Nový Renault Megne R.S. Trophy-R zlepšil rekord na Nürburgringu!

Renault vyvinul novou generaci superostré verze nejnovějšího Meganu R.S. Nese tradiční označení R.S. Trophy-R c. Jak už se stalo dobrou tradicí, nově vyvinutý Megane R.S. Trophy-R se vydal na kultovní severní smyčku závodního okruhu Nürburgring (Nordschleife), aby se zde pokusl stanovit nový rekord na jedno kolo v kategorii produkčních vozů s pohonem přední nápravy.
Nový Renault Megan R.S. Trophy-R byl na tento úkol odborníky divize Renault Sport pochopitelně pečlivě připraven. Ve srovnání s výchozí verzi R.S. Trophy má superostrá verze Type-R sice nezměněný turbomotor o objemu 1,8 l a výkonu 300 k, aplikací důsledné diety se ale podařilo jeho pohotovostní hmotnost snížit o výrazných 130 kg (ve srovnání s hmotností Meganu R.S. Trophy se standardní výbavou). V detailech byla vylepšena aerodynamika a nově naladěn byl také podvozek, který získal nastavení, tlumiče a brzdovou soustavu pro extrémně rychlou okruhovou jízdu. Renault Sport při vývoji tohoto vozu spolupracoval s osvědčenými špičkovými dodavateli komponentů - firmami Akrapovič (výfuk), Brembo (brzdy), Bridgestone (pneumatiky), Öhlins (tlumiče) a Sabelt (skořepinová sedadla).
Rekordy v kategorii produkčních vozů s pohonem předních kol ustanovují superostré verze Renaultu Megane na Ringu již 10 let. Tato skvělá tradice začala v roce 2008, kdy zde první generace Meganu R.S. R26 zajela kolo v čase 8 min 17 s. V roce 2011 tento čas druhá generace Meganu R.S. Trophy zlepšila na 8 min 7,97 s. Za volantem seděl Laurent Hurgon. V roce 2014 padla hranice 8 min, když Megane III R.S. Trophy-R jedno kolo zajel v čase 7 min 54,36 s.
Nový Megane R.S. Trophy-R prokázal, že vynaložené úsilí rozhodně nebylo marné - dne 5. dubna 2019 totiž stanovil na Severní smyčce v kategorii produkčních vozů s předním pohonem opět nový rekord. Jedno kolo o délce 20 832 m se 73 zatáčkami testovací pilot Laurent Hurgon prolétl ve vynikajícím čase 7min 45,389 s! Vůz tak stanovil na Severní smyčce nový rekord v kategorii produkčních vozů s předním pohonem. Nový Megane R.S. Trophy-R se veřejnosti poprvé představil 24.května před velkou cenou vozů Formule 1. Do prodeje se nejostřejší verze současné generace Meganu dostane koncem letošního roku, přičemž k dispozici bude pouze limitovaná exkluzivní série několika set vozů.
Foto Renault
(26.5. 2019)
Roman Poláček
Galerie
![]() |
![]() |
![]() |