Renault Fluence

Renault Fluence

Renault Fluence

Na český trh přibyl nový model automobilky Renault, stavěný na základech kompaktního Méganu, pojmenovaný Fluence. Tento tříprostorový sedan svými rozměry sahá do nižší střední třídy, čímž konkuruje Fordu Focus Sedan, Opelu Astra Sedan, Volkswagenu Jetta a svým způsobem také tuzemské Škodě Octavia.

Jméno Fluence nám jistě není neznámé. Jeho nositelem byla ladná studie, představená 4. června 2004 na přehlídce elegance Louis Vuitton Classic.

Při navrhování designu karosérie dbali stylisté na to, aby jejich dílo patřilo na estetický vrchol příslušného segmentu. Vůz o délce 4620 mm, dosahující výšky 1479 mm, a šířky 1809 mm je každopádně velmi elegantní, tvarově vyvážený a disponuje solidním vzezřením. Dá se také předpokládat určitá nadčasovost celku. B – sloupky dostaly černé provedení, což opticky uceluje profil a vůz dělá elegantnějším.

Interiér je prakticky totožný s klasickým Méganem, což znamená harmonický soulad plynulých tvarů, kvalitních materiálů a kvalitního zpracování. Devizou kabiny je všudypřítomná útulnost a komfort. V nabídce je několik barevných variací, které umožňují volbu výběru mezi jeho tmavým (sportovnějším), nebo světlým (luxusnějším) čalouněním. Konstruktéři dbali o kvalitní ergonomické vlastnosti a bezproblémovou přístupnost ovládacích prvků. Komfort na palubě dotváří nabídka příplatkových prvků, která čítá například navigační systém Carminat TomTom ®

Bezpečnost je tradičně silnou stránkou firmy Renault. Její aktivní forma je zastoupena ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku, ESC s kontrolou nedotáčivosti, či tempomatem. Pasivní bezpečnost čítá tříbodové bezpečnostní pásy vpředu a signalizaci při jejich deaktivaci, tříbodové ukotvení dětských sedaček Isofix pro vnější zadní sedadla, nebo šest airbagů.

K dispozici jsou dva zážehové (1,6 16V – 110 a 105 k) a dva vznětové (1,5 dCi – 58 a 105 k) motory. Nabídka převodovek je omezena na 5 – ti stupňový manuál a 4 – stupňový automat (v případě benzinových motorů) a 5 – ti a 6 – ti stupňové manuály (u dieselů). V budoucnu není vyloučena i elektrická verze modelu, jejíž předzvěstí byl koncept Fluence Z.E., prezentovaný na letošním frankfurtském autosalonu.

Model je vybaven novým posilovačem řízení, který disponuje lepší zpětnou vazbou od kol a citlivějším nastavením, což řidiči přináší lepší požitek z řízení.





Automobil sjíždí z výrobních linek v tureckém závodě Oyak – Renault v Burse. Zde se vyráběl i jeho předchůdce, Mégane Sedan.

Renault Fluence podstoupil dlouhodobé testy kvality, které čítaly cca 5 milionů ujetých kilometrů. Tohoto testu se zúčastnila flotila, čítající kolem 100 vozidel. To vše pro dosažení kvality, odpovídající ambicím automobilky na tomto poli.


Jakub Sochor


Galerie


Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence
Renault Fluence Renault Fluence - detail Renault Fluence
Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence
Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence
Renault Fluence - interiér Renault Fluence - interiér Renault Fluence - Base
Renault Fluence - Comfort Renault Fluence - Sport Renault Fluence - detail interiéru
Renault Fluence - ovládání klimatizace Renault Fluence - detail interiéru Renault Fluence - detail interiéru
Renault Fluence - detail interiéru Renault Fluence - detail interiéru Renault Fluence - detail interiéru
Renault Fluence - variabilita interiéru Renault Fluence - detail Renault Fluence - detail
Renault Fluence - detail Renault Fluence - CVT převodovka Renault Fluence - dvouspojková převodovka
Renault Fluence - přední náprava Renault Fluence - zadní náprava Renault Fluence - pasívní bezpečnost
Renault Fluence struktura


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Při nehodě na dálnici: Teprve v okamžiku, kdy je provoz zcela zastaven, běž k havarovaným vozům.