Nové motory pro Renault Mégane a Laguna

Nový motor 2,0 dCi 16V





Nový motor 2,0 dCi 16V pro Lagunu a Mégane

Nový motor M9R o objemu 1995 ccm bude montován do modelů Renault Mégane a Laguna. Disponuje výkonem 110 kW (150 k) (Mégane a Laguna) a 127 kW (175 k) (Laguna). Bude montován s šestistupňovými převodovkami PK4. Zajímavostí je, že se Renault vrátil k rozvodu řetězem, který je sice finančně náročnější při výrobě, ale je tišší, spolehlivější a méně náročný na údržbu.

Slabší z obou motorů disponuje točvým momentem 340 Nm při 2000 ot/min a nejvyšším výkonem při 4000 ot/min, což Méganu umožní z 0 na 100 km/h zrychlit za 8,7 s. Tento údaj staví v dynamice Mégane do čela celého segmentu. V Laguně pak verze o výkonu 150 k uděluje vozu tyto parametry: 0-100 km/h za 8,9 s a kilometr s pevným startem za 30,3 s.

Silnější motor nabízený v Laguně se rovněž dostává do čela svým specifickým výkonem z daného objemu. Je to nejvíce v celé střední třídě. Maximum výkonu dává motor při 3750 ot/min. Maximální točivý moment 360 Nm je pak k dispozici v rozsahu od 1750 - 3000 ot/min, což mu zajišťuje optimální pružnost. Laguna s tímto motorem zrychluje z 0-100 km za 8,4 s a kilometr s pevným startem zvládne za 29,5 s. to na nafťáka není vůbec špatné.

Sluší se dodat, že oba motory dosahují nejlepšího poměru výkon/spotřeba/CO2. V Méganu 5,4 l/100 km a 144g CO2 /100 km, Laguna se slabším motorem 5,8 l/100 km a 154g CO2 /100 km, se silnějším pak 6,0 l/100 km a 159g CO2 /100 km.

Během následujích měsíců by se tyto motory měly objevit i pod kapotou dalších modelů Renault.

Trocha technického povídání

Poslední generace Common-rail vstřikování, jímž jsou vozy vybavené pracuje se vstřikovacím tlakem 1600 bar. Vstřiky jsou ovládány piezo elektricky, což zrychluje jejich otevírání a zavírání. Toto zrychlení má za následek lepší účinnost vstřikování a přesnější a také rychlejší dávkování paliva. Efektivita vstřikování se oproti současnému systému, ovládanému selenoidem zlepšila o čtyřnásobek.

Neméně zajímavá je díky účinnějšímu vstřikování příprava směsi. Většina laiků by řekla, že se vstřik otevře, jednou stříkne, zavře a čeká na další cyklus. Ovšem většina laiků by se mýlila. Díky vylepšení technologie vstřikování může být palivo v rámci jednoho cyklu vstříknuto až 5x. Dvakrát jako předvstřik, především pro snížení hlučnosti motoru a optimalizaci následného spalování. Po těchto dvou předvstřicích přichází hlavní vstřik dávající točivý moment a výkon a po něm přicházejí na řadu další dva menší vstřiky pro snížení emisí. Zajímavé, že?

Tichý nafťák?

Proč ne. O snížení hlučnosti motoru se starají dvě protiběžné vyvažovací hřídele (protiběžné proti směru otáčení klikové hřídele). Jejich účinnost se projevuje především ve vyšších otáčkách. Zajišťují, že i v 5000 ot/min působí motor relativně klidně. Další součástkou, která má za úkol postarat se aby zvukový projev motoru byl co nejpříjemnější je dvouhmotý setrvačník. O řetězovém rozvodu jsem se zmínil už výše.

Jedno číslo nakonec

Vývoj motorů stál automobilku 500.000.000 euro.


Viktor Kazda


Galerie


Diesel Engine 2.0 dCi Diesel Engine 2.0 dCi Diesel Engine 2.0 dCi - částicový filtr
Diesel Engine 2.0 dCi - částicový filtr - fáze Diesel Engine 2.0 dCi Diesel Engine 2.0 dCi - proces vstřikování
Diesel Engine 2.0 dCi - piezoelektrický vstřik Křivka výkonu a točivého momentu Diesel Engine 2.0 dCi 110 kW Křivka výkonu a točivého momentu Diesel Engine 2.0 dCi 127kW
Diesel Engine 2.0 dCi Diesel Engine 2.0 dCi


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Máte zájem o členství v Renault Clubu? Informace a přihlašovací formulář najdete v sekci "Kontakt".


Link to old english version.