Renault Espace
Nový ESPACE: moderní legenda
Jednoduchý design nového vozu Renault Espace je výsledkem vynalézavých a účelných karosářských postupů. Jedním z nich je například topný systém rozdělený do dvou elementů, umístěných na straně řidiče i spolujezdce.
Tímto způsobem se podařilo ještě zvětšit prostor vpředu. Příjemně překvapí i nízká hladina hluku, srovnatelná s komfortem luxusních limuzín. Zavěšení kol eliminuje všechny vibrace, motor a venkovní hluk takřka neslyšíte. Elegantní, vybavený špičkovou technikou. Jeho moderní design, plný moderních vynalézavých a účelných křivek, ve vás již na první pohled vzbudí dojem harmonie a dokonalosti. Také legenda, jakou se Renault Espace jako zakladatel třídy velkoprostorových limuzín nesporně stal, může totiž být moderní...
Představy o kráse se vyvíjejí a Renault Espace se vyvíjí s nimi. Díky jednoprostorové koncepci nemuseli designéři vozu Renault Espace přistupovat na žádné kompromisy a výsledkem je jasné a jednotné stylistické ztvárnění celé karoserie, která na první pohled zaujme svou geniální jednoduchostí, ale i rafinovanou elegancí. Ta se projevuje například v neobvyklosti způsobu, jakým konstruktéři do karosérie začlenili vnější zpětná zrcátka, do nichž zakomponovali vstupní větrací otvory vytvarované způsobem, který připomíná agresivní eleganci žraločího těla. Právě takové drobné detaily na karoserii nového vozu Renault Espace podporují jeho impozantně dynamický a přitom kompaktní vzhled.
Přirozená elegance vozu má však pevný styl a řád, kterému jsou podřízeny všechny detaily: od integrovaných střešních lišt přes prolisy pod dveřmi sloužícími jako stylistický prvek i ochrana před ostřikem - až po barvu karoserie. Espace potěší nejen vyznavače krásy, ale také motoristy, kteří si potrpí na solidnost a kvalitu provedení jednotlivých detailů. Kromě toho nový Renault Espace nabízí doslova ohromný vnitřní prostor ve spojení s tichým komfortem luxusní limuzíny a jízdními výkony dynamického sedanu. Jeho další významnou výhodou je vynikající výhled z vozu, daný nejen výškou sedadla řidiče i celé posádky, ale také velkou prosklenou plochou vozu, která potlačuje všechny mrtvé úhly.
Nekonečná variabilita interiéru
Jistě si z dětství pamatujete na různé stavebnice, které vám při skládání nabízely nespočet různých možností. Ten krásný pocit se vám teď vrací právě díky novému vozu Renault Espace. Sedadla v prostoru pro posádku jsou totiž identická, dají se různě vyměňovat a přemisťovat a jejich stejně vzdálené úchytné body nabízejí celou řadu možností rozestavění. Všechna sedadla lze díky důmyslnému mechanismu ve více než dostatečném rozsahu posouvat i podélně. Celá tato soustava vám dovoluje, abyste si svůj Espace kdykoli během pár minut přizpůsobili svému vlastnímu životnímu stylu nebo okamžité potřebě. Při tom všem oceníte i skutečnost, že zadní sedadla jsou uchycena na kolejnicích, které umožňují jejich podélný posun v mimořádně velkém rozsahu, nabízejícím prakticky nekonečný počet variací rozestavění bez toho, aby sedadla musela být demontována.
Bezpečnější než ostatní
Významnou výhodou vozu Renault Espace je skvělý výhled pro řidiče i ostatní členy posádky, v němž nový Renault prakticky nemá konkurenci. Přední sloupky karoserie jsou při zachování více než dostatečné pevnosti velice tenké a neomezují řidičův výhled šikmo do stran. Dobrý výhled za všech okolností
zajišťuje kromě jiného také tlačítko ovládající integrovanou funkci s označením Voir Clair (jasný výhled), při jehož stisknutí se na všechna okna automaticky soustředí proud teplého vzduchu a rovněž se zapne rozmrazování, což má za následek mimořádně rychlé rozmrazení či odmlžení oken. K vysoké úrovni aktivní bezpečnosti přispívají výkonné dvouvláknové reflektory, přídavná mlhová světla, stejně jako třetí brzdové světlo umístěné vysoko v rámu zadních dveří.
Jízdní vlastnosti: jedna z předností vozu Renault Espace
Zcela přepracovaná přední i zadní náprava, výkonnější posilovač řízení s progresivním účinkem, mohutně dimenzovaná brzdová soustava, ale i kola o větším průměru a se širšími pneumatikami přinesly novému vozu Renault Espace ještě lepší jízdní vlastnosti. Nový Espace se tak i při vysokých rychlostech chová neobyčejně klidně a vykazuje minimální citlivost na boční vítr, což je v kategorii velkoprostorových limuzín ojedinělé. I přesto, že je vůz při jízdě mimořádně komfortní, dovolí svému řidiči i velice razantní průjezd zatáčkou, aniž by se nepříjemně nakláněl.
Na přání je v nabídce protiblokovací brzdový systém ABS (u verzí RXE a V6 v sériovém vybavení). K dispozici je i důmyslné zařízení vyrovnávající světlou výšku vozu. Ta potom zůstává konstantní bez ohledu na to, jaké je zatížení vozu.
Bezpečný za všech okolností.
Samonavíjecí automatické bezpečnostní pásy na obou předních a všech krajních sedadlech nového vozu Renault Espace jsou vybaveny nejen pyrotechnickými napínači, ale také tzv. systémem programovaného upoutání, který je novinkou firmy Renault. Tento systém, využívající poznatků ze studií dopravních nehod vedených výzkumným oddělením firmy Renault, představuje zásadní novinku v práci bezpečnostních pásů. Součástí celého systému jsou pyrotechnické předpínače, které v případě nárazu bleskurychle napnou pás, přitisknou tak cestujícího k sedačce a postarají se o maximální účinnost bezpečnostního pásu. Dalším zásadním komponentem systému je pak zejména speciální ukotvení pásu, které při nárazu programově kontroluje napětí pásu a nedovolí, aby jeho tlak na hrudník a břicho cestujícího dosáhl nebezpečných hodnot. Tvarování sedadel se zabudovanými výztuhami přitom zabraňuje tomu, aby tělo v případě nárazu mohlo pod pásem podklouznout. Druhá řada sedadel je navíc vybavena speciálními úchyty pásů, které je možno výškově nastavit v mimořádně širokém rozpětí. Tyto úchyty vyhovují i malým dětským postavám. Pro dokonalou ochranu krční páteře cestujících jsou všechna sedadla vybavena výškově nastavitelnými opěrkami hlav.
Posádku vpředu i vzadu chrání deformační zóny, schopné absorbovat velkou nárazovou energii, a podélné výztuhy z vysokopevnostní oceli umístěné ve všech dveřích pak posádku chrání proti následkům bočních nárazů. Celá bezpečnostní koncepce nového vozu Renault Espace vznikla jako výsledek velkého množství počítačových simulací a desítek crash-testů.
ESPACE RT 2,0 a 2,2 dT
- 2,0 83,5 kW/115 k
- 2,2 dT 83 kW/115 k
Sériové vybavení:
Centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektrické ovládání skel předních dveří, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná, imobilizér, airbag řidiče a spolujezdce, posilovač řízení, tónovaná skla, okrasné kryty kol, přední světla s dvojitou optikou, výškově elektricky nastavitelná z místa řidiče, látkové čalounění Astura, zadní nastavitelná a vyjímatelná sedadla, opěrky hlavy na zadních sedadlech, výškově nastavitelné, opěrky hlavy na zadních sedadlech, výškově nastavitelné, opěrky hlavy na předních sedadlech, s nastavitelnou výškou a sklonem, výškově nastavitelné bezpečnostní pásy na předních sedadlech, se systémem SRP, tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, na bočních sedadlech vybavené systémem SRP.
Doplňky na přání:
Klimatizace, autorádio RADIO SAT 6008, ABS, mlhové světlomety, kryt zavazadlového prostoru, střešní lišty, 4stupňová automatická převodovka (jen pro benzinovou verzi), metalíza, 2 střešní okna (manuálně ovládaná), otočná sedadla vpředu, posuvná sedadla ve střední řadě, přídavné sedadlo pevné (případně posuvné), síť na uchycení zavazadel
ESPACE RXE 2,0 a 2,2 dT
- 2,0 83,5 kW/115 k
- 2,2 dT 83 kW/115 k
Sériové vybavení:
vybavení verze RT + vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, klimatizace, autorádio RADIO SAT Auditorium CD, ABS, mlhové světlomety, otočná sedadla vpředu, 3 posuvná sedadla v 2. řadě, nárazníky v barvě karoserie, látkové čalounění Volute
Doplňky na přání:
2 střešní okna (manuální ovládání), otevíratelné okno zadní dveří, disky kol z lehké slitiny, kryt zavazadlového prostoru, zadní protisluneční clony, střešní lišty,vyhřívané přední sklo, 4stupňová automatická převodovka (jen pro benzinovou verzi), metalíza, sedadla posuvná po kolejnicích, přídavné sedadlo posuvné, síť na uchycení zavazadel, vyhřívaná přední sedadla + sedadla Captain Chair
ESPACE 3,0 V6
- 3,0 V6 123 kW/170k
Sériové vybavení:
Vybavení verze RXE + elektrické ovládání skel zadních dveří, autorádio RADIO SAT Grand Auditorium CD, palubní počítač, otevíratelné okno zadních dveří, disky kol z lehké slitiny, kryt zavazadlového prostoru, 4stupňová automatická převodovka, metalíza, 3 posuvná sedadla po kolejnicích v 2. řadě, velurové čalounění Calligrame, sedadla Captain Chair vpředu
Doplňky na přání:
Zadní protisluneční clony, střešní lišty, vyhřívaná přední sedadla,přídavné sedadlo posuvné po kolejnicích, 2 střešní okna (manuální ovládání), 2 střešní okna + střešní lišty (1 okno panoramatické, elektricky ovládané), regulace světlé výšky vozidla, síť na uchycení zavazadel, elektricky nastavitelné a vyhřívané sedadlo řidiče, loketní opěrky na zadních sedadlech.
Viktor Kazda
Galerie
RT, RXE 2,0 | RT, RXE 2,2 dT | V6 3,0 | |
Brzdy | |||
Přední kola | Kotoučové | Kotoučové | Kotoučové |
Zadní kola | Bubnové | Bubnové | Kotoučové |
Pneumatiky | |||
195/65 R15 | 205/65 R15 | 205/65 R15 | |
Výkon | |||
Max. rychlost (km/h) | 175 | 175 | 195 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 13,7 | 14,5 | 11 |
1000 m s pevným startem | 34,9 | 35,8 | 32,7 |
Spotřeba | |||
Při rychlosti 90 km/h (l/100 km) | 7,1 | 5,8 | 8,7 |
Při rychlosti 120 km/h (l/100km) 9,3 | 9,3 | 8,1 | 10,9 |
V městském provozu (l/100km) | 10,7 | 8,8 | 15,9 |
Spotřeba l/100 km (podle nové normy EC 93/116) | |||
Městský cyklus | 12,9 | 10,8 | 21 |
Mimoměstský cyklus | 8 | 6,7 | 9,6 |
Smíšený cyklus | 9,8 | 8,2 | 13,7 |