Renault Colorale

Automobily řady Colorale se začaly vyrábět v roce 1950. Charakterizoval je robustní, klasicky stavěný podvozek s rozvorem 2680 mm s tuhými nápravami odpruženými podélnými listovými pery. Původně byly poháněny motorem předválečné konstrukce s rozvodem SV o objemu 2383 ccm a výkonu 48 koní.
Největší prodejní úspěch mělo 4,3 m dlouhé a prostorné kupé Prairie, které dokázalo přepravit šest cestujících. Při sklopení zadních sedadel dosáhl zavazadlový prostor hodnoty 2,75 m3.
Model Savane, určený do kolonií, byl odvozen z třídveřové dodávky. Měl však dvě řady sedadel (zadní byla sklopná), vyklápěcí čelní okno a plátěné rolety nahrazující zadní boční okna.
Zájemci si však mohli objednat i automobil uzpůsobený jejich představám. Francouzská karosárna Carrier kupříkladu přestavěla model Savane do podoby afrického taxi s vyklápěcími zadními okny.
První modely Prairie s pohonem čtyř kol se objevily v roce 1951, během následujícího roku dostaly pohon čtyř kol i další modely, kupříkladu Savane a některé pick-upy. Běžné vozy s jednou poháněnou nápravou několikrát prokázaly své kvality v tvrdých podmínkách -- zmiňme například výkon pick-upu a Savane, které od listopadu 1951 do června 1952 najely 45.000 km při jízdě z Ohňové země na Aljašku či expedici do Afghánistánu, kterou ve vozech Savane podnikla skupina studentů.
V roce 1953 byl původní motor nahrazen modernějším dvoulitrovým čtyřválcem OHV převzatým z vozu Renault Frégate. Výkon tohoto motoru o objemu 1996 ccm byl 38 kW.
Automobily řady Colorale používala například francouzská policie, zvláštní sérii 340 vozů s pohonem všech 4 kol nakoupila v letech 1954 a 55 nizozemská armáda.
Výroba řady Colorale byla ukončena v roce 1957, celková produkce překonala 43000 vozů. Ještě v osmdesátých letech se však tato auta běžně vyskytovala v provozu na francouzském venkově.
Viktor Kazda
Galerie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |