Laguna III - Preview

Laguna III zadní sdružená svítilna



Renault připravuje spuštění výroby nové Laguny, v pořádí již třetí.

Představuje Lagunu jako velmi kvalitní auto, v němž jsou použity velmi kvalitní materiály. Rád by, aby patřila do první trojky ve svém segmentu.

Oficiální představení veřejnosti proběhlo 4.června 2007.

Laguna bude disponovat motory o objemu 2,0 16V v benzínovém provedení o výkonu 103,4 kW (145 k) ze společné dílny Renaultu a Nissanu a 2,0 16V Turbo o výkonu 125 kW (170 k), kterým bude sekundovat pestrá paleta motorů naftových vybavených turbodmychadlem. Jejich nabídka začíná superúsporným motorem motorem 1,5 dCi o výkonu 81 kW (110 k), který podle údajů výrobce má kombinovanou spotřebu 5,1 l/100km, což je nejméně ve třídě a pokračuje motory o objemu 2,0 l  a výkonu 96 kW (130 k), 110 kW (150 k) a 127 kW (175 k). Tyto motory jsou vybaveny turbodmychadly s nízkou hmotností rotujících částí, což snižuje jejich setrvačnost a podstatně zvyšuje schopnost celého motoru rychleji reagovat na pokyny plynového pedálu. Ke komfortu rovněž přispívají extrémně rychlé žhavící svíčky, díky nimž se rozdíl mezi benzínovým motorem a dieselem stal ještě nepatrnějším.

Všechny uvedené motory jsou vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou. Stopadesátikoňový diesel bude hned od počátku produkce na přání vybavovánán šestistupňovou automatickou převodovkou Proactive.

Laguna III v provedení liftback má do délky 4690 mm, což je oproti Laguně II (4576 mm) nárůst o 11,4 cm. Takový nárůst zpozorujete na ulici na první pohled.

Už se stalo tradicí, že bezpečnost je u Renaultu na prvním místě. Podle prohlášení automobilky je Renault Laguna III opět nejbezpečnější auto ve své třídě. Jde tak ve šlépějích Laguna II, která se stala prvním autem na světě, které dosáhlo na pětihvězdičkové hodnocení Euro NCAP. Ke zvýšené bezpečnosti přispěje systém rozpoznání bočního nárazu, který vyhodnotí pomocí dvou senzorů na bocích vozu, umístěných na předních dveřích a B sloupku a také nové boční airbagy, mající dvě samostatné komory, umožňující pracovat v každé z nich s jiným tlakem, chránící hrudník a pánev. 

Renault slibuje nízké provozní náklady.

Spojení úsporných dieselů, deklarované zvýšené spolehlivosti Laguny a úsporných vznětových motorů by mělo zajistit příznivé, velmi nízké provozní náklady. Na spotřebě se podílí významnou měrou hmotnost vozidla. Ta podle výrobce klesla v průměru o 15 kg navzdory technickým vylepšením oproti dosavadnímu typu.

Jak na tom bude Laguna III se spolehlivostí ukáží teprve roky provozu, i když výsledky z 6.000.000 km testovacích jízdy byly velmi uspokojivé.  

Diskuse k tématu a další podrobnosti


VK


Galerie


Renault Laguna III Grand Tour Renault Laguna III Grand Tour Renault Laguna III
Renault Laguna III Renault Laguna III - středová konzola Renault Laguna III - přístojová deska
Renault Laguna III - čalounění rveří Renault Laguna III - světlomet Renault Laguna III - zadní partie
Renault Laguna III - přístrojová deska Renault Laguna III - kulisa řazení Renault Laguna III - instrumenty
Renault Laguna III - křivky Renault Laguna III - optika Renault Laguna III


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 2. Zjisti, jak je na tom posádka havarovaného vozu.