Renault AX

Tento model byl uveden roku 1908 na londýnském autosalonu. Byl to levný typ vhodný pro nejrůznější použití, sloužil však zejména jako taxi.
Označení AX se používalo nejen pro typ 8HP z roku 1908, ale i pro další dvouválce firmy Renault, jako byl kupříkladu jeho nástupce, model 9HP.
Vůz byl vybaven motorem o objemu 1060 ccm. Verze s širokým rozchodem kol byla známa pod označením AXD, široký podvozek byl určen pro verzi 8HP. Po válce přišel na trh v roce 1919 model FD se zdvihovým objemem 1206 ccm, který vystřídal mezitím zastaralé modely AX jezdící v Paříži od předválečných dob. Vyráběl se také model vybavený motorem se zdvihovým objemem 1885 ccm (ventilový rozvod SV) a výkonem 14 koní. Jezdil až 65 km/hod.
Viktor Kazda
Galerie
![]() |
Technická data | |
Karoserie | Dvoudveřová s dvěma nebo čtyřmi sedadly |
Nápravy | Vpředu i vzadu tuhá náprava s půleliptickými pružinami |
Brzdy | Bubnové na zadních kolech |
Motor I | |
Objem [ccm] | 1060 |
Vrtání x zdvih [mm] | 75,5x120 |
Výkon [k] | 8 |
Motor II | |
Objem [ccm] | 1885 |
Výkon [k] | 14 |