Nové Twingo R.S. na českém trhu!

S mírným zpožděním za běžnými provedeními Twinga prodělala modernizaci i sportovní verze R.S.

Prodej modernizovaného Renaultu Twingo na českém trhu odstartoval již na sklonku loňského roku, nyní již lze objednávat také jeho sportovní verzi R.S.  Co přináší model 2012 nového? Po technické stránce došlo pouze k drobným úpravám na pohonné jednotce. Největší výkon 98 kW při 6750 ot./min i točivý moment 160 N.m  při 4400 ot./min zůstal zachován, ale konstruktérům se podařilo o 3 % snížit spotřebu paliva, která nyní v normovaném kombinovaném cyklu činí 6,5 l/100 km. Pověstný temperament přitom tento nadupaný drobeček rozhodně neztratil – stále dosahuje největší rychlosti 201 km/h a z 0 na 100 km/h akceleruje za 8,7 s.

Hlavní devizou přitom zůstává skvělá ovladatelnost a hravost podvozku, který exceluje zejména na členité trati plné zatáček. Patřičně přitvrzené pružiny i tlumiče, přesné řízení s dobrou zpětnou vazbou a bohatě dimenzované brzdy (přední kotouče mají průměr 280 mm, zadní 240 mm) ve spojení s příznivou pohotovostní hmotností, kompaktními rozměry a vysokootáčkovým motorem bez přeplňování poskytují řidiči pořádnou porci zábavy za volantem, kterou většina moderních vozů postrádá. Opravdoví sportovní nadšenci mohou za příplatek 7600 Kč volit ještě více přitvrzený podvozek Cup, který zároveň přináší snížení světlé výšky o 4 mm. Specialitou je také tzv. RS Monitor, telemetrický systém, který řidiče informuje o spoustě údajů, potřebných při dovádění na sportovním okruhu (čas na kolo apod.). Méně sportovně naladění zákazníci zase mohou sáhnout po velkém posuvném střešním oknu s elektrickým ovládáním.

Hlavní změny nastaly u vnějšího vzhledu – také verze R.S. dostala zcela přepracovanou příď s dvojicí přídavných kulatých světlometů a novou maskou chladiče tvořenou úzkým černým pásem s dominujícím velkým logem automobilky. Sportovní verze ovšem ve srovnání s běžnými provedeními má odlišný přední nárazník s integrovanou lištou, jejíž tvar připomíná přední spoilery současných vozů Formule jedna. Na bocích zůstaly zachovány výrazně mohutné plastové lemy blatníků a nástavce prahů, nad zadní okno se nyní montuje zvětšený zadní spoiler. Zadní nárazník obsahuje difusor (speciální tvarování na spodní části nárazníků, který generuje mírný přítlak na zadní nápravu při vyšších rychlostech). Stejně jako u jiných verzí modernizované řady twingo se na zadní výklopné stěně objevily doplňkové části zadních svítilen, které obsahují couvací svítilny.

Od května bude možné vůz objednávat také v novém žlutém odstínu Sirius. Pokud zákazník zvolí balíček design (příplatek 6100 Kč), dostane vůz, jehož některé vnější díly (zpětná zrcátka, lišta v předním nárazníku, difuzor zadního nárazníku, zadní spoiler) jsou vyvedeny v ocelově šedém odstínu a mlhovky mají chromované obroučky. Za 7500 Kč lze stejný odstín zvolit také pro nově tvarovaná litá sedmnáctipalcová kola, která jsou standardně lakována černě. Ještě větší míru vzhledové individualizace obdrží ten, který sáhne po některém z pěti nabízených polepů karoserie za 4000 Kč. Nové barevné odstíny a materiály nalezneme také v interiéru, výrobce navíc slibuje jeho celkově vyšší kvalitu.

Základní cena modernizovaného Twinga R.S. činí 369 900 Kč a zahrnuje bohatou standardní výbavu (výškově nastavitelný volant i sedadlo řidiče, vypínatelný stabilizační systém ESP, zatmavená zadní boční okna a zadní sklo, centrální dálkové zamykání, palubní počítač, samočinná klimatizace, kožený potah volantu, elektricky ovládaná okna a zrcátka, radio s přehrávačem CD a MP3 a dělená, sklopná a posuvná zadní sedadla). Špičkový stupeň výbavy Gordini zatím v českém ceníku schází.



(16.3. 2011)


Roman Poláček


Galerie


Verze R.S. dostala speciální přední nárazník s integrovanou lištou, která svým tvarem připomíná přední spoiler současných vozů F1 Zadní nárazník obsahuje difuzor, spoiler nad zadním oknem je nyní o něco větší Sportovní sedačky s výrazným bočním vedením příjdou při razantním projíždění zatáček jistě vhod! Vždyť Twingo R.S. se v tom nejlepším slova smyslu chová jako motokára.
Špičková verze Gordini se od běžného R.S. liší zbarvením a výbavou, po technické stránce k žádným změnám nedošlo. Interiér verze Gordini. I zde je použit typický odstín modré barvy.


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Chcete být informováni o dění v klubu a novinkách týkajících se Renaultu? Registrujte se na našem diskusním fóru.