Renault 25
Výroba modelu Renault 25 byla zahájena roku 1983. Tento model nahradil až doposud vyráběný model Renault 30. V roce 1988 prošla pětadvacítka inovací karoserie a v malé míře i interiéru. Výroba modelu R 25 byla ukončena roku 1992, kdy jej nahradil nový model Renault Safrane.
Renault 25 proslul zejména svým pohodlím a nabízenou výbavou, z níž za zmínku stojí např. mluvící kontrolní systém, který je schopen okamžitě informovat řidiče o potřebě doplnit náplně motoru, o tom že některé dveře nebo jiné části vozu nejsou uzavřeny a v neposlední řadě například i o takové detaily, jako které z brzdových světel nesvítí. Z další možné výbavy pak elektricky seřiditelné sedačky s pamětí a u posledních verzí i elektronicky řízený podvozek v závislosti na rychlosti a způsobu jízdy.
Viktor Kazda
Galerie
Karoserie | ||||
Délka [mm] | 4713 | |||
Šířka [mm] | 1806 | |||
Výška [mm] | 1415 | |||
Nápravy | ||||
Přední [mm] | 1496 - 1502 | |||
Zadní [mm] | 1459 - 1474 - 1479 | |||
Rozvor [mm] | 2718 - 2723 | |||
Motory | ||||
model | vrtání [mm] | obsah [ccm] | výkon [kW] | - |
GTS | 88x82 | 1995 | 74 | - |
GTX, TX | 88x89 | 2165 | 79-91 | - |
TI TXE | 88x82 | 1995 | 99 | - |
GTD | 86x89 | 2068 | 46 | Diesel |
Turbo D | 86x89 | 2068 | 63 | Turbodiesel |
V6i | 88x73 | 2664 | 104 | - |
V6 Injection,TX V6 | 91x73 | 2849 | 110-115 | - |
V6 Turbo | 91x63 | 2458 | 133-151 | - |