Renault 40CV 1923

Renault 40CV 1923

Byl přímým nástupcem typu 50 CV s motorem o objemu 7,5 l z roku 1910. Poprvé byl veřejnosti představen v roce 1911, kdy obdržel označení 40 CV. V roce 1919 byla do výrobního programu zařazena vylepšená verze HD, která se však nestala nikdy ničím více než prototypem, protože o několik měsíců později přišel model HF. Zdvihový objem motoru dosáhl zvětšením vrtání o 10 mm hodnoty 9.123 ccm. Sériová výroba 40 CV však začala teprve koncem roku 1923.



Tento typ dosáhl neobyčejných úspěchů. Zmiňme kupříkladu vítězství v rallye Monte Carlo v roce 1925, či dosažení světového rekordu téhož roku ve čtyřiadvacetihodinové jízdě. Se čtyřsedadlovou karosérií dosáhl průměrné rychlosti 141 km/h, v závodní úpravě dokonce 173,6 km/h.


Viktor Kazda




Technická data
Karoserie Čtyřdveřový phaeton
Nápravy Vpředu nezávislé, lichoběžníkové, s vinutými pružinami, vzadu výkyvná náprava
Brzdy Bubnové na předních a zadních kolech
Motor
Objem 9123 ccm
Vrtání x zdvih (mm) 110x160
Výkon 102,9 kW/140 k
Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 7. Dohodni případné svědky.


Link to old english version.