Renault 18

Tento model byl poprvé představen v roce 1978. Vůz se vyráběl ve verzích sedan a kombi, dieselové verze TD a GTD byly standardně vybaveny čtyřstupňovou mechanickou převodovkou, GTD na přání pětistupňovou.
První verze TL, GTL byly vybaveny motory o objemu 1397 ccm a výkonu 64 koňských sil, verze TS, GTS motory o objemu 1647 ccm a výkonu 79 koní. R18 s automatickou převodovkou měla motor o stejném objemu, avšak sníženém výkonu 73 k. Od roku 1982 byl výkon motoru 1647 ccm zvýšen na 96 k.
V roce 1981 se začal vyrábět model R18 turbo, jehož motor měl výkon 110 koní. Nový motor s turbodmychadlem o výkonu 125 koní se objevil o dva roky později.
V roce 1984 byla na trh uvedena verze osmnáctky s pohonem všech 4 kol. V témže roce nastoupil také nový motor o objemu 1995 ccm a výkonu 104 koňských sil.
Výroba Renaultu 18 byla ukončena v roce 1986, kdy byla nahrazena typem Renault 21.
Viktor Kazda
Galerie
![]() |
![]() |
Renault 18 | |||
Karoserie | |||
Typ | Sedan | Break | |
Délka [mm] | 4380 | 4450 | |
Šířka [mm] | 1690 | 1690 | |
Výška [mm] | 1400 | 1400 | |
Podvozek | |||
Rozvor [mm] | 2440 | 2440 | |
Rozchod vpředu [mm] | 1410 | 1410 | |
Rozchod vzadu [mm] | 1350 | 1350 | |
Motory | |||
Objem [ccm] | Výkon [k] | Palivo | Poznámka |
1397 | 64 | benzín | |
1647 | 79 nebo 73 | benzín | |
1647 | 96 | benzín | |
1565 | 110 | benzín | turbo |
1565 | 125 | benzín | turbo |
1995 | 104 | benzín | |
2068 | 66 | diesel |