Nový okruhový dravec odkryl tvář!

Renault představil svůj nový závodní stroj, který brzy začne bojovat na evropských okruzích. Nese jméno Renaultsport RS 01 a chlubí se atraktivní karbonovou karoserií. Vznikla jako výsledek spolupráce sportovní divize Renaultu se specializovanou firmou Dallara. Renault uvádí, že automobil je dlouhý 4710, široký 2000 a vysoký jen 1166 mm, přičemž rozvor náprav činí 2744 mm. Pečlivě vyladěná aerodynamika karoserie při rychlosti 300 km/h vyvíjí přítlak až 1,7 t, což je samozřejmě velmi důležité pro jízdní stabilitu.
Vůz, jehož hmotnost je údajně jen necelých 1,1 tuny je poháněn dvojitě přeplňovaným šestiválcem pocházejícím z kupé Nissan GT-R, naladěným na výkon přes 373 kW (500 k) a točivý moment 600 N.m. Motor prý točí až 6800 ot./min., teprve pak zasáhne omezovač. Jeho žízeň určitě není malá, o čemž svědčí i přítomnost palivové nádrže o objemu 150 litrů. Na rozdíl od agregátu v GT-R motor v RS 01 není uložen vpředu, nýbrž před zadní nápravou, což konec konců jasně signalizují již proporce karoserie. Zadní kola Renaultu RS 01 jsou poháněna prostřednictvím sedmistupňové převodovky Sadev se sekvenčním řazením a nechybí ani kontrola trakce.
Vůz používá osmnáctipalcová kola Braid obutá do pneumatik Michelin, která skrývají brzdy PFC se šestipístkovými karbon-keramickými kotouči o úctyhodném průměru 380 mm. Tento brzdný potenciál je rozhodně na místě, jelikož největší rychlost leží nad hranicí 300 km/h. Jak bývá u závodních okruhových speciálů obvyklé, všechna kola spočívají na dvojitých lichoběžníkových závěsech. Nová Er-ES jednička bude již příští rok závodit v seriálu Renaultsport Trophy, která patří do série World Series by Renault. Spoustě příznivců Renaultu by se ale jistě líbilo, kdyby tato krásná bestie vznikla také v prodejní verzi, homologované pro běžný silniční provoz. Alespoň malá série, prosím!
(28.8. 2014)
Roman Poláček
Galerie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |