1. sraz - Hořice

Renault Clio

Renaulťáci všech modelů spojte se aneb Sraz Hořice 1998

Ačkoli celých 14 dní před srazem vytrvale pršelo, v sobotu se snad svědomí svatého Petra hnulo. Dal přestat dešti a nechal vysvitnout slunce vysušující mokré kaluže v autokempu U věže v Hořicích v Podkrkonoší, kde se konal sraz členů Renault Clubu a ostatních příznivců značky Renault.

V půl deváté se začali sjíždět příznivci renaultů ve svých naleštěných miláčcích. Prvním účastníkem, který dorazil, nepočítám-li vozy organizátorů, byl majitel žlutého 4CV. Po něm následovala lavina pětadvacítek, kterých se sešlo během srazu celkem jedenáct. Příval účastníků pokračoval dalšími dvěma cévéčky, nádherně zachovalou R 15kou, která vypadala, jako by vyjela z továrny minulý týden. Dorazili i majitelé renaultů R4, z nichž jeden byl svým pánem vyzdoben zcela netradičně ve stylu puzzle a doplněn nápisem Hlavně nenápadně. Plzeňská R20 dokazovala, že ani tento automobil neupadl v zapomnění. Příkladně byl vyšperkován pražský Renault Mégane s upraveným podvozkem. Zlatým hřebem současné produkce se pak stalo nádherně upravené žluté Clio Williams se dvoulitrovým motorem o výkonu 133 Kw.

Během dopoledne se sjelo téměř čtyřicet vozů, ale nepřestávali se trousit další opozdilci. To už ale začaly jízdy zručnosti. Byla postavena poměrně náročná trať, na které si odvážlivci měřili své síly a hlavně svůj odhad a citlivou nohu (o rukou ani nemluvě). Kupodivu největší problémy všem zúčastněným dělala dvě zastavení na prkně. Nenašel se snad ani jediný, který by v této disciplíně neudělal chybu. A tak trestných bodů přibývalo. Řidiči ve snaze mít co nejlepší čas přestávali dbát na precizní průjezdy překážkami a sbírali trestné vteřiny jako na běžícím páse. Příkladem budiž jízda posádky Renaultu 12, která zaujala bezkonkurenčně nejrychlejším časem (2:37) ale také největším počtem nasbíraných trestných vteřin (celkem 130), což ji odsunulo až na osmé místo. Příkladně jel naopak vítěz jízdy zručnosti pan Šabata, který sice nijak svým časem neoslnil, zato projel trať téměř bezchybně, když získal pouze 10 trestných vteřin.

Po jízdách zručnosti měli milovníci renaultů možnost vyzkoušet si ovládání vozidla pří slalomu. Nejúctyhodnější výkon předvedl majitel zcela původního R 4CV, který přes handicap malého výkonu motoru s objemem válců 748 cm3 dokázal v této disciplíně zvítězit. Obdiv zasluhuje i výkon majitele žlutého Clia Williams, který zajel nejlepší čas, který mu však pokazila převrhnutá kuželka a tedy trestné vteřiny. Pihou na kráse srazu byla malá nehoda R19ky, jejíž řidič při slalomu nezvládnul vozidlo, vylétl z trati a vozidlo si poškodil.

Na druhý den byla zařazena spanilá jízda, při které obyvatelé přilehlých vesnic měli možnost obdivovat krásu vozů jedoucích v koloně renaultů.

Jako organizátoři doufáme že, i přes drobné organizační nedostatky, se sraz líbil natolik, že na příští sraz v květnu 1999 přijede ještě více milovníků značky.
Renault Fuego Renault 8 Renault 4CV
Renault Laguna Renault 4CV 1. sraz Renaultclubu
Renault Clio Naši Renaulti Renault Clio Williams
Renault 4CV Renault Clio Williams Renault 4
Renault 19 Renault 4CV Renault 4CV | motor
Obrázek Renault 25 Renault Fuego | Jízda zručnosti
Renault Laguna | Jízda zručnosti Renault Clio Williams | Jízda zručnosti Renault Laguna | Jízda zručnosti
Renault 4 Renault Interier
Renault Clio Renault Clio Williams



Zpět na seznam srazů

Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 4. V případě nutnosti volej nejprve hasiče, záchrannou službu, pak policii.


Link to old english version.