Renault Avantime

Renault Avantime
Avantime - neobyčejný vůz, předstihující dobu svým designem a technologiemi. Vůz ve kterém se cítíte svobodně a bezpečně.
Takový je Avantime, který se začínal rodit v roce 1997 pod kódovým označením Z66. Další podrobnější návrhy se začaly rýsovat o rok později v květnu a následně v únoru 1999 vyjel prototyp, který najdete také na našich stránkách.
Sériová výroba tohoto modelu začala počátkem roku 2001.
Design
Extravagatní automobil jen těžko zařadíme do patřičné kategorie, ale jedná se o velkoprostorové kupé. Kupé proto, že se jedná o třídveřovou karoserii s dlouhým bočním profilem. Zadává si také do vínku s MPV (Multi Purpose Vehicles), protože jeho úctyhodné rozměry 1830x4640x1630 (šxdxv), jsou hodné platformy Renaultu Espace.
Panoramatické střešní okno zasahující až do boků karoserie se kterým se cítíte jako v kabrioletu, aerodynamická ladná příď, plynule přecházející v příkře skloněné a rozměrné přední okno. To jsou designové prvky které Vám umožňují naprostý přehled co se děje na silnici před Vámi.
Poslední stranou auta je neobvykle členěná a tvarovaná záď s nezvykle uzpůsobenými skupinovými zadními svítilnami, které mají složitý lichoběžníkový tvar.
Umocňující prvek robustnosti podpoří i litá kola s rozměrem obutí 225/55 R16.
Komfort a bezpečnost
Při řízení Avantimu nám sdílí informace palubní deska s digitálními ukazateli stavu paliva, rychlosti a dalšími základními údaji uprostřed. Otáčkoměr je v grafické formě přímo před řidičem.
Velmi zajímavá je regulace systému klimatizace na koncích palubní desky, a také ovládání audisystému s CD přehrávačem pomocí dálkového ovládání. I tyto prvky jsou velmi podobné Espacu.
Do standartní výbavy také patří kožené čalounění interiéru, kde si můžete vybrat z několika odstínů.
Protiblokovací systém nejnovější generace, elektronický rozdělovač brzdného tlaku, brzdový asistent, parkovací asistent, to vše jsou prvky komfortu a bezpečnosti již v základním provedení bez příplatku.
Všechno jednou končí
I přes značnou spokojenost zákazníků vozů Avantime, na jaře roku 2003, Renault oznámil ukončení výroby tohoto extravagantního vozu. Model Avantime vyráběla partnerské firma Matra. Zde také spatřily světlo světa tři generace Espacu. Čtvrtou modelovou řadu tohoto velkoprostorového vozu si vzal pod záštitu už sám Renault. Z finančních důvodů nebyla Matra schopna vyrobit požadované množství vozů. Avantime už byl poslední kontrakt který Matře od Renaultu zůstal. Renault by sice mohl být schopen výrobu zaštítit, ale vzhledem k nákladům by to bylo značně nerentabilní.
Odvážný Avantime, který se měl prodávat zhruba až 10000 kusů ročně, se na trhu nedokázal po začátku prodeje v potřebné míře prosadit. V roce 2002 se prodalo pouhých 4661 kusů.
Martin Trsek
Galerie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Motor | 2.0 Turbo | 2.2 dCi | 3.0 V6 |
Uspořádání motoru | 4 v řadě | 4 v řadě | 6 V |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 2188 | 2946 |
Poháněná kola | Přední | Přední | Přední |
Palivový systém | benzín | nafta | benzín |
Max. výkon [hp/ot.min-1] | 163/5000 | 150/4000 | 207/6000 |
Max. výkon [kW/ot.min-1] | 120/5000 | 110/4000 | 152/6000 |
Max. točivý moment [Nm/ot.min-1] | 250/2000 | 320/1750 | 285/3750 |
Homologace | Euro 3 | Euro 3 | Euro 4 |
Provozní vlastnosti | |||
Maximální rychlost [km/h] | 207 | 190 | 220 |
Zrychlení [0-100km/h] | 9.5 | 11.0 | 8.6 |
Spotřeba ve měste [l/100km] | 12.6 | 9.2 | 15.9 |
Spotřeba mimo město [l/100km] | 7.6 | 5.9 | 8.9 |
Kombinovaná spotřeba [l/100km] | 9.4 | 7.1 | 11.3 |
Rozměry | |||
Šířka [mm] | 1830 | 1830 | 1830 |
Délka [mm] | 4640 | 4640 | 4640 |
Výška [mm] | 1630 | 1630 | 1630 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1741 | 1760 | 1666 |
Objem zavazadlového prostoru [l] | 170 | 170 | 170 |
Max. objem zavazadlového prostoru [l] | 900 | 900 | 900 |
Objem palivové nádrže [l] | 80 | 80 | 80 |