Nový Koleos se chystá na český trh!

Nový Koleos je novým hráčem v segmentu velkých SUV

Velké SUV značky Renault, nový Koleos, jsme vám důkladně představili již koncem dubna loňského roku. Počátkem tohoto měsíce české zastoupení Renaultu zveřejnilo ceník této luxusní novinky, přičemž první auta dorazí do České republiky v září letošního roku.

Nový Renault Koleos se řadí do segmentu D, tedy nad modely Captur a Kadjar. Koleos je tedy (spolu s Talismanem) v současné době vrcholným představitelem značky Renault. Jeho typickými ryse je svalnatý a robustní design, vyspělá technologie pohonu všech kol a nadprůměrná světlá výška 213 mm. Renault ve své tiskové zprávě rovněž zdůrazňuje, že nový Koleos nabízí uhlazený, komfortní interiér se sedadly nabízející nejlepší komfort ve své třídě. To samé prý platí také pro mimořádnou prostornost interiéru, kterou charakterizuje 289 mm prostoru pro kolena zadních cestujících. Součástí výbavy jsou prvky známé i z jiných modelů Renault se špičkovým stupněm výbavy, např. multimediální tablet R-Link 2. 

Nový Renault Koleos byl loni na jaře představen na autosalonu v Pekingu a v současné době se již prodává v Austrálii, Turecku, Asii, oblasti Perského zálivu a řadě zemí Jižní Ameriky. Nyní tedy přichází také do Evropy a dle výrobce se pyšní robustním stylingem SUV, který se snoubí s komfortem a rafinovaností velkého sedanu.

Nahlédnutí do ceníku

Zájemci o nový Renault Koleos si mohou vybrat ze tří stupňů výbavy a výhradně z naftových motorů. Základní stupeň Zen je k dispozici pouze v kombinaci s pohonem předních kol a základním motorem Energy dCi 130 spolupracujícím s manuálně řazenou převodovkou. Střední výbava Intens již nabízí možnost volby ze tří motorizací: Energy dCi 130 s pohonem předních kol, silnější Energy dCi 175 s pohonem všech kol a ten samý motor s pohonem všech kol doplněný o variátorovou samočinnou převodovku X-Tronic. Na samém vrcholu je nejluxusnější stupeň výbavy Initiale Paris, který je dostupný právě jen s posledně jmenovanou vrcholnou motorizací. Za zdůraznění jistě stojí fakt, že pod označením Energy dCi 175 se skrývá nový turbodiesel o objemu 2 l. Podle neoficiálních informací se s tímto motorem  v dohledné době počítá i pro modely Talisman/Talisman Grandtour a Espace. Jejich prodejům by to určitě velice prospělo...



Výbava Zen je dostupná v cenách od 699 900 Kč a nabízí hlavně sedmnáctipalcová litá kola, čalounění v kombinaci látky a koženky, LED denní svícení, přední mlhovky, zadní parkovací senzory, Handsfree kartu Renault, multimediální a navigační systém R-Link 2 se sedmipalcovým displejem a hudební systém Arkamys.

Výbava Intens začíná na částce 749 900 Kč a výbavě Zen přidává zejména disky kol z lehké slitiny o průměru 18 palců, plně diodové světlomety LED Pure Vision, zatmavená zadní okna, elektrochromatické vnitřní zrcátko, zadní i přední parkovací senzory, parkovací kameru, zadní sedadlo s děleným opěradlem s funkcí Easy Break a multimediální a navigační systém R-Link 2 s 8,7 palcovým displejem.

Vrcholná výbava s dnes již tradičním označením Initiale Paris startuje na částce 979 900 Kč. Obsahuje litá kola o velikosti 19 palců se speciálním designem, kožené čalounění Nappa, samočinné elektrické otevírání zadní výklopné stěny ovládané i pouhým pohybem nohy pod zadním nárazníkem, ventilovaná a plně elektricky seřiditelná přední sedadla, vrcholný audio systém Bose Surround Sound Systém s 12 reproduktory, adaptivní tempomat, head-up displej, samočinná aktivní brzdění v nouzové situaci a systém sledování mrtvého úhlu. Jen pro tento stupeň výbavy je také dostupný speciální odstín metalické barvy Černá Améthyste (za příplatek 25 000 Kč).

Jednotlivým uvedené stupně výbavy je samozřejmě možné doplnit o řadu jednotlivých prvků příplatkové výbavy nebo využít cenově výhodných příplatkových výbavových paketů. Nový Renault Koleos se samozřejmě i na českém trhu bude muset utkat s řadou silných konkurentů. Ten nejtěžší bude samozřejmě nedávno představená Škoda Kodiaq, podceňovat ale nelze ani Ford Edge, Hyundai  Santa Fe,   Nissan X-Trail a  Volkswagen Touareg.     , 

Renault Koleos dCi 130 4x2
Vznětový přeplňovaný  čtyřválec. Zdvihový objem 1600 cm3, 4 ventily na válec. Největší výkon 96 kW při 4000 ot./min, největší točivý moment 320 N.m při 2000 ot./min. Šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol. Největší rychlost 185 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,4 s. Kombinovaná normovaná spotřeba 4,6 l/100 km. Cena od 699 900 Kč.

Renault Koleos dCi 175 4x4
Vznětový přeplňovaný čtyřválec. Zdvihový objem 1995 cm3, 4 ventily na válec. Největší výkon 128 kW při 3750 ot./min, největší točivý moment 380 N.m při 2000 ot./min. Šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol. Největší rychlost 202 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,7 s. Kombinovaná normovaná spotřeba 5,3 l/100 km. Cena od 849 900 Kč.

Renault Koleos dCi 175 4x4 X-Tronic
Vznětový přeplňovaný čtyřválec. Zdvihový objem 1995 cm3, 4 ventily na válec. Největší výkon 128 kW při 3750 ot./min, největší točivý moment 380 N.m při 2000 ot./min. Variátorová (bezstupňová) převodovka CVT, pohon všech kol. Největší rychlost 201 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,6 s. Kombinovaná normovaná spotřeba 5,8 l/100 km. Cena od 899 900 Kč.

Nový Renault Koleos má zavazadlový prostor o objemu 530/1677 l a podle zvolené motorizace a výbavy vykazuje pohotovostní hmotnost 1599-1747 kg. Užitečné zatížení činí 553-590 kg. Objem palivové nádrže všech motorizací činí 60 l. Nový Koleos může tahat brzděný přívěs s hmotností až 2000 kg.

(30.5. 2017)

Roman Poláček


Galerie


Tvář nového Renaultu Koleos samozřejmě zapadá do designového pojetí ostatních modelů Renault nejnovější generace Zadní výklopná stěna se zařezává hluboko do zadního nárazníku, aby byla zajištěna snadná přístupnost zavazadlového prostoru Při pohledu z boku vynikají dobře vyvážené proporce. Mohutnou příď opticky odlehčuje lišta na předním blatníku
Mohutný firemní znak a diodové kly pod svěltomety jsou designérské prvky, které dobře známe i z jiných Renaultů nejnovější generace Také zadní svítilny, které jsou ve své zúžené vnitřní části protažené téměř až ke středu vozu, navazují na podobná řešení u nejnovější generace Méganu a Talismanu Tříramenný volant i přístrojová deska nového Koleosu jsou hodně podobné těm v Talismanu
Modré podsvícení přístrojového štítu ia displeje multimediálního systému působí luxusním dojmem Renault tvrdí, že nový Koleos má nejkomfortnější sedadla ve své třídě Nový Koleos by měl zadním cestujícím nabízet ve své kategorii největší prostor


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 2. Zjisti, jak je na tom posádka havarovaného vozu.