Renault 40CV 1923

Renault 40CV 1923

Byl přímým nástupcem typu 50 CV s motorem o objemu 7,5 l z roku 1910. Poprvé byl veřejnosti představen v roce 1911, kdy obdržel označení 40 CV. V roce 1919 byla do výrobního programu zařazena vylepšená verze HD, která se však nestala nikdy ničím více než prototypem, protože o několik měsíců později přišel model HF. Zdvihový objem motoru dosáhl zvětšením vrtání o 10 mm hodnoty 9.123 ccm. Sériová výroba 40 CV však začala teprve koncem roku 1923.



Tento typ dosáhl neobyčejných úspěchů. Zmiňme kupříkladu vítězství v rallye Monte Carlo v roce 1925, či dosažení světového rekordu téhož roku ve čtyřiadvacetihodinové jízdě. Se čtyřsedadlovou karosérií dosáhl průměrné rychlosti 141 km/h, v závodní úpravě dokonce 173,6 km/h.


Viktor Kazda




Technická data
Karoserie Čtyřdveřový phaeton
Nápravy Vpředu nezávislé, lichoběžníkové, s vinutými pružinami, vzadu výkyvná náprava
Brzdy Bubnové na předních a zadních kolech
Motor
Objem 9123 ccm
Vrtání x zdvih (mm) 110x160
Výkon 102,9 kW/140 k
Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Chcete být informováni o dění v klubu a novinkách týkajících se Renaultu? Registrujte se na našem diskusním fóru.


Link to old english version.