Nové Clio excelovalo v testech EURO NCAP

Nový Renault Clio se chlubí špičkovou úrovní bezpečnosti



Jak jsme Vás již informovali v našem článku z 31.1. letošního roku, Renault představil novou, již pátou generaci svého nejpopulárnějšího modelu Clio. Tento pětidveřový hatchback, který se svými rozměry řadí mezi malé automobily (segment B), se nyní podrobil náročným bezpečnostním testům nezávislého konsorcia Euro NCAP. Nové vydání bestselleru automobilky Renault bylo v těchto testech hodnoceno již podle nových, zpřísněných pravidel, které kladou větší důraz na prvky aktivní bezpečnosti (různé jízdní asistenty). Dle očekávání vůz získal nejvyšší, pětihvězdičkové hodnocení. Pátá generace Clia, která má přijít na evropské trhy ještě letos, je dle získaných výsledků jedním z nejbezpečnějších vozů, který kdy Euro NCAP testovalo. Zároveň se jedná již o 22. model Renaultu, který maximální pětihvězdičkové skóre získal. Nové Clio toto nejvyšší hodnocení získalo jak díky zvýšené úrovni pasivní bezpečnosti (prvky, které ochraňují posádku při různých druzích nárazu), tak i díky nejkomplexnějšímu souboru jízdních asistentů v segmentu malých vozů.

Ačkoliv svým vnějším designem novinka záměrně navazuje na svého mimořádně oblíbeného předchůdce, jedná se o automobil kompletně nové konstrukce spočívající na nové podvozkové platformě aliance Renault-Nissan s označením CMF-B. Optimalizována byla jak struktura karoserie, tak i konstrukce sedadel a zámků bezpečnostních pásů. Tyto pásy byla navrženy pro optimální ochranu všech cestujících, nezávisle na jejich tělesné výšce či místě, na kterém ve vozu sedí. Pásy jsou pochopitelně osazeny pyrotechnickými předpínači a omezovači tahu. Použita je rovněž technologie Fix4sure pro zabránění riziku podjetí připoutané osoby pod bezpečnostním pásem. Výborná prostornost nového Clia zároveň umožňuje bezproblémovou instalaci všech druhů dětských sedaček, a to jak na místo spolujezdce, tak dozadu. Vzadu je kromě kotvícího systému Isofix k dispozici i systém l-size. Nové Clio rovněž nabízí zvýšenou ochranu hlavy zadních cestujících v případě bočního nárazu.

Nový Renault Clio vyniká také velmi širokou paletou standardní výbavy. Zahrnuje 6 airbagů, ABS s asistentem pro nouzové brzdění, přední kameru a radar (ty poskytují asistenci pro jízdu v pruzích, asistenci pro udržování bezpečné vzdálenosti a nouzový brzdový asistent a také rozpoznávají dopravní značky a upozorňují na překročení rychlosti). Součástí standardní výbavy je také tempomat s omezovačem rychlosti, systém upozorňující na nezapnutý bezpečnostní pás u obsazeného sedadla (samozřejmě vč. zadních míst) a systém nouzového volání. Díky standardně montovaným světlometům osazeným stoprocentně LED technikou a asistentem pro dálkové světlomety se zlepšil výhled řidiče za ztížených světelných podmínek. Jeho zrak šetří také samočinně zatmavitelné vnitřní zpětné zrcátko, které reaguje na světlo ze světlometů vzadu jedoucích vozů. Díky nové generaci elektronické architektury může nové Clio nabídnout aktivní systém nouzového brzdění s rozpoznáváním chodců, cyklistů a dalších vozidel. Tento systém byl organizací Euro NCAP vyhodnocen jako efektivní, přičemž získal 11 z 12 možných bodů. Pro ještě větší míru bezpečnosti nové Clio brzdy nabídne také pokročilý jízdní asistent pro jízdu na dálnicích a v dopravních kolonách, což bude první krok k budoucímu autonomnímu řízení.

Foto Renault

(22.5. 2019)


Roman Poláček


Galerie


Nové Clio se pyšní maximálním, pětihvězdičkovým skóre v bezpečnostních testech Euro NCAP


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 1. Zastav na bezpečném místě, nejlépe za místem nehody.