Nový Mégane (částečně) přestal být tajemstvím!

Nový Mégane se bude muset prosadit v konkurenci takových vozů, jako jsou např. Volkswagen Golf, Opel Astra, Ford Focus či Peugeot 308

Modelová řada nižší střední třídy Mégane je (spolu s malým Cliem) nejdůležitějším nosným pilířem prodejů značky Renault. Již delší dobu je známo, že jednou z hlavních hvězd letošního zářijového autosalonu ve Frankfurtu bude jeho zbrusu nová generace. Renault zřejmě chtěl její podobu utajit do poslední chvíle, jak už to ale v dnešní internetové době bývá, nepodařilo se. Včera totiž pronikly na net první oficiální snímky a na to musela automobilka rychle reagovat. Výsledkem je dnešní uvolnění sady exteriérových fotografií základní karosářské verze – pětidveřového hatchbacku. Oblíbené kombi Grandtour bude následovat zřejmě až příští rok na jaře na ženevském autosalonu a osud nepříliš prodávané třídveřové varianty je ve hvězdách – většina konkurentů tuto verzi u nejnovější generace svých modelů nižší střední třídy ruší.

Co tedy prozatím o této veledůležité novince Renault prozradil? V prvé řadě připomíná, že „čtyřka“ je představená 20 let od premiéry první generace, přičemž celkově bylo na celém světě prodáno přes 6,5 milionu vozů s tímto jménem. Na první sérii snímků si můžeme prohlédnout i vrcholnou verzi GT, která prý bude zákazníkům k dispozici od samého počátku zahájení prodeje. Doufejme, že tím má Renault na mysli vrchol cestovních modelů a že se později objeví i tradiční ostrá verze RS…

První, co každý nejdříve hodnotí na automobilové novince, je samozřejmě její vzhled. A nový Mégane je v této oblasti hodně silný v kranflecích. Svým designovým stylem navazuje jak na menší Clio (svalnaté zadní blatníky), tak na nedávno představená model střední třídy Talisman (tvar světlometů a zadních svítilen).  Renault si většinu technických údajů pochopitelně ještě nechává pro sebe, ale něco již prozradil: ve srovnání s Méganem minulé generace je příď novinky o 25 mm blíž k vozovce (zřejmě kvůli zlepšení aerodynamiky), rozchod předních kol narostl o výrazných 47 mm, zatímco rozchod zadní kol se zvětšil o 39 mm. Velmi vítaný je také rozvor náprav prodloužený o 28 mm, což by mělo citelně zvětšit prostor pro nohy zadních pasažérů (tato disciplína u odcházející generace hatchbacku rozhodně nebyla silnou stránkou). Zkrácené převisy karoserie rovněž přispívají k dynamičtějšímu vnějšímu designu. Vrcholná verze GT se chlubí nejen speciálním provedením nárazníků a dvěma koncovkami výfuku, ale také efektními litými koly o velikosti 18 palců.

Fotografie interiéru Renault prozatím oficiálně neuvolnil, ale z již zmiňovaného včerejšího úniku snímků víme, že přístrojová deska opět sází na mohutný středový dotykový panel ve stylu zabudovaného tabletu. Ovládání topné a ventilační soustavy je ale naštěstí i nadále svěřeno tradičním otočným ovladačům (na rozdíl od vyšších výbavových verzí současné generace Peugeotu 308).Také přístrojový štít nového Méganu se velmi podobá tomu v modelu Talisman - ve středovém analogovém otáčkoměru je zabudován digitální rychloměr a po stranách se nachází malé ukazatele teploty chladicí kapaliny a palivoměru.

Na další informace a obrázky týkající se nového Renaultu Mégane si musíme počkat na nadcházející frankfurktský autosalon. Jakmile budou k dispozici, samozřejmě vás s nimi seznámíme.

(7.9. 2015)




Roman Poláček


Galerie


Již první fotografická ochutnávka vypadá velmi lákavě... Tak to je on, nejdůležitější Renault na řadu následujících let! Boční pohled odhalí prodloužený rozvor a zkrácené převisy karoserie. Za povšimnutí stojí i efektně zalomený konec okna zadních dveří.
Ve srovnání s předchůdcem je vůz nižší a širší, takže má na silnici suverénnější a stabilnější postoj Stejně jako u většího Talismanu, také tvář nového Méganu jsou typické tzv. kly, tvořené diodami denního osvětlení Stejně jako v případě Talismanu jsou zadní svítilny protažené až k firemnímu logu
Vrcholná verze GT se mimo jiné chlubí dvěma výfukovými koncovkami


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 7. Dohodni případné svědky.