Nová Dacia Duster odkryla tvář!

Nová Dacia Duster je jednou z nejočekávanějších automobilových novinek letošního roku



Dacia uvolnila první snímky nové generace svého bestselleru – SUV Duster. Z nich je patrné, že se nejedná o žádnou designovou revoluci, ale o velmi povedenou evoluci. Proč také zásadně měnit něco, co tak výborně funguje? Vždyť tohoto cenově mimořádně výhodného SUV se od roku 2010 na více než stovce trhů světa prodalo již přes 2 miliony kusů (do tohoto čísla jsou započítány i vozy prodané pod značkou Renault). Mimořádné je i to, že prodej první generace nijak neklesá ani na samém konci jejího životního cyklu. Zákazníci u tohoto modelu oceňují nejen jeho robustní, a přitom líbivý design, ale v případě verze s pohonem všech kol i nefalšované terénní schopnosti. Ty jsou dány také velkorysou světlou výškou 210 mm a příznivými nájezdovými úhly. Všechny tyto přednosti má nová generace pochopitelně zachovat a přidat k nim ještě další kvality. Světová výstavní premiéra nové generace je naplánována na 12. září na frankfurtský autosalon. 

Nový Duster sice svými tvary silně připomíná svého předchůdce, ovšem výrobce uvádí, že všechny vnější panely karoserie jsou zcela nové. Žádné technické údaje sice ještě nejsou známy (tedy ani vnější rozměry či rozvor), lze ale očekávat jejich mírné zvětšení. Každopádně však nový Duster vypadá ještě mohutněji a robustněji, než jeho předchůdce, což se bude zájemcům o vůz této kategorie jistě velice zamlouvat. Podvozková platforma (do které je v případě verze 4x4 implantován osvědčený systém pohonu všech kol od Nissanu) je v mírně modifikované podobě převzata od předchůdce. Zvětšit se prý  má rozchod obou náprav (a tím zřejmě i celková šířka vozu). Naopak prodloužené sedmimístné provedení (o kterém se dříve mezi fanoušky Dacie spekulovalo) určitě v nabídce nebude. Výrobce zatím prozradil jen pár technických detailů – čelní sklo je u nové generace posunuto o 10 cm vpřed, takže interiér bude v podélném směru prostornější a zvýšila se také celková výška pontonu karoserie (tedy její neprosklená spodní část). Další změnou je mezigenerační zvětšení kol – zatímco dosud byly standardně šestnáctipalcové, u novinky boudou o palec větší. Vítanou novinkou budou také LED denní přední svítilny a také rozšířená nabídka jízdních asistenčních systémů a vylepšený infotainment. 

Dacia také slibuje zcela nový interiér postavený z kvalitnějších materiálů, přičemž nová přístrojová deska by měla přinést lepší ergonomii (např. výše umístěný displej navigace). Po designové stránce jsou nejnápadnější změnou černé plastové panely, které jsou za předními koly součástí předních blatníků. Nepřehlédnutelné jsou také velké plochy stříbřitého plastu, který chrání spodní partie obou nárazníků. Zatímco design předních světlometů a masky se ve srovnání s předchůdcem zásadně nezměnily, design zadních svítilen i pátých dveří se proměnil poměrně zásadně. Na prvních zveřejněných snímcích má nový Duster nový oranžový barevný odstín nazvaný Atacama, který se skutečně stane součástí běžné nabídky. Autu sluší parádně, co říkáte? A ta nejdůležitější zpráva nakonec – nový Duster by si prý měl zachovat mimořádnou cenovou výhodnost svého předchůdce! Pokud tomu tak bude, není pochyb o tom, že fantastické prodejní výsledky Dusteru budou pokračovat a možná i dále sílit.

(31.8. 2017)

Roman Poláček


Galerie


Druhá generace superúspěšného SUV Dacia Duster se oficiálně představí na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu Po stránce designu je nový Duster velmi povedenou evolucí svého předchůdce. Zvýšená příď a větší šířka vozu dodává na mohutnosti. Design zádě byl kompletně přepracován, aby působil modernějším a atraktivnějším dojmem
Historické setkání: vlevo původní Duster první generace, uprostřed jeho faceliftované provedení a vpravo zcela nová druhá generace Nová Dacia Duster na jednom z raných návrhů designérského centra Renaultu Další desginérská skica nového Dusteru, tentokrát zezadu


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 9. Zajisti totožnost automobilů.