Nový Renault MÉGANE R.S.

Divize Renault Sport úporně tajila informace o novém R.S. pekelně dlouho a dost se jí to dařilo. Ale dočkali jsme se. Takže ve zkratce: 4Control, CUP a TROPHY verze, R.S. Vision světla, 280-300koní, 380-400Nm, manuál nebo EDC a 5 dveří.
Nový MÉGANE R.S. dostane pod kapotu 1.8 TCe. Dostane toho ale daleko více. „Běžná“ a CUP verze dostanou 280 koní a 380 Nm (to značí velké turbo a taky spoustu „pfffff“). Verze Trophy bude mít 300 koní a 400 Nm. Jestli je tento motor derivátem toho z Alpiny jsme se nedozvěděli. Všechny budou vybavené 4Controlem, takže i když nebude mít ve své kategorii nejvyšší výkon, tak to neznamená, že by novému R.S. ostatní ujížděli. Bude to pořád auto hlavně pro řidiče. Řadit budeme pomocí manuální převodovky nebo automatické dvou spojkové. Ta navíc umožní rychlé podřazení o více stupňů a také launchcontrol (jestli to bude opravdu rychlejší, potvrdí až reálné testy – časy zrychlení ani jiné technické informace zatím zveřejněné nebyly). A nesmím zapomenout! K dispozici bude manuální ruční brzda! Velká pochvala Renaultu za manuál a také možnost volby pro elektronickou parkovací brzdu!
Podvozek, resp. tlumiče dostaly výraznou změnu v podobě
hydraulických kompresních zarážek. Jak to funguje (ve zkratce): Při práci
tlumiče je nová patrona takovým vnitřním tlumičem, který progresivně upravuje
tuhost tlumiče – omezuje prudké rázy a zároveň při rychlém propadnutí kola,
rychleji dostane kolo zpět na zem a zároveň zabrání zhoupnutí karoserie. A
stejně funguje i při rychlém pohybu kola směrem nahoru. Prostě to zjemní reakci
auta, při zachování trakce a pracuje hlavně při vysoké zátěži. Používá se
prakticky ve všech závodních podvozcích. Samozřejmě to není úplně komfortní,
ale kvůli tomu úplně MÉGANE R.S. není, na to si pořiďte civilní verzi – gauč.
Přední zavěšení bylo kompletně překopáno – takže má nový PerfoHub (Renault
tento název nikdy moc nekomunikoval, ale tento typ nápravy měl už R.S.225). Ten
má dělenou těhlici a snižuje tak vliv výkonu posílaného na kola do řízení (ano
toto používá i Ford Focus RS – ale začal to používat později než Renault).
Další výbavou podvozku bude pro verzi CUP a TROPHY samosvorný diferenciál typu
Torsen.
Světla R.S. Vision budou kombinovat mlhová světla a dálková pro ještě lepší osvětlení vozovky (koukněte na obrázek v galerii).
Velkou změnou je také to, že nové R.S. není kupé, ale 5 dvéřový hatchback! A to pořádně ostrý.
Do výbavy bude patřit také R.S. Monitor s telemetrií a možností připojit si svojí kameru a nahrát si tu zábavu na silnici, kterou nám MÉGANE R.S. dopřeje. Verzí Sport a CUP se dočkáme na jaře 2018 a verze TROPHY na konci roku 2018.
Standardní brzdy budou z jednoho kusu oceli, pro verzi CUP bude k dispozici dělený (dvojdílný) brzdový kotouč. Rotor bude sice ocelový, ale středový zvon bude hliníkový, což ušetří dohromady 4kg neodpružené hmoty!
Nenápadné výdechy za předními blatníky umožňují lepší
proudění vzduchu v prostoru motoru. Díky tomu se přes chladiče dostane
více vzduchu a motor a jeho komponenty se budou lépe chladit.
Na lemu zadního blatníku si můžete všimnout malé nerovnosti. Ta je tam úmyslně –
kvůli systému 4Control. Zadní difuzor není jen na okrasu – začíná až u zadní
nápravy. V něm je umístěna jedna centrální designová koncovka výfuku, do
ní ale vedou dvě opravdové trubky. Ve
spolupráci se zadním difuzorem najdeme nad zadním oknem prodloužení střechy do
křidélka. To se na konci lehce zvedá směrem nahoru. Není tak potřeba žádného „bláznivého“
spoileru.
Posilovač řízení je o 20% kratší. Získal tak ještě větší odezvu od kol a daleko přesnější řízení.
Motor vychází z toho, který je v Alpině, ale není úplně stejný! Kompletně přepracované sání a větší twinscroll turbo. Hlava válců byla přepracována společně s oddělením F1 (během 8 měsíců). Na 100 kmh by se měl dostat pod 6 vteřin (neověřený údaj).
HonYa
Galerie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |