Renault-Nissan a Lada otevřely v Togliatti nový výrobní závod

Renault-Nissan učinil zásadní krok k posílení svých pozic na obrovském ruském automobilovém trhu



Nový závod o rozloze 250  000 m2 postavený ve městě Togliatti nákladem 400 milionů euro zvýší kapacity těchto tří automobilových značek v Rusku o 350 000 automobilů. Prvním modelem, který zde bude vznikat, je Lada Largus, což je mírně upravená Dacia Logan MCV. Largus se bude v Rusku nabízet jak v osobním sedmimístném, tak i užitkovém dvoumístném provedení. Modely Nissan zde začnou vznikat od roku 2012, Renaulty pak od roku 2013. Konkrétní informace o nich prozatím nejsou známy, včetně Lady Largus se ale bude jednat o pět modelů. Spolupráce výše zmiňovaných tří značek přinese výraznou redukci nákladů.

Slavnostního otevření nového závodu se zúčastnil také ruský premiér Vladimír Putin, prezident AVTOVAZu Igor Komarov a výkonní ředitelé Renaultu a Nissanu Carlos Tavares a Toshiyuki Shiga.  Otevřením nového závodu tak vyvrcholila aktivita koncernu Renault-Nissan na obrovském a velmi perspektivním ruském trhu, která byla zahájena již v roce 2008. Tehdy Renault zakoupil pětadvacetiprocentní podíl v AVTOVAZu a zároveň se zavázal této největší ruské automobilce přinést potřebné moderní technologie a know-how.

Ruská vláda očekává, že výroba osobních automobilů vzroste na 1,6 milionu kusů v roce 2016. V současné době přitom vrcholí rozhovory špiček všech tří zmiňovaných automobilových výrobců, které by měly vyústit k založení společného podniku.

Tato budoucí aliance Renault-Nissan-Lada v loňském roce v Rusku prodala 879 990 automobilů, přičemž 578 387 z nich neslo značku Lada. S tržním podílem 33 % je tak Rusko pro alianci Renault-Nissan třetím největším trhem, po Číně a USA. Očekává se přitom, že již v roce 2015 bude na ruském automobilovém trhu prodáno 3,4 milionu nových vozů, čímž nahradí na pozici evropské jedničky trh Německa.

Aliance Renault-Nissan vznikla v roce 1999 a v roce 2011 celosvětově prodala 8,03 milionu automobilů na 200 trzích. Spolupracuje také s německou firmou Daimler, čínskou Dong Feng a indickou Ashok Leyland.

Ruský AVTOVAz, který se k alianci Renault-Nissan brzy připojí, patří k největším automobilovým výrobcům v Evropě. Po spuštění nového závodu jeho roční kapacita vzrostla na 945 000 vozů, přičemž výrobní komplex v Togliatti je v současnosti největší svého druhu na světě.  AVTOVAz v současnosti vyrábí 6 modelů segmentu B – Samaru, Kalinu, Prioru, Grantu a 4x4 Classics (Niva).

(15.4. 2012) 


Ro


Galerie


Slavnostního otevření nové továrny v Togliatti se zúčastnili vysocí představitelé Renaultu, Nissanu, Lady i ruský premiér Novou investici si pochvalovali zástupci všech zúčastněných stran Nesměly chybět ani podpisy na kapotu prvního vyrobeného vozu...


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 10. Pokud je to možné, zajisti průjezdnost kritického místa.