Malé ženevské ohlédnutí

Ženevský autosalon je vždy velký automobilový svátek, který určitě stojí za návštěvu

Letošní ženevský autosalon už sice nedávno skončil, ale jistě neuškodí malé fotografické ohlédnutí, samozřejmě se zaměřením na „naše značky“ Renault, Alpine a Dacia!

A naše osobní dojmy? Ženevský autosalon je mezi evropskými automobilovými výstavami současné automobilové produkce stále suverénní jedničkou. Pro novináře i návštěvníky je navíc obrovské plus jeho kompaktnost, kdy všechny automobilové značky mají své expozice v jednom gigantickém dvoupavilonu. Ani na této nejprestižnější autosalonové akci už ale nebyly přítomny všechny hlavní značky (chyběla například i tak významná automobilka, jakou je Opel) a kvůli potrhlé feministické kampani MeToo u vystavených automobilů letos výrazně ubylo modelek a hostesek. A když už byly, tak v mnohem upjatějším outfitu než v minulých ročnících a pro jistotu v doprovodu modelů mužského pohlaví... Celkový trend je jasný a nadšeným řidičům radost určitě nedělá – auta se čím dál více stávají pojízdnými počítači se spoustou dotykových i běžných displejů a čím dál větší armádou jízdních asistentů. Snad ještě smutnější je drtivý nástup samočinných převodovek – mnohá auta vyšší třídy již s manuálem ani nelze pořídit a volič místo poctivé řadicí páky měla v Ženevě naprostá většina exponátů... Také hybridů a elektromobilů se rojí čím dál více.      

Ale abychom nebyli jenom pesimističtí – i nových vozů pro běžné smrtelníky a dokonce i pro nadšené řidiče nebylo úplně málo (např. Peugeot 508, Citroën Berlingo, Audi A6, BMW X4, Mercedes třídy G, Kia Ceed, Hyndai Santa Fe, Toyota Auris, Honda CR-V, Volvo V60). Nejvíce nás ale samozřejmě zajímaly „naše“ značky a ani ony rozhodně nezklamaly – Renault se po kanonádě sériových novinek v minulých letech pochopitelně chlubil hlavně velmi futuristickým konceptem EZ-GO. Velmi atraktivní byla ale i nová generace Meganu RS a nový benzinovým čtyřválcem 1.3 TCe, který postupně nahradí dobíhající jednotku 1.2 TCe. Dacia samozřejmě silně zabodovala novým Dusterem. O všech těchto exponátech jsme už přinesli speciální články, v naší galerii se ale můžete podívat, jak jim to slušelo v ženevském Palexpu... 

(28.3. 2018)






Roman Poláček


Galerie


Hlavní atrakcí na stánku Renaultu byla futuristická studie autonomního městského vozidla EZ-GO Tvůrci kladli důraz na snadnou přístupnost kabiny, při případném čelním nárazu by ovšem podle našeho názoru mohlo dojít k zablokování jediných vstupních dveří... O nový Megane RS byl tak obrovský zájem, že mezi dychtivými návštěvníky nebyl ani moc vidět
Tuto část karoserie Meganu RS budou ostatní motoristé na silnicích vidět asi nejčastěji... Pohled na nový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 l je určitě zajímavý, jsme zvědaví, jaký bude mít zvukový projev! Celkový pohled na rozměrnou expozici Renaultu
Nová Alpinka sice již není horkou novinkou, stále ale budí obrovskou pozornost! Hlavní zavazadlový prostor je vpředu, vzadu za motorem se nachází další malý prostůrek pro menší věci Příď jakoby historické A310 z oka vypadla, a to je moc dobře!
Na tomto snímku vynikne, jak je tento sporťáček nizounký, přesně jako jeho historický vzor Stánku Dacie samozřejmě kraloval nový Duster, který si návštěvníci prohlíželi s velkým zájmem... Celkový pohled na expozici Dacie


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 3. Zajisti místo výstražným trojúhelníkem.


Link to old english version.