Megane R.S. Trophy a Kadjar 1.7 dCi v prodeji!
Renault ČR zařadil do své modelové nabídky dvě atraktivní novinky. První je sportovní Megane R.S. ve slibované ultimativní vrcholné verzi Trophy. Ve srovnání s běžným Er-Esem dostává motor 1.8 TCe posílený z 206 na 221 kW, tedy úctyhodných 300 k. Současně s tím stoupla i hodnota nejvyššího točivého momentu z 390 na 400 N.m (resp. 420 N.m u verze se samočinnou dvouspojkovou převodovkou). Zatímco běžný Megane R.S. vykazuje největší rychlost 255 km/h (250 km/h s automatem) a zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,8 s, špičkový R.S. Trophy se pyšní 260 km/h (255 km/h s automatem) a zrychlením z 0 na 100 km/h zkráceným o jednu desetinu sekundy, tedy na 5,7 s. Udávaná kombinovaná spotřeba R.S. Trophy činí 8 l/100 km (resp. 7,7 l/100 km s automatem), je tedy jen o 0,1 l/100 km (resp. 0,3 l/100 km) vyšší, než u běžného Meganu R.S. V čem se ještě vrcholná verze R.S. Trophy liší? Standardem je u ní samosvorný diferenciál Torsen (ten lze u běžné R.S. získat za příplatek v rámci paketu Cup), přitvrzený podvozek a červeně lakované brzdové třmeny. Samozřejmostí jsou také devatenáctipalcová kola, systém palubní telemetrie R.S. Monitor, věnec volantu potažený kombinací kůže a alcantary a odolnější přední brzdové kotouče. Několik kg pohotovostní hmotnosti šetří lithiová baterie. Za to vše si zájemce o špičkový Megane R.S. Trophy ve srovnání s běžným Meganem R.S. připlatí rovných 100 000 Kč. S manuální převodovkou tedy činí cena verze Trophy 840 900 Kč, s automatickou pak 880 900 Kč. I R.S. Trophy lze ještě dále vylepšit prvky nadstandardní výbavy. Například odlehčené kované devatenáctky stojí 45 000 Kč, skořepinová Recara čalouněná alcantarou přijdou na 55 000 Kč a standardní sedadla lze vylepšit jejich čalouněním Alcantarou (26 000 Kč) a vyhříváním (5000 Kč).
Zatímco Megane R.S. Trophy je určen poměrně úzké skupině sportovně orientovaných řidičů, druhá renaultovská novinka má potenciál oslovit mnohem širší vrstvy zákazníků. Již v září minulého roku jsme vás informovali o tom, že Renault podrobil poměrně rozsáhlé modernizaci své SUV nižší střední třídy Kadjar. U nás byl v prodeji již od ledna, ale ne v nové naftové verzi 1.7 Blue dCi, protože se muselo čekat na jeho náročnou homologaci. Ta už je ale splněna, takže prodeji tohoto provedení již nic nestojí v cestě - zatím výhradně s pohonem všech kol a manuální šestistupňovou převodovkou. Nový čtyřválcový turbodiesel s objemem 1749 cm3 nahrazuje dřívější šestnáctistovku. Dává výkon 110 kW a točivý moment 340 N.m. To jsou velmi slušné hodnoty, uváděná akcelerace z 0 na 100 km za 11,2 s (jen o půl sekundy lepší, než v případě verze 1.5 Blue dCi/85 kW s pohonem předních kol) je ovšem trochu zklamáním. Možná jsou na vině kvůli emisím CO2 hodně prodloužené převody… Naopak největší udávaná rychlost 197 km/h je u takto motorizovaného SUV nižší střední třídy obvyklý výsledek, stejně jako udávaná kombinovaná spotřeba 5,2 l/100 km. Kadjar 1.7 Blue dCi AWD je nabízen výhradně s nejvyšším stupněm výbavy Intens za základní cenu 737 400 Kč. (Pro srovnání – verze 1.5 Blue dCi Intens s pohonem pouze předních kol přijde na 629 900 Kč).
Foto Renault
(7.2. 2019)
Roman Poláček