Renault 20 / 30

Renault 30

RENAULT 20 a 30

(1975 -- 1983)

Renault 20 a Renault 30 jsou vozy, které se k sobě mají asi jako Opel Omega a Opel Senator. Liší se některými vnějšími znaky a především vnitřní výbavou. Typ R 30 byl poprvé představen na ženevském autosalonu v roce 1975 s motorem V6. O rok později byl představen typ R 20, který měl oproti R 30 jiné přední světlomety a jinak řešený interiér.



Renault 20 používal motory o objemu 1.647 ccm, 1.995 ccm, 2.165 cm a diesel, diesel turbo 2.068 ccm. Vozy dosahovaly rychlosti 148 - 179 km/h. Modely s motorem o objemu 2.0l a 2.2l mohly být na přání vybaveny automatickou převodovkou.

Renault 30 byl vybaven šestiválcovými motory PRV s uspořádáním válců do V o objemu 2.664 cm a turbodieselem o objemu 2.068 ccm. Oba modely měly poháněnou přední nápravu. Dosahovaly rychlosti 160 -- 188 km/h. Modely vybavené šestiválcem mohly být na přání vybaveny automatickou převodovkou.

Šestiválec PRV, poprvé použitý v r. 1974, byl tak úspěšný, že se přestal používat teprve v roce 1997, aniž doznal převratných změn.


Viktor Kazda


Galerie


Renault 20 Renault 20 Renault 20
Renault 20 a jeho následník Renault 25 Renault 20


Karoserie
Délka 4.520 mm
Šířka 1.730 mm
Výška 1.430 mm
Podvozek
Rozvor 2.600 mm
Rozchod vpředu 1450 mm
Rozchod vzadu 1460 mm
Motory
1647 79 x 84 mm 90 k 165 km/h
1995 88 x 82 mm 110 k 170 km/h
2165 88 x 89 mm 115 k 179 km/h
2664 88 x 73 mm 131 -- 142 k 185 km/h
2068 diesel 86 x 89 mm 64 k 148 km/h
2068 turbo diesel 86 x 89 mm 85 k 160 km/h
Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 6. Pohyblivé pasažéry a přihlížející odveď do bezpečné vzdálenosti za svodidla.


Link to old english version.