Renault Clio - nejprodávanější vůz na francouzském trhu v roce 2011

Renault Clio III se i po šesti letech výroby těší velké oblibě zákazníků



Renault Clio třetí generace se představil již v roce 2005 a o dva roky později k tří- a pětidveřovému hatchbacku přibylo kombi Grandtour. Modernizace celé modelové řady proběhla v roce 2009. Fandové Renaultu již napjatě vyhlíží nástupce, jehož premiéra je plánovaná na podzim letošního roku. To ovšem neznamená, že by stávající clio zaznamenávalo nějaký výrazný ústup ze slávy - vždyť loni znamenalo 294 172 vozů prodaných v zemích Evropské Unie sice třináctiprocentní meziroční pokles, ale přesto krásné páté místo v žebříčku nejprodávanějších modelů! A slova o úspěších dvojnásob platí pro Francii. Zde se totiž Renault Clio i v roce 2011 stal nejžádanějším vozem, když předhonil i řadu podstatně mladších konkurentů.

Konkrétně to znamená, že v loňském roce se ve Francii prodalo celkem 158 006 Renaultů Clio. Užitkových dvoumístných verzí se prodalo 29 505, osobních provedení francouzští zákazníci odebrali 128 501. Velkou většinu prodejů pochopitelně tvořila současná třetí generace, ale nezanedbatelných 21 187 kusů (toto číslo zahrnuje jak užitkové, tak i osobní provedení) připadlo na starší a kompaktnější druhou generaci (Podrobněji jsme se Cliem Campus/Storia zabývali v článku vydaném 22.1.)

A jak tento úspěch vysvětluje sám výrobce ve své tiskové zprávě? Renault Clio III prý vyniká hlavně v těchto oblastech:

Všestrannost - Renault Clio třetí generace je malý vůz, ovšem  s charakterem většího automobilu. Clio stále patří mezi nejprostornější zástupce svého segmentu, což mu umožňuje bez problémů plnit jak roli městského, tak i rodinného automobilu.

Komfort - Clio je řidičsky velmi příjemný vůz s plynulým výkonem a vynikajícím odpružením. Spolu s kvalitním odhlučněním tak posádce nabízí vysokou úroveň jízdního komfortu.

Úspornost - nejúspornější naftová verze se spokojí s pouhými 3,4 l nafty na 100 km (v kombinovaném cyklu) a ani ostatní verze nejsou příliš žíznivé. V kombinaci s velkou palivovou nádrží s objemem 50 l je tak zajištěno, že majitel bude k pumpě zajíždět jen zřídka.

Bezpečnost - Renault Clio III je vůbec prvním automobilem segmentu B (malé vozy), který v nezávislých nárazových testech Euro NCAP získal nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení. Vysoká úroveň aktivní bezpečnosti je zase zajištěna výkonnými brzdami a vysokou úrovní jízdní stability a ovladatelnosti. Tyto vlastnosti řidiči pomáhají zvládnout případné kritické jízdní situace.

Výkon - Clio se dodává v široké paletě různých provedení, lišících se motory i stupni výbavy. Těžiště prodejů tvoří vozy s benzinovými agregáty 1,2 l a turbodiesely 1.5 dCi. Dynamicky orientovaní řidiči si zase velmi oblíbili špičkovou verzi Sport s výkonem 147 kW, která nabízí mimořádné jízdní výkony a velký požitek ze sportovní jízdy.

A nám jen zbývá dodat, že čeští zájemci o Clio jistě oceňují i jeho příznivé ceny. Český ceník totiž začíná na velmi sympatické částce 184 900 Kč (třídveřové Clio 1,2 16V/55 kW Authentique). Příznivější poměr mezi cenou, kvalitou a užitnou hodnotou asi nenajdete.

(26.2. 2012)


Roman Poláček


Galerie


Renault Clio III již není nejmladší, přesto je stále nejoblíbenější volbou francouzských motoristů Interiér Clia vyniká prostorností. Na snímku verze s luxusním polokoženým čalouněním a navigací. Clio R.S. se mezi milovníky nadupaných malých vozů těší velké oblibě
Pracoviště řidiče Clia R.S. - hliníkové nášlapné plochy pedálů, sportovní volant, sedačky s výrazným bočním vedením těla - prostě nefalšovaná sportovní atmosféra!


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 8. Je-li nutné změnit pozici havarovaných vozidel, obkresli jejich původní postavení.


Link to old english version.