Nový Mégane (částečně) přestal být tajemstvím!

Modelová řada nižší střední třídy Mégane je (spolu s malým Cliem) nejdůležitějším nosným pilířem prodejů značky Renault. Již delší dobu je známo, že jednou z hlavních hvězd letošního zářijového autosalonu ve Frankfurtu bude jeho zbrusu nová generace. Renault zřejmě chtěl její podobu utajit do poslední chvíle, jak už to ale v dnešní internetové době bývá, nepodařilo se. Včera totiž pronikly na net první oficiální snímky a na to musela automobilka rychle reagovat. Výsledkem je dnešní uvolnění sady exteriérových fotografií základní karosářské verze – pětidveřového hatchbacku. Oblíbené kombi Grandtour bude následovat zřejmě až příští rok na jaře na ženevském autosalonu a osud nepříliš prodávané třídveřové varianty je ve hvězdách – většina konkurentů tuto verzi u nejnovější generace svých modelů nižší střední třídy ruší.
Co tedy prozatím o této veledůležité novince Renault prozradil? V prvé řadě připomíná, že „čtyřka“ je představená 20 let od premiéry první generace, přičemž celkově bylo na celém světě prodáno přes 6,5 milionu vozů s tímto jménem. Na první sérii snímků si můžeme prohlédnout i vrcholnou verzi GT, která prý bude zákazníkům k dispozici od samého počátku zahájení prodeje. Doufejme, že tím má Renault na mysli vrchol cestovních modelů a že se později objeví i tradiční ostrá verze RS…
První, co každý nejdříve hodnotí na automobilové novince, je samozřejmě její vzhled. A nový Mégane je v této oblasti hodně silný v kranflecích. Svým designovým stylem navazuje jak na menší Clio (svalnaté zadní blatníky), tak na nedávno představená model střední třídy Talisman (tvar světlometů a zadních svítilen). Renault si většinu technických údajů pochopitelně ještě nechává pro sebe, ale něco již prozradil: ve srovnání s Méganem minulé generace je příď novinky o 25 mm blíž k vozovce (zřejmě kvůli zlepšení aerodynamiky), rozchod předních kol narostl o výrazných 47 mm, zatímco rozchod zadní kol se zvětšil o 39 mm. Velmi vítaný je také rozvor náprav prodloužený o 28 mm, což by mělo citelně zvětšit prostor pro nohy zadních pasažérů (tato disciplína u odcházející generace hatchbacku rozhodně nebyla silnou stránkou). Zkrácené převisy karoserie rovněž přispívají k dynamičtějšímu vnějšímu designu. Vrcholná verze GT se chlubí nejen speciálním provedením nárazníků a dvěma koncovkami výfuku, ale také efektními litými koly o velikosti 18 palců.
Fotografie interiéru Renault prozatím oficiálně neuvolnil, ale z již zmiňovaného včerejšího úniku snímků víme, že přístrojová deska opět sází na mohutný středový dotykový panel ve stylu zabudovaného tabletu. Ovládání topné a ventilační soustavy je ale naštěstí i nadále svěřeno tradičním otočným ovladačům (na rozdíl od vyšších výbavových verzí současné generace Peugeotu 308).Také přístrojový štít nového Méganu se velmi podobá tomu v modelu Talisman - ve středovém analogovém otáčkoměru je zabudován digitální rychloměr a po stranách se nachází malé ukazatele teploty chladicí kapaliny a palivoměru.
Na další informace a obrázky týkající se nového Renaultu Mégane si musíme počkat na nadcházející frankfurktský autosalon. Jakmile budou k dispozici, samozřejmě vás s nimi seznámíme.
(7.9. 2015)
Roman Poláček
Galerie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |