontinent dvojice dvoulitrových turbodieselů s výkonem 110 nebo 129 kW. Výběr doplňuje benzinový čtyřválec 2,5 l/126 kW. Výrobce deklaruje, že detailními úpravami naftových verzí snížil vypouštěné emise CO2, a tedy i spotřebu paliva. Nejpříznivějších hodnot  dosahuje verze dCi 150 produkující pouze 148 g CO2/km. Emise výkonnější verze dCi 175 rovněž mírně poklesly na 175 g/km. Renault rovněž upozorňuje, že modernizace přináší další zvýšení kvality interiéru, který také dostal nové potahové materiály a upravený štít kontrolních přístrojů. Objem všech interiérových odkládacích schránek a kapes činí úctyhodných 70 l.

Výrobce ve své tiskové zprávě připomíná, že Renault Koleos se může chlubit vysokou úrovní jízdního komfortu a při délce 4,52 m také prostorným interiérem, který nabízí dostatek místa i cestujícím na zadním sedadle. Také základní objem zavazadlového prostoru 0,450/1,380 m3 patří mezi nejlepší ve třídě. Zavazadelník je navíc přístupný nezvykle řešenou zadní výklopnou stěnou rozdělenou na dva díly, což je výhoda zejména v případech, kdy je za vozem málo místa. Alternativně dodávané velké střešní okno přináší do interiéru spoustu světla. K dispozici jsou také další technicky vyspělé položky výbavy jako sada hands-free pro bezpečné telefonování za jízdy, elektricky ovládaná parkovací brzda, samočinná aktivace světlometů a stíračů, navigační systém TomTom, dvouzónová klimatizace a špičkový audiosystém Bose.

Renault Koleos se již úspěšně prodává také v Číně a v zemích Latinské Ameriky. V roce 2010 se více než 70 % produkce prodalo mimo Evropu.

17.7.2011


Roman Poláček


Galerie


Přepracovaná příď Koleosu opravdu sluší Přepracovaná příď Koleosu opravdu sluší Elegantní záď nedoznala žádných změn
Renault Koleos Renault Koleos Renault Koleos
Typickým znakem karoserie Koleosu je na SUV nezvykle velký sklon zadního okna 04)	 Boční blikače se u inovované verze přestěhovaly do zpětných zrcátek 05)	 Přístrojovou desku oživuje nová grafika kontrolních přístrojů
06)	 Součástí výbavy může být také dvouzónová klimatizace


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 2. Zjisti, jak je na tom posádka havarovaného vozu.