Megane R.S. Trophy a Kadjar 1.7 dCi v prodeji!

Nový Renalut Megane R.S. Trophy uspokojí i nejnáročnější milovníky hot-hatchů

Renault ČR zařadil do své modelové nabídky dvě atraktivní novinky. První je sportovní Megane R.S. ve slibované ultimativní vrcholné verzi Trophy. Ve srovnání s běžným Er-Esem dostává motor 1.8 TCe posílený z 206 na 221 kW, tedy úctyhodných 300 k. Současně s tím stoupla i hodnota nejvyššího točivého momentu z 390 na 400 N.m (resp. 420 N.m u verze se samočinnou dvouspojkovou převodovkou). Zatímco běžný Megane R.S. vykazuje největší rychlost 255 km/h (250 km/h s automatem) a zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,8 s, špičkový R.S. Trophy se pyšní 260 km/h (255 km/h s automatem) a zrychlením z 0 na 100 km/h zkráceným o jednu desetinu sekundy, tedy na 5,7 s.  Udávaná kombinovaná spotřeba R.S. Trophy činí 8 l/100 km (resp. 7,7 l/100 km s automatem), je tedy jen o 0,1 l/100 km (resp. 0,3 l/100 km) vyšší, než u běžného Meganu R.S. V čem se ještě vrcholná verze R.S. Trophy liší? Standardem je u ní samosvorný diferenciál Torsen (ten lze u běžné R.S. získat za příplatek v rámci paketu Cup), přitvrzený podvozek a červeně lakované brzdové třmeny. Samozřejmostí jsou také devatenáctipalcová kola, systém palubní telemetrie R.S. Monitor, věnec volantu potažený kombinací kůže a alcantary a odolnější přední brzdové kotouče. Několik kg pohotovostní hmotnosti šetří lithiová baterie. Za to vše si zájemce o špičkový Megane R.S. Trophy ve srovnání s běžným Meganem R.S. připlatí rovných 100 000 Kč. S manuální převodovkou tedy činí cena verze Trophy 840 900 Kč, s automatickou pak 880 900 Kč. I R.S. Trophy lze ještě dále vylepšit prvky nadstandardní výbavy. Například odlehčené kované devatenáctky stojí 45 000 Kč, skořepinová Recara čalouněná alcantarou přijdou na 55 000 Kč a standardní sedadla lze vylepšit jejich čalouněním Alcantarou (26 000 Kč) a vyhříváním (5000 Kč).

Zatímco Megane R.S. Trophy je určen poměrně úzké skupině sportovně orientovaných řidičů, druhá renaultovská novinka má potenciál oslovit mnohem širší vrstvy zákazníků. Již v září minulého roku jsme vás informovali o tom, že Renault podrobil poměrně rozsáhlé modernizaci své SUV nižší střední třídy Kadjar. U nás byl v prodeji již od ledna, ale ne v nové naftové verzi 1.7 Blue dCi, protože se muselo čekat na jeho náročnou homologaci. Ta už je ale splněna, takže prodeji tohoto provedení již nic nestojí v cestě - zatím výhradně s pohonem všech kol a manuální šestistupňovou převodovkou. Nový čtyřválcový turbodiesel s objemem 1749 cm3 nahrazuje dřívější šestnáctistovku. Dává výkon 110 kW a točivý moment 340 N.m. To jsou velmi slušné hodnoty, uváděná akcelerace z 0 na 100 km za 11,2 s (jen o půl sekundy lepší, než v případě verze 1.5 Blue dCi/85 kW s pohonem předních kol) je ovšem trochu zklamáním. Možná jsou na vině kvůli emisím CO2 hodně prodloužené převody… Naopak největší udávaná rychlost 197 km/h je u takto motorizovaného SUV nižší střední třídy obvyklý výsledek, stejně jako udávaná kombinovaná spotřeba 5,2 l/100 km. Kadjar 1.7 Blue dCi AWD je nabízen výhradně s nejvyšším stupněm výbavy Intens za základní cenu 737 400 Kč. (Pro srovnání – verze 1.5 Blue dCi Intens s pohonem pouze předních kol přijde na 629 900 Kč).

Foto Renault

(7.2. 2019)






Roman Poláček


Galerie


Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 2. Zjisti, jak je na tom posádka havarovaného vozu.