Renault Captur 2017- vyhlazení vrásek
Kompaktním crossoverem se Renault v roce 2013 přesně trefil do pověstného černého středu terče – vždyť třeba v roce 2016 se jej prodalo úctyhodných 217 105 kousků, čímž získal pozici 10. nejprodávanějšího modelu v Evropě! Capturu se podařilo oslovit i české zákazníky, kteří od roku 2013 do letošního dubna odebrali 5665 Capturů. Zajímavé přitom je, že 95 % z nich pohání přeplňovaný benzinový tříválec 0.9 TCe a že plné 2/3 mají atraktivní dvoubarevné lakování. Konkurentů mezi malými crossovery ale pochopitelně rychle přibývá, protože žádná automobilka si nechce tento tučný tržní koláč nechat ujít. Proto i tak úspěšný model, jako Renault Captur, se letos podrobil modernizaci. Nečekejte žádné zásadní technické ani estetické změny, ale několik vítaných vylepšení by se určitě našlo. Co tedy Fáze 2 přináší nového?
Decentní změny designu
Není žádné překvapení, že velmi líbivý a takřka nestárnoucí vnější design Capturu zaznamenla jen drobné retuše. Víc prostě nebylo třeba. Cílem bylo vzhled mírně oživit a zároveň přiblížit větším sourozencům Kadjaru a Koleosu. To se týká hlavně mřížky masky chladiče. Jak je dnes při faceliftech již takřka povinností, změnami prošla i osvětlovací technika. Vyšší stupně výbavy proto zahrnují plně diodové přední světlomety Pure Vision a také výraznější grafiku zadních svítilen. Do nového předního nárazníku byly zakomponovány diody denního osvětlení, které dohromady tvoří velké písmeno C. Připadá nám to jako méně kontroverzní (a tedy lepší) řešení než diodové kly navazující přímo na světlomety použité u Talismanu a nového Méganu. Přepracován byl i zadní nárazník, který je u vyšších výbav doplněn o okrasný chromovaný rámeček. Velikou předností Capturu v boji o zákazníky se ukázal nejen jeho atraktivní design, ale také extrémně široké možnosti vzhledové individualizace. Ty proto byly u příležitosti modernizace ještě rozšířeny. Kromě již zmiňovaného dvoubarevného laku karoserie (střecha má v tomto případě jiný odstín než zbylé plechové části karoserie) lze zvolit i různé barevné odstíny vnějších zpětných zrcátek a ochranných lišt dveří. Celkem to dělá neuvěřitelných 124 různých barevných kombinací, takže vybrat by si měl opravdu každý. Zvláště když přibyly dva nové odstíny karoserie (oranžový Atacama, modrý Ocean a černý Amethyste) a také nový odstín kontrastního lakování střechy (k černé a bílé přibyla ještě šedá). Faceliftovou takřka samozřejmostí je rovněž pozměněný design litých kol.
Nový stupeň výbavy a další vylepšení
Pro nejnáročnější zákazníky je připravena nová špičková výbava pojmenovaná Initiale Paris. Tato verze dostala upravené nárazníky, rovněž tak specifický design sedmnáctipalcových litých kol a samozřejmostí je zde i dvoubarevné lakování. Do standardu této verze patří navigační systém R-Link, monitorování mrtvého úhlu zpětných zrcátek a samočinný parkovací asistent (parkovací manévry zvládá jak do podélně řady vozu, tak i příčné nebo šikmé). O maximální komfort cestujících se starají vyhřívaná přední sedadla a i nejnáročnější audiofily by měla uspokojit speciálně navržený hudební systém Bose. O patřičně luxusní atmosféru na palubě se stará také kožené čalounění přístrojové desky a řada hrdých nápisů Initiale Paris, které se nachází například na prazích ale i na masce chladiče. Dojem z interiéru se ovšem nezlepšil pouze u této špičkové verze, protože všechna provedení Capturu dostala podstatně kvalitnější plast na horní polovinu přístrojové desky. I nadále je její specialitou odkládací schránka před spolujezdcem, která se celá vysunuje jako zásuvka. To je jistě praktické zejména pro řidiče, pokud si z ní něco chce vzít, mnohem méně se ale toto řešení bude zamlouvat spolujezdci, který rázem přijde o prostor pro své nohy…
Technika beze změn, ceny odpovídající
Jelikož komfortnější naladění odpružení zadní nápravy a motor 1.2 TCe i v kombinaci s manuální převodovkou proběhly již v průběhu produkce původní Fáze 1, lze říci, že techniky se Fáze 2 nedotkla. Zákazníci si tedy stále vybírají z benzinového tříválce 0.9 TCe/66 kW a většího čtyřválce 1.2 TCe/87 kW. Vyznavači nafty mají k dispozici oblíbený čtyřválec 1.5 dCi naladěný na 66 nebo 81 kW. Motory 1.2 TCe a 1.5 dCi lze přitom získat také s dvouspojkovou samočinnou převodovkou EDC. Základní ceny modernizovaného Renaultu Captur se pohybují od 314 900 Kč (Energy TCe 90 se základní výbavou Life) do 584 900 Kč (Energy dCi 110 Initiale Paris). Podrobný ceník naleznete na adrese www.renault.cz .
(19.6. 2017)
Roman Poláček