8. sraz - Tábor

Renault VelSatis

8. sraz v Táboře aneb Miláčku, našel jsem bod G, ale co s ním mám dělat?

24.5. - 26.5 2002

Letošní první sraz byl pro nás tak trochu sázkou do loterie. Po dlouhém zvažování jsme se totiž rozhodli pro zahájení už v pátek. Vyšlo to. Před zahájením prvního orientačního závodu už bylo v kempu Knížecí rybník u Tábora více než 70 aut.

Po krátkém zahájení byl odstartován orientační závod. Pro jednoduchost nazývaný holčičí. To proto, že když jsme ho v listopadu loňského roku vyměřovali rozdělili jsme se na (rozuměj organizátoři) dva týmy, kdy první byl složen ze zástupkyň něžného pohlaví a ten druhý zase ze samých chlapů. Výsledkem tohoto rozdělení se staly dvě odlišné trasy s odlišnými podmínkami. Obě trasy pak byly následně ještě projížděny a dolaďovány tak, aby jejich průjezd byl možný s použitím jakékoliv mapy s měřítkem 1:100000 a 1:200000. S přípravou trasy jsme skončili, když nám seděla na 5 různých map, které lze koupit u kterékoliv čerpací stanice. Vyzkoušeli jsme si také, že podle mapy 1:250000 už, především trasa klučičího orienťáku projet nelze. Také proto jsme dopředu avizovali nutnost mít s sebou mapu 1:100000, která byla pro daný účel nejpřehlednější.

První orientační závod se jel podle reálných údajů, to znamená, co vidíš to vidíš. A nebyli bychom to my, kdybychom si nepřichystali pár veselých chytáků. Za všechny alespoň jeden. Jedním ze 12 úkolů, které měly být na trase splněny, bylo najít důležitou informaci na definovaném místě. Ti, kdo důležitou informaci nalezli, se z papíru schovaného v autobusové čekárně dozvěděli, že nemají nic hledat a pokračovat v jízdě podle itineráře. Méně šťastní ovšem přiváželi důležité informace typu: zakázán prodej majonéz Spak, staré kůže vykoupí...., telefonní číslo na doktora Mráčka je..., případně že pojízdná knihovna přijede v úterý ap. Tento závod neplánovaně ukončil fanda s přezdívkou Esse s červenou devatenáctkou, který se při otáčení na čtvrtém kilometru netrefil na silnici a sjel do příkopu. Naštěstí se ale lidem ani autu nic nestalo.

V sobotu ráno už byla travnatá plocha téměř plná, přesto přijížděli další fandové. Na parkovišti se tak vedle sebe skvěly taková báječná auta jako Monaquatre z roku 1935 vedle R4 CV z roku 1960, renaulty osmičky vedle nadupaných pětadvacítek turbo, er čtyřka vedle devataenáctky kabrio, tuningově upraveného Twinga a vyladěného Safranu Biturbo. Takhle bych mohl pokračovat ještě hodně dlouho, protože k vidění toho bylo opravdu hodně.

Krátce po deváté hodině zahájila společnost Autosalon Tábor s.r.o., což je táborský prodejce naší oblíbené značky, diagnostický servis pro všechny, kteří měli zájem nechat si zkontrolovat svá auta. Zároveň každý, kdo měl zájem mohl vyrazit na zkušební jízdu některým z pěti vystavovaných vozů, mezi nimiž nechyběly takové skvosty jako úplně nový Vel Satis, Kangoo 4x4 a nová Laguna.

Mezitím začala dopolední jízda zručnosti zaměřená především na techniku a přesnost. K vidění byly nejen bravurní průjezdy, ale také moc hezké kiksy, které pochopitelně pobavily přihlížející obecenstvo, které pak následně zase svými kousky pobavilo ty, co už zručku absolvovali. Zde je asi na místě zmínit to, že se našich srazů účastní čím dál tím více posádek, v nichž je zastoupeno něžné pohlaví a také více posádek ryze ženských. To, jakým způsobem si počínaly právě dívky a dámy za volantem muselo zviklat přesvědčení i toho nejzarytějšího odpůrce žen za volantem. Před nasazením a sportovním zápalem těchto dívek a žen smekám já sám svůj pomyslný klobouk. Abych však nemluvil jen o něžném pohlaví. Celkově se na sraze sešla, jako už tradičně spousta báječných lidí a mě mohlo jen mrzet, že nemám více času, abych si se všemi popovídal. Nezřídka se mi stalo, že jsem musel někoho odbýt, protože jsem spěchal zase něco organizovat.

Po přestávce na oběd dorazila do kempu policie se dvěma vozy a zajistila nám doprovod při spanilé jízdě. Bohužel však tempo nasazené policejním doprovodem bylo poměrně vysoké, paradoxně k tomu, že první vozy jely nějakých třicet kilometrů v hodině. Při výjezdu z kempu se kolona roztrhla, několik vozů bylo nuceno dát přednost v jízdě a musely kolonu dohánět. Když opouštělo kemp poslední auto, byla kolona již téměř dva kilometry dlouhá. Díky tomu se nám pár renaultů cestou ztratilo. Nic však nebylo ztraceno, až na tři renaulty jsme se nakonec zase všichni na posledním kilometru spojili a tak nás mohlo být při průjezdu branou kempu napočítáno 99. To je nový rekord našeho klubu v délce kolony.

Krátce poté byly odstartovány dětské soutěže. Děti bojovaly s vervou a přihlížející se výborně bavili. Hned po nich další jízda zručnosti tentokrát zaměřená na rychlost a ovládání vozu na mezi adheze. Poměrně jednoduchá trať, kterou jsme vytvořili s pomocí pouhých tří kuželů a několika sloupů se stala prubířským kamenem pro pneumatiky a ruce řidičů. Hlavní roli tu hrál odhad rychlosti, kdy kola ještě drží stopu, znalost rejdu auta a samozřejmě rychlost, kterou řidič umí plést vánočku. Stejně tak jako i v soutěžích na předešlých srazech bylo možno vidět renaulty na třech kolech. Vyloženou exhibici předvedli Luděk Procházka se svým Safranem, Standa Kulhánek s Cliem a mimo soutěž pak Petr Havlíček s Peugeotem 205 (nemohl přijet se svojí R16kou, která je už více než rok v přestavbě), který zajel o tři setiny sekundy nejlepší čas navíc zcela bez trestných bodů. Zážitkem pak byla jízda Clia Sport V6 24V, na níž více než průjezd tratí, která pro malý rejd Clia nebyla vhodná, bylo možno nechat se unést vzhledem dravě vypadajícího sporťáku a hlavně famózním zvukem šestiválce s 230 řehtajícími koňmi.

V programu srazu nechyběl ani tradiční vědomostní test, tento rok, soudě podle jeho výsledků, opravdu těžký.

V 18:30 byla zahájena rozprava před druhým orientačním závodem, který byl o něco náročnější než ten předešlý. Všem, co se na rozpravu dostavili byla učiněna nalejvárna, tedy návod na to, jak ho jet. Většina z těch, kteří na rozpravu dorazili neměla s projetím větší problémy. Po závodě se ukázalo, že naše strategie s mapami byla správná. Málokdo skutečně zabloudil, což se dalo dobře poznat z počtu správně vypsaných průjezdních kontrol. Skutečným oříškem pak ale bylo řešení průjezdu detaily bodů. Zejména pak řešení budu G, což byla náves s komunikací ve tvaru osmičky, do které ústilo 6 silnic. Ten správně vyřešila jen čtvrtina posádek. Při pročítání jednotlivých jízdních výkazů mě napadla otázka, kterou si možná kladl v bodě G kde kdo, a byla jako ze života. Našel jsem bod G - hurá! No jo, ale co s ním mám dělat?. Kdo si na tuto otázku neodpověděl správně, dostalo se mu ocenění v podobě razítka SHIT HAPPENS od falešné průjezdní kontroly a k tomu ještě jedno falešné písmenko ze samoobslužné průjezdní kontroly. Celkem se dalo v bodu G nasbírat až 660 trestných bodů za nesprávný průjezd. Nejúspěšnější posádky v cíli měly 300 trestných bodů a více než polovina se jich vešla do 700 trestných bodů, což je velmi slušný výsledek. Nám tedy nezbývá než gratulovat. Na příště si budeme muset vymyslet nějakou neokoukanou fintu.

Na konec dne jsme měli připravenou ještě jednu jízdu zručnosti a sice tentokrát bez aut, zato s noktovizorem (zařízení pro noční vidění). Pro celkové vyčerpání organizátorského týmu a déšť však na ni už nedošlo. A tak zůstalo dostatek prostoru pro příjemně hrající kapelu Volný styl, která hrála, dokud neodpadl poslední nadšenec.

Nedělní vyhlášení vítězů bylo jako tradičně spojeno s udělováním cen za první tři místa v každém bloku soutěží a cen nejlepší ženský výkon, nejkrásnější auto a první místa v soutěžích pro děti. Celkové výsledky a pořadí naleznete na zvláštní stránce a tak zde zmíním jen ty, které tam nejsou.

Nejlepší ženský výkon: Alena Hybnerová

Nejkrásnější auto: Renault 25 Miloše Sztankovicse

Děti: 1. místo Ondra, 2. místo: Kristínka, 3. místo: Lucie

Ceny do soutěží věnovali: Renault ČR, a.s, TOTALFINAELF Česká republika s.r.o., Autoavant družstvo, Autosalon Tábor s.r.o., Miloš Sztankovics, Radek Bejček a Renault Club Česká republika.

Zvláštní poděkování za pomoc: Martině Kadlecové, Václavu Bartáčkovi, Juraji Boledovičovi, Ondrovi Demutovi, Petrovi Havlíčkovi, Miloši Sztankovicsovi, Petrovi Váňovi, Mirkovi Vašicovi, Vláďovi Zumrovi,

Poklona pro všechny účastníky, že to s námi vydrželi. ;-)

Fotografie ze srazu, výsledky, další článek od Petra Váni a vyhodnocení ankety přibudou na tuto stránku co nevidět. Vybrali jsme necelých 300 fotek z téměř 2000, které máme k dispozici. Je třeba je všechny upravit, takže mějte strpení. Je však na co se těšit, protože jsou opravdu povedené.

Text: Viktor Kazda


Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Renault sraz -orientační závod
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Renault sraz - R 19 v akci Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Výsledková listina
Start. Jméno Vůz Jízdy zručnosti Vědomostní Orientační závod Celkové pořadí
číslo 1. jízda 2. jízda celkem test 1. - páteční 2. - sobotní Celkové pořadí Body Pořadí
1 Velíšek Roman R19, 1993 29 999 49 999 41 999 50 3067 50
2 Dvořáček Jan, Ludvíková Veronika R 21, 1992 999 999 59 999 41 999 50 4037 66
3 Sztankovics Miloš R 25 V6TX, 1990 36 999 52 999 41 999 50 3074 52
4 Zumr Vladimír R 5, 1981 999 999 59 4 999 999 54 4000 55
5 Turyna Martin R 19 Chamade, 1990 50 44 44 15 12 20 15 141 25
6 Lisičan Roman R Thalia, 2001 21 36 28 15 20 25 22 117 18
7 Kulhánek Stanislav R Clio 1,4 Elle, 1993 4 4 2 4 24 6 13 42 4
8 Fuchs Petr R 21 Medallion, 1988 42 13 26 38 35 999 44 1127 39
9 Králíček Milan R 4 CV, 1960 999 999 59 33 999 999 54 4029 62
10 Pimper Marek R19 18 16V, 1994 33 20 23 1 1 4 2 59 6
11 Olexa Jakub R Safrane BiTurbo, 1994 999 999 59 999 999 999 54 4995 67
12 Dostál David R 17, 1976 13 24 14 4 9 24 16 74 9
13 Staněk Tomáš R25, 1989 12 27 15 21 11 18 12 89 12
14 Havliček Bahno Petr Peugeot 205, 1991 58 45 45 45 41 40 38 229 34
15 Štafl Ladislav R 19 , 1990 22 39 31 999 41 999 50 2100 43
16 Příplata Tomáš R16 GL, 1971 3 31 11 4 999 999 54 2036 41
17 Teimer Oskar R Laguna 2,0 RT, 1995 45 34 41 21 13 15 11 128 24
18 Paseka Petr R Laguna, ??? 999 999 59 999 999 999 54 4995 67
19 Chorovský Tomáš R Clio, 2000 999 999 59 999 999 999 54 4995 67
20 Kubart Pavel R Espace, 1988 28 17 17 26 32 22 27 125 21
21 Hlad Jiří R Espace, 1989 23 43 33 33 33 34 32 166 31
22 Sedláček Milan R 5, 1984 999 999 59 999 999 999 54 4995 67
23 Říha Vladimír R Espace, 1993 999 999 59 38 37 36 36 2109 44
24 Sobotovič Pavel R 19, 1992 8 41 20 33 30 13 21 125 21
25 Volárik Richard R Megane Coupe, 1999 17 40 28 26 15 16 14 114 17
26 Kukla Richard R 5, 1989 32 22 25 33 40 999 49 1126 38
27 Váňa Petr R25, 1989 999 999 59 999 999 999 54 4995 67
28 Jenč Stanislav R Fuego, 1983 999 999 59 999 999 999 54 4995 67
29 Fabík Milan R19 16V Chamade,1992 15 37 22 42 999 23 40 1116 37
30 Ambrozek Miroslav R19 18 RT,1992 26 2 9 15 17 32 23 92 13
31 Majvald Petr R 8, 1967 57 21 38 15 14 12 10 119 19
32 Jílek David R Laguna, 1994 56 999 58 999 31 999 43 3084 54
33 Matoušek Jiří R Espace, 1986 49 35 43 44 41 29 34 198 33
34 Doležalová Alena R16TX,1977 44 999 55 999 36 999 46 3077 53
35 Konečný Marek R 11 TL, 1984 10 3 3 26 23 10 16 72 8
36 Procházka Ludvík R Safrane,1992 43 38 42 999 27 30 30 1137 40
37 Knedlhans Jáchym R Laguna, 2001 20 14 11 9 6 8 6 57 5
38 Bejček Radek R 19, 1994 11 6 7 4 5 9 6 35 3
39 Krčil Jan Espace 2.2 RT,1991 999 999 59 999 26 39 31 3062 49
40 Muhlestein Pavel R Twingo,1995 16 9 8 26 2 7 3 60 7
41 Pimper Jaroslav R Laguna kombi, 1996 51 999 56 1 18 32 25 1101 36
42 Zemanová Daniela R Safrane, ??? 53 23 36 999 999 999 54 3073 51
43 Kremláček Michal R 15 TL, 1974 7 25 10 999 999 999 54 3029 47
44 Mareš Michal R Fuego, 1984 999 999 59 999 999 999 54 4995 67
45 Klika Karel R 19 16V, 1992 9 7 6 9 41 13 27 79 10
46 May Karel R 19 , 1990 40 999 54 15 4 38 20 1096 35
47 Jindřišek Pavel R 19, 1995 34 29 32 21 8 3 4 95 15
48 Rottr Vladimír R 19 TXE, 1989 30 16 18 9 16 21 19 92 13
49 Ryšánek Milan R 19 16V, 1991 41 5 18 26 29 26 29 127 23
50 Pilař Petr R 19 Chamade, 1991 39 33 34 21 41 36 37 170 32
51 Stokuč Jan R Megane Break 1,4 16V, 1999 6 8 4 12 3 1 1 30 2
52 Bek Jan R 19, 1993 38 15 23 33 21 2 9 109 16
53 Demut Ondřej R Laguna, 1998 47 10 28 12 6 5 4 80 11
54 Dekoj Ondřej R Safrane V6, 1993 54 19 35 15 19 17 18 124 20
55 Konečný Jiří Clio Baccara,1992 1 1 1 3 10 11 8 26 1
56 Hilger Ondřej R 11 GTX, 1985 999 999 59 999 28 999 42 4024 60
57 Bodeček Marek R 5 GT Turbo, 1985 19 30 20 12 41 40 38 142 26
58 Klimt Antonín R 19 1,8, 1993 27 17 16 42 41 31 35 158 29
59 Trsek Martin R 25 TD M&A Edition, 1990 2 12 4 26 999 999 54 2038 42
60 Mullerová Klára R Clio, 1992 48 28 36 32 34 18 26 160 30
61 Krátký Jan R 19, 1991 25 11 13 38 41 27 33 142 26
62 Ambrož Petr R 4, 1965 23 999 48 999 999 999 54 4019 58
63 Malý David R 19, 1991 46 32 38 999 39 999 48 2115 45
64 Slaný Radovan R Twingo,1998 999 999 59 999 999 999 54 4995 67
65 Hybnerová Alena R 25 TD M&A Edition, 1990 52 26 38 21 22 27 23 148 28
66 Šimek Petr R 19 Cabrio, 1992 31 999 50 999 999 999 54 4027 61
67 Votoček Jaroslav R Laguna, 2002 999 999 59 999 38 999 47 4034 65
68 Gruber Libor R Rapid, 1991 5 999 46 999 999 999 54 4001 56
69 Malík Luboš R 25 V6 Turbo, 1986 999 999 59 999 999 999 54 4995 67
70 Sedlák Martin R 5, 1982 35 999 51 999 999 999 54 4031 63
71 Koldušek Tomáš R 11 GTX, 1989 18 999 47 999 999 999 54 4014 57
72 Přibylová Eva R Twingo,2001 999 999 59 999 999 999 54 4995 67
73 Mareš Michal R 19 16V, 1995 14 42 27 999 999 999 54 3053 48
74 Danko Martin R 19, 1991 37 999 53 999 999 999 54 4033 64
75 Veselý Pavel R 19, 1991 999 999 59 999 999 999 54 4995 67
76 Šárka Jan R Clio, 1993 999 999 59 999 25 999 41 4021 59
77 Beránek Oldřich R 19 , 1990 999 999 59 999 999 999 54 4995 67
78 Kysela Jíří R 19 Cabrio 16V, 1992 999 999 59 999 999 999 54 4995 67
79 Zeman Josef R 9 GTD, 1986 55 999 57 38 999 35 44 2126 46


Zpět na seznam srazů

Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 2. Zjisti, jak je na tom posádka havarovaného vozu.


Link to old english version.