Nový Renault Twingo na českém trhu!

Již koncem července jsme avizovali, že Renault chystá důkladnou modernizaci svého populárního minivozu Twingo. Výstavní premiéru tato novinka absolvovala na autosalonu ve Frankfurtu a nyní dorazila i do českých showroomů.
Svěží a chic
Jak je patrné z obrázků, hlavní změnou je kompletně přepracovaná příď (kapota, nárazník, světlomety, blikače). Přední deformační zóna (a také celková délka vozu) se díky ní prodloužila o 87 mm a zlepšila se i ochrana chodců při případném střetu. Hlavním úkolem této změny je ale utišení častých výtek, že tvář druhé generace Twinga působí ve srovnání s rošťácky se tvářícím předchůdcem nevýrazně a usedle. Facelift podle našeho názoru dopadl na jedničku s hvězdičkou, ale vlastní názor si pochopitelně musí udělat každý sám. Většina lidí ale asi bude souhlasit s tím, že třeba vedle mimořádně nudné Škody Citigo vypadá faceliftované Twingo přímo k nakousnutí… Vzhled zádě pozměnily přídavné svítilny na víku zavazadlového prostoru a nový nárazník. Interiér osvěžil nový výběr potahových materiálů a výrobce slibuje rovněž jeho lepší dílenské zpracování.
Individualista
Výrazně se rozšířila možnost individualizace vozu. Slouží k ní nejen upravený a rozšířený výběr laků karoserie a vzorů krytů plechových kol (i jejich litých alternativ), ale také nabídka několika verzí polepů střechy. Více barevných verzí je k dispozici také v případě krytů vnějších zpětných zrcátek, bočních lišt a střešního spoileru. V interiéru platí totéž o výdeších vzduchu na přístrojové desce. Za příplatek se nabízí elektricky ovládané střešní okno, na některých trzích je k mání rovněž elektricky ovládaný díl střechy z nepromokavé tkaniny. Posledně jmenovaný prvek sice v českém ceníku nenaleznete, za mnohem důležitější ovšem považujeme alternativně dodávaná zadní sedadla v děleném a posuvném provedení (pro prostřední úroveň Trend za příplatek 6100 Kč), která užitnou hodnotu tohoto sympatického prcka posunují o pořádný kus vpřed.
Zatím s jediným motorem
Na český trh modernizované Twingo míří prozatím s jediným motorem – oblíbeným benzinovým čtyřválcem 1.2 16V o objemu 1149 cm3. Jeho výkon 55 kW je pro poměrně lehký vůz více než dostatečný, o čemž svědčí nejvyšší rychlost 170 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,3 s. Asi ještě podstatnější předností bude pro většinu zákazníků příznivá spotřeba paliva. V případě vozů se základní výbavou Access činí v kombinovaném cyklu 5,1 l/100 km. Do automobilů s výbavou Trend a Dynamique se motor 1.2 16V montuje ve vyspělejší verzi s variabilním časováním sacích ventilů. Tato technologie není využita ke zvýšení výkonu, ale k dalšímu zlepšení hospodárnosti, takže kombinovaná spotřeba klesne dokonce na skvělých 4,4 l/100 km. Zejména ženy asi ocení možnost si místo pětistupňové manuální skříně zvolit její robotizované provedení Quickshift umožňující se zbavit manipulace s řadicí pákou (za příplatek 25 000 Kč).
Silnější přeplňovaný motor 1.2 TCe/75 kW se pro malý zájem českých zákazníků dovážet nebude, stejně jako turbodiesely 1.5 dCi s výkonem 55 nebo 63 kW. V průběhu příštího roku by se ale měla do nabídky vrátit sportovní verze R.S. s motorem 1.6 16V/98 kW.
Příznivé ceny
Nejlevnější modernizované Twingo 1.2 16V Acces je k mání již za 164 900 Kč. Jeho standardní výbava přitom zahrnuje dvojici čelních airbagů, centrální zamykání, tónovaná skla a mlhové světlomety. Maminky jistě ocení bez příplatku montovaný vypínač čelního airbagu spolujezdce (pro případ instalace dětské sedačky na přední sedadlo) a úchyty pro sedačky systému Isofix. Vyšší výbavový stupeň Trend za 224 900 Kč k tomu přidává například boční airbagy, posilovač řízení, manuálně ovládanou klimatizaci, tempomat, rádio s přehrávačem CD a MP3 a systémem Bluetooth, elektrické ovládání zpětných zrcátek a výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče. Špičková verze Dynamique dostává navíc ještě otáčkoměr, vyhřívání zpětných zrcátek, dělená a posuvná zadní sedadla a vyspělejší verzi audiosoupravy. Na českém trhu se bohužel nenabízejí hlavové airbagy.
Roman Poláček
Galerie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Modernizovaný Renault Twingo - technické údaje verzí pro český trh | ||
Pohonné ústrojí, jízdní výkony |
||
Označení |
1.2 16V |
1.2 16V |
Zdvihový objem (cm3) |
1149 |
1149 |
Počet válců/ventilů/palivo |
4/16/benzin |
4/16/benzin |
Největší výkon (kW při ot./min) |
55/5500 |
55/5500 |
Největší toč. moment (N.m při ot./min) |
107/4250 |
107/4250 |
Převodovka/počet stupňů |
man./5st. |
rob./5st. |
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) |
12,3 |
13,6 |
Největší rychlost (km/h) |
170 |
172 |
Komb. spotřeba paliva (l/100 km) |
4,5 (5,1) |
5,6 |
Rozměry a hmotnosti |
||
Délka x šířka x výška (mm) |
3687 |
3687 |
Rozvor, rozchod vpředu/vzadu (mm) |
2367, 1414/1400 |
2367, 1414/1400 |
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) |
950/410 |
955/410 |
Objem zavazadlového prostoru (m3) |
165-285/959 |
165-285/959 |