Obchodní výsledky skupiny Renault v roce 2005

Obrat Skupiny Renault se ve světovém měřítku v roce 2005 díky významnému mimoevropskému nárůstu prodejů zvýšil
Prodeje Skupiny Renault v roce 2005 vzrostly o 1,7 % a dosáhly 2,53 milionů prodaných vozů.
Mimo Evropu* zvýšila Skupina Renault své prodeje o 21,1 %. Značka Renault zaznamenala mimo Evropu nárůst o 11,4 %. Celkový prodej vozů Dacia vrostl o 70 %
a vozů Renault Samsung Motors o 40 %.
Renault má v Evropě* na trhu s osobními a užitkovými vozy dominantní postavení.
Clio III zaznamenalo výborný start, Logan vykazuje vynikající výsledky na všech trzích
a prodeje užitkových vozů se ukazují jako dynamické.
Skupina Renault prodala v roce 2005 2 531 506 vozů, což znamená nárůst o 1,7 % ve srovnání s rokem 2004. Její podíl na světových trzích tak dosahuje 4 % a poprvé se přehoupla přes hranici 2,5 milionu prodaných vozů. Toto číslo je výslednicí kontrastních výsledků mezi mezinárodními trhy, kde objemy vzrostly o více než 21 %, a prodeji na evropském trhu, které se o 4,1 % snížily.
V roce 2005 zůstal automobilový trh v západní Evropě stabilní a ve střední Evropě zaznamenal pokles. Renault pokračoval v tomto velmi konkurenčním prostředí ve své selektivní obchodní politice. Značka si zachovává svou dominantní pozici na západoevropském trhu s osobními a užitkovými vozy s 10,3 % podílem a poklesem prodejů o 4,6 % ve srovnání s rokem 2004. Dacia vykazuje v Evropě díky modelu Logan znamenité výsledky s 30 425 prodanými vozy.
Mimo Evropu přispěly ke značnému nárůstu ekonomických výsledků Skupiny všechny tři její značky:
- Prodeje značky Dacia vzrostly o 45,2 % díky modelu Logan, který zaznamenal na všech trzích skutečný úspěch.
- V Koreji získal Renault Samsung Motors (RSM) díky uvedení nových modelů SM3, SM5
a SM7 nové části trhu a zvýšil své obraty o 40 %.
- A konečně u značky Renault vzrostl prodej o 11,4 %.
*Evropa = západní Evropa + střední Evropa
Viktor Kazda