Nový Renault Symbol je dvojče Dacie Logan II, Renault Thalia končí

Na listopadovém autosalonu v tureckém Istanbulu Renault představil nový sedan pojmenovaný Symbol, který ovšem není nic jiného než mírně modifikovaná druhá generace Dacie Logan. Jméno Symbol je pro menší sedany značky Renault již tradiční. Na některých trzích totiž pojmenování Clio Symbol používá Renault Thalia. Ten je ovšem konstrukčně mnohem starší, vždyť spočívá ještě na technickém základu Clia II. generace. Jelikož Thalii již delší dobu nelze zadat do výroby a probíhá pouze její doprodej ze skladových zásob, je téměř jisté, že nový Renault Symbol (resp. Dacia Logan II) Thalii nahradí. Renault totiž asi těžko přijde ještě s tříprostorovou verzi Clia III, protože by nový Logan (díky velmi podobné velikosti) kanibalizovala, nehledě na to, že vzhled dodatečně vyvíjené stupňovité zádě by asi opět byl jen velkým designovým kompromisem.
Renault Thalia II se začal vyrábět v roce 2008, ve výrobě se tedy udržel pouze 4 roky, což není zrovna dlouhá doba. Vzhledem k tomu, že nová Dacia Logan (resp. Renault Symbol) je mnohem modernější, prostornější a pohlednější vůz, není třeba nad koncem Thalie tesknit – alespoň tedy za předpokladu, že Renault ČR na Logan II nenasadí výrazně vyšší ceny. Jelikož ale ceník nového Sandera ve srovnání s výběhovou Thalií začíná na částce jen o 10 000 Kč vyšší, lze očekávat, že také v případě nového Loganu nebude cenový rozdíl nikterak zásadní.
Ale vraťme se ještě k novému Renaultu Symbol – čím se vlastně od nové Dacie Logan liší? Po technické stránce nijak, odlišný je pouze ztvárnění přídě. To se plně nese v duchu nejnovějšího renaultovského designérského jazyka - nechybí tedy obrovské firemní logo zasahující až do upravené kapoty. Od loga směrem ke světlometům nevybíhají dvě dvojice lišt, ale pouze jedna. Tvar světlometů se nijak nezměnil, Renault ale dostal paraboly s vyspělejší optikou, která zajistí jejich větší účinnost. Nejnápadnější změnou na těchto světlometech je přemístění ukazatelů směru z jejich vnějšího na vnitřní okraj. Nové masce chladiče se pochopitelně musel přizpůsobit také nárazník, který je ve srovnání s Loganem zcela odlišný. Při pohledu z boku jsou oba vozy identické a záď se liší jen firemním logem, pod kterým se nachází nápis Symbol.
Snímky z interiéru Renault dosud neuvolnil, lze ale očekávat, že jediným rozlišovacím znakem zde bude logo Renaultu na volantu (a možná ještě hodnotnější potahové látky sedaček). Každopádně se bude shodovat nabídka výbavy, která zahrnuje například tempomat, navigační systém s displejem s úhlopříčkou 18 cm a standardně dodávané dělené a sklopné zadní opěradlo.
Nabídka motorů je se od Loganu rovněž neliší – kromě základního atmosférického čtyřválce 1.2 16V/55 kW tak bude k dispozici i nový přeplňovaný tříválec 0,9 TCe/66 kW a samozřejmě nemůže chybět ani populární turbodiesel 1.5 dCi naladěný na výkon 55 nebo 66 kW.
Nový Renault Symbol se v Turecku bude prodávat od počátku roku 2013, na trhy v Alžírsku a Tunisku dorazil již v prosinci letošního roku. S evropskými trhy se téměř jistě nepočítá, zde totiž jeho úlohu plně zastane Dacia Logan II. Nejlevnějším modelem Renaultu na našem trhu se tedy již brzy stane Twingo a Clio III (prodej Clia II, resp. Clia Storia byl u nás již rovněž ukončen).
(1.1. 2013)
Roman Poláček
Galerie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |