Renault Clio Storia - čas loučení se blíží

Renault Clio druhé generace se vyrábí již od roku 1998 a dosud se pro něj rozhodlo úctyhodných 5 milionů zákazníků. Od roku 2005 se prodává souběžně s větší a modernější třetí generací, přesto si stále dokáže nalézt příznivce, kterým vyhovuje jeho menší formát a jednoduchá technika. Téměř polovina výroby se prodá ve Francii, dalšími důležitými trhy je Německo a Slovinsko. Clio II si dobře vede i v severní Africe, v Alžíru a Maroku.
Clio II, které od svého prvního faceliftu v roce 2006 nese doplňkové označení Storia (na některých trzích Campus), se v Evropě vyrábí již pouze ve slovinském závodu Renaultu v Novom Meste. Druhá modernizace proběhla v roce 2009, kdy automobil dostal přepracovanou příď, nová zpětná zrcátka a černé polepy na středové rámy bočních oken. Základní motor 1.2 8V/43 kW byl z nabídky vyřazen loni spolu se zavedením přísné exhalační normy Euro 5. S koncem loňského roku se přestala vyrábět také naftová verze 1.5 dCi. Ta se ovšem na český trh nedováží již řadu let.
Jelikož Renault na letošní podzim chystá příchod zbrusu nového Clia čtvrté generace, Clio II v Evropě začalo odpočítávat poslední měsíce své mimořádně dlouhé a úspěšné kariéry. Po tuto dobu se již bude nabízet výhradně s benzinovým motorem 1.2 16V/55 kW. Na vybrané trhy nyní přichází rozlučková edice s příznačným názvem Bye Bye, kterou je možné identifikovat podle zpětných zrcátek a krytů kol lakovaných v tmavě kovovém metalickém odstínu a zatmaveného pozadí světlometů. Třídveřová verze má základní cenu 7990 Euro, bohatěji vybavená pětidveřová (mj. s klimatizací, radiopřehrávačem, koženým potahem volantu a mlhovkami) přijde na 8990 Euro.
Edice Bye Bye na český trh asi nedorazí, ale čeští příznivci dvojkového Clia nemusí být smutní. V nabídce Renaultu ČR totiž zatím stále zůstává běžná pětidveřová verze za příznivou cenu 189 900 Kč s poměrně bohatou standardní výbavou. Ta zahrnuje například posilovač řízení, výškově nastavitelný volant i sedadlo řidiče, elektrické ovládání oken předních dveří, dvojici čelních airbagů, ABS, dálkové ovládání centrálního zamykání a dělené zadní sedadlo. Připlatit si musíte pouze v případě, že požadujete klimatizaci (15 000 Kč), metalický lak (9900 Kč) nebo autorádio s CD (2790 Kč). Jak je vidět, ani zde nejde o žádné horentní sumy.
Díky velmi kompaktním rozměrům (délka 3,8 m) a nízké hmotnosti (925 kg) je Clio Storia výborně ovladatelné a mrštné. Příjemně překvapí také komfortním odpružením a ani zavazadlový prostor se základním objemem 0,255 m3 jistě není k zahození. Díky těmto vlastnostem jej lze doporučit zejména do městského provozu a ženám. Nejedná se přitom o žádného loudu - Clio Storia 1.2 16V jede až 170 km/h a z 0 na 100 km/h akceleruje za slušných 13 s. Normovaná kombinovaná spotřeba činí 5,7 l/100 km, mimo město apetit klesá na velmi lákavých 4,8 l/100 km.
Pokud tedy tento léty prověřený a sympatický renaultík hodláte pořídit jako nový vůz své manželce či přítelkyni, příliš neváhejte - v následujících několika měsících máte poslední příležitost.
(22. 1. 2012)
Roman Poláček
Galerie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |