Nový okruhový dravec odkryl tvář!

Renaultsport RS1 je nejen drtivě rychlý, ale také krásný...

Renault představil svůj nový závodní stroj, který brzy začne bojovat na evropských okruzích. Nese jméno Renaultsport RS 01 a chlubí se atraktivní karbonovou karoserií. Vznikla jako výsledek spolupráce sportovní divize Renaultu se specializovanou firmou Dallara. Renault uvádí, že automobil je dlouhý 4710, široký 2000 a vysoký jen 1166 mm, přičemž rozvor náprav činí 2744 mm. Pečlivě vyladěná aerodynamika karoserie při rychlosti 300 km/h vyvíjí přítlak až 1,7 t, což je samozřejmě velmi důležité pro jízdní stabilitu.

Vůz, jehož hmotnost je údajně jen necelých 1,1 tuny je poháněn dvojitě přeplňovaným šestiválcem pocházejícím z kupé Nissan GT-R, naladěným na výkon přes 373 kW (500 k) a točivý moment 600 N.m. Motor prý točí až 6800 ot./min., teprve pak zasáhne omezovač. Jeho žízeň určitě není malá, o čemž svědčí i přítomnost palivové nádrže o objemu 150 litrů. Na rozdíl od agregátu v GT-R motor v RS 01 není uložen vpředu, nýbrž před zadní nápravou, což konec konců jasně signalizují již proporce karoserie. Zadní kola Renaultu RS 01 jsou poháněna prostřednictvím sedmistupňové převodovky Sadev se sekvenčním řazením a nechybí ani kontrola trakce.

Vůz používá osmnáctipalcová kola Braid obutá do pneumatik Michelin, která skrývají brzdy PFC se šestipístkovými karbon-keramickými kotouči o úctyhodném průměru 380 mm. Tento brzdný potenciál je rozhodně na místě, jelikož největší rychlost leží nad hranicí 300 km/h. Jak bývá u závodních okruhových speciálů obvyklé, všechna kola spočívají  na dvojitých lichoběžníkových závěsech. Nová Er-ES jednička bude již příští rok závodit v seriálu Renaultsport Trophy, která patří do série World Series by Renault. Spoustě příznivců Renaultu by se ale jistě líbilo, kdyby tato krásná bestie vznikla také v prodejní verzi, homologované pro běžný silniční provoz. Alespoň malá série, prosím!



(28.8. 2014)


Roman Poláček


Galerie


Renaultsport RS 01působí rychle, i když stojí... Pohled z profilu jistě není bez zajímvosti Plynule svažující se záď přitlačuje k vozovce mohutné křídlo
Karoserie je vyvedena ve zlatožluté metalíze kombinované s černými boky a červeným zadním spoilerem Okruhový speciál si může dovolit vskutku minimální světlou výšku Proporce karoserie jasně naznačují, že pohonná jednotka je uložena před zadní poháněnou nápravou
Na zádi samozřejmě nechybí ani difuzor, který tu určitě není jen na ozdobu Renaulsport RS 1 je určen k okruhovým soubojům Ještě jeden úhel pohledu na zajímavě tvarovanou záď...
Pokud byste toto viděli ve zpětném zrcátku vašeho auta, asi by se vám rozklepala kolena, viďtě? Jistě zajímavý pohled z ptačí perspektivy Při pohledu na záď je dvoumetrová šířka karoserie hodně znát


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 8. Je-li nutné změnit pozici havarovaných vozidel, obkresli jejich původní postavení.