Obchodní výsledky skupiny Renault v roce 2005

Renault Mégane Coupé Cabriolet

Obrat Skupiny Renault se ve světovém měřítku v roce 2005 díky významnému mimoevropskému nárůstu prodejů zvýšil





Prodeje Skupiny Renault v roce 2005 vzrostly o 1,7 % a dosáhly 2,53 milionů prodaných vozů.

Mimo Evropu* zvýšila Skupina Renault své prodeje o 21,1 %. Značka Renault zaznamenala mimo Evropu nárůst o 11,4 %. Celkový prodej vozů Dacia vrostl o 70 %
a vozů Renault Samsung Motors o 40 %.

Renault má v Evropě* na trhu s osobními a užitkovými vozy dominantní postavení.

Clio III zaznamenalo výborný start, Logan vykazuje vynikající výsledky na všech trzích
a prodeje užitkových vozů se ukazují jako dynamické.

Skupina Renault prodala v roce 2005 2 531 506 vozů, což znamená nárůst o 1,7 % ve srovnání s rokem 2004. Její podíl na světových trzích tak dosahuje 4 % a poprvé se přehoupla přes hranici 2,5 milionu prodaných vozů. Toto číslo je výslednicí kontrastních výsledků mezi mezinárodními trhy, kde objemy vzrostly o více než 21 %, a prodeji na evropském trhu, které se o 4,1 % snížily.

V roce 2005 zůstal automobilový trh v západní Evropě stabilní a ve střední Evropě zaznamenal pokles. Renault pokračoval v tomto velmi konkurenčním prostředí ve své selektivní obchodní politice. Značka si zachovává svou dominantní pozici na západoevropském trhu s osobními a užitkovými vozy s 10,3 % podílem a poklesem prodejů o 4,6 % ve srovnání s rokem 2004. Dacia vykazuje v Evropě díky modelu Logan znamenité výsledky s 30 425 prodanými vozy.

Mimo Evropu přispěly ke značnému nárůstu ekonomických výsledků Skupiny všechny tři její značky:
- Prodeje značky Dacia vzrostly o 45,2 % díky modelu Logan, který zaznamenal na všech trzích skutečný úspěch.
- V Koreji získal Renault Samsung Motors (RSM) díky uvedení nových modelů SM3, SM5
a SM7 nové části trhu a zvýšil své obraty o 40 %.
- A konečně u značky Renault vzrostl prodej o 11,4 %.

*Evropa = západní Evropa + střední Evropa


Viktor Kazda




Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 2. Zjisti, jak je na tom posádka havarovaného vozu.