Nový Renault Twingo na českém trhu!

Modernizované Twingo obohacuje i český trh

Již koncem července jsme avizovali, že Renault chystá důkladnou modernizaci svého populárního minivozu Twingo. Výstavní premiéru tato novinka absolvovala na autosalonu ve Frankfurtu a nyní dorazila i do českých showroomů.

Svěží a chic

Jak je patrné z obrázků, hlavní změnou je kompletně přepracovaná příď (kapota, nárazník, světlomety, blikače). Přední deformační zóna (a také celková délka vozu)  se díky ní prodloužila o 87 mm a zlepšila se i ochrana chodců při případném střetu. Hlavním úkolem této změny je ale utišení častých výtek, že tvář druhé generace Twinga působí ve srovnání s rošťácky se tvářícím předchůdcem nevýrazně a usedle. Facelift podle našeho názoru dopadl na jedničku s hvězdičkou, ale vlastní názor si pochopitelně musí udělat každý sám. Většina lidí ale asi bude souhlasit s tím, že třeba vedle mimořádně nudné Škody Citigo vypadá faceliftované Twingo přímo k nakousnutí… Vzhled zádě pozměnily přídavné svítilny na víku zavazadlového prostoru a nový nárazník. Interiér osvěžil nový výběr potahových materiálů a výrobce slibuje rovněž jeho lepší dílenské zpracování.

Individualista

Výrazně se rozšířila možnost individualizace vozu. Slouží k ní nejen upravený a rozšířený výběr laků karoserie a vzorů krytů plechových kol (i jejich litých alternativ), ale také nabídka několika verzí polepů střechy. Více barevných verzí je k dispozici také v případě krytů vnějších zpětných zrcátek, bočních lišt a střešního spoileru. V interiéru platí totéž o výdeších vzduchu na přístrojové desce. Za příplatek se nabízí elektricky ovládané střešní okno, na některých trzích je k mání rovněž elektricky ovládaný díl střechy z nepromokavé tkaniny. Posledně jmenovaný prvek sice v českém ceníku nenaleznete, za mnohem důležitější ovšem považujeme alternativně dodávaná zadní sedadla v děleném a posuvném provedení (pro prostřední úroveň Trend za příplatek 6100 Kč), která užitnou hodnotu tohoto sympatického prcka posunují o pořádný kus vpřed.

Zatím s jediným motorem

Na český trh modernizované Twingo míří prozatím s jediným motorem – oblíbeným benzinovým čtyřválcem 1.2 16V o objemu 1149 cm3. Jeho výkon 55 kW je pro poměrně lehký vůz více než dostatečný, o čemž svědčí nejvyšší rychlost 170 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,3 s. Asi ještě podstatnější předností bude pro většinu zákazníků příznivá spotřeba paliva. V případě vozů se základní výbavou Access činí v kombinovaném cyklu 5,1 l/100 km. Do automobilů s výbavou Trend  a Dynamique se motor 1.2 16V montuje ve vyspělejší verzi s variabilním časováním sacích ventilů. Tato technologie není využita ke zvýšení výkonu, ale k dalšímu zlepšení hospodárnosti, takže kombinovaná spotřeba klesne dokonce na skvělých 4,4 l/100 km. Zejména ženy asi ocení možnost si místo pětistupňové manuální skříně zvolit její robotizované provedení Quickshift umožňující se zbavit manipulace s řadicí pákou (za příplatek 25 000 Kč).

Silnější přeplňovaný motor 1.2 TCe/75 kW se pro malý zájem českých zákazníků dovážet nebude, stejně jako turbodiesely 1.5 dCi s výkonem 55 nebo 63 kW. V průběhu příštího roku by se ale měla do nabídky vrátit sportovní verze R.S. s motorem 1.6 16V/98 kW.

Příznivé ceny

Nejlevnější modernizované Twingo 1.2 16V Acces je k mání již za 164 900 Kč. Jeho standardní výbava přitom zahrnuje dvojici čelních airbagů, centrální zamykání, tónovaná skla a mlhové světlomety. Maminky jistě ocení bez příplatku montovaný vypínač čelního airbagu spolujezdce (pro případ instalace dětské sedačky na přední sedadlo) a úchyty pro sedačky systému Isofix. Vyšší výbavový stupeň Trend za 224 900 Kč k tomu přidává například boční airbagy, posilovač řízení, manuálně ovládanou klimatizaci, tempomat, rádio s přehrávačem CD a MP3 a systémem Bluetooth, elektrické ovládání zpětných zrcátek a výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče. Špičková verze Dynamique dostává navíc ještě otáčkoměr, vyhřívání zpětných zrcátek, dělená a posuvná zadní sedadla a vyspělejší verzi audiosoupravy. Na českém trhu se bohužel nenabízejí hlavové airbagy.




Roman Poláček


Galerie


Důkladný facelift Twingu velice prospěl - dřívější strohost je pryč Na zadní výklopné stěně přibyly menší bloky zadních svítilen Interiér může být oživen veselými potahy sedadel a barevnými obroučkami výdechů ventilace
Luxusní kožené čalounění se na českém trhu nenabízí, ale vypadá pěkně Sportovní verze R.S. má sedačky se zvýrazněným bočním vedením těla Středově umístěný digitální rychloměr zůstal zachován
Posuvná dvojice zadních sedadel je standardem pro nejvyšší výbavu Dynamique, pro střední stupeň Trend je k dispozici za příplatek Díky dvojitému sklápění posuvných zadních sedadel vznikne vzorně rovná nákladová plocha Jedna ze skic přepracované přídě
Modernizovaná verze R.S. má speciální přední nárazník. Er-Eso dorazí do prodeje v průběhu příštího roku. Na snímku verze Gordini Zákazník si může vybrat ze široké nabídky líbivých polepů karoserie Twingo používá zkrácené provedení osvědčené podvozkové platformy Clia
Jak je pro Renaulty typické, také Twingo se vyznačuje prvotřídní úrovní pasivní bezpečnosti Zajímavý pohled z ptačí perspektivy. Střešní okno s posuvným textilním dílem se na českém trhu nenabízí, prosklená varianta však ano Podrobný přehled vnějších i vnitřních rozměrů


Modernizovaný Renault Twingo - technické údaje verzí pro český trh
Pohonné ústrojí, jízdní výkony
Označení 1.2 16V 1.2 16V
Zdvihový objem (cm3) 1149 1149
Počet válců/ventilů/palivo 4/16/benzin 4/16/benzin
Největší výkon (kW při ot./min) 55/5500 55/5500
Největší toč. moment (N.m při ot./min) 107/4250 107/4250
Převodovka/počet stupňů man./5st. rob./5st.
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 12,3 13,6
Největší rychlost (km/h) 170 172
Komb. spotřeba paliva (l/100 km) 4,5 (5,1) 5,6
Rozměry a hmotnosti
Délka x šířka x výška (mm) 3687 3687
Rozvor, rozchod vpředu/vzadu (mm) 2367, 1414/1400 2367, 1414/1400
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) 950/410 955/410
Objem zavazadlového prostoru (m3) 165-285/959 165-285/959
Údaj o spotřebě v závorce platí pro vozy se základní výbavou Trend, které  dostávají motor bez variabilního časování sacích ventilů
Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Věděli jste, že Renault Master, Opel Movano a Nissan Interstar jsou téměř stejná auta jen vyráběná na různých místech?