7. sraz - Mělník

7. sraz Renault Clubu ČR

V bodu A


28.9 - 30.9.2001

7. sraz Renault Clubu Česká republika proběhl o víkendu 28.-30. září 2001 v autokempu Mělník v Mělníce.

Tentokrát začnu trochu netradičně. Pro vás všechny začíná sraz většinou v předvečer slavnostního zahájení. Pro nás organizátory několik měsíců předem jednáními, přípravami, psaním seznamů, co nesmíme zapomenout, co máme jak udělat, schůzováním o tom, jak udělat lépe to, co se nám zdá, že by lépe šlo, vyhodnocováním ankety z minula, abychom věděli, co by vás asi tak bavilo, sháněním cen, přípravou programu a také v neposlední řadě vytyčováním orientačního závodu, který s každým srazem získává na oblibě a postupem času se stal zlatým soutěžním hřebem.

Mnoho a mnoho týdnů před srazem jsme naskákali jednoho odpoledne do aut a vydali se do okolí Mělníka a kokořínska na rekognoskaci terénu. Řečeno jinými slovy, potřebovali jsme vymyslet, které cesty jsou zajímaví a kudy jsme vás ještě neprotáhli. To mělo několik následků, z nichž jeden popíši hned a druhý o něco více dole. Celý vtip spočívá v tom, že si pokaždé na vás musíme něco vymyslet, abychom se sami také pobavili. Tentokrát jsme si vymysleli bod A. A věřte, že už ve chvíli, když jsme ho vymysleli jsme si vás představovali, jak se na něj budete tvářit. Představa vašeho tváření způsobila to, že nás za chvíli začaly bolet panty. Stejný efekt mělo i vymyšlení otázky: Na co je objekt po vaší pravé ruce, ale tady jsme se odpovědi, kterou jsme u některých posádek, v případě, že objekt nenajdou očekávali, nedočkali. A představa, jak na hřbitově hledáte jméno starostky v noci s baterkou nás vyloženě rozštípla. A takových příležitostí pro pobavení jsme měli ještě velkou spoustu.

Ale teď zpátky ke srazu. Po slavnostním zahájení a vyhlášení programu se většina soutěžících začala připravovat k první jízdě zručnosti. Rozptyl nejlepšího a nejhoršího času 2:25 min, když nejlepší byl 1:22 min je rozhodně důvodem k zamyšlení a také dobrým důvodem pro pobavení zúčastněných. Ale jízdy zručnosti, ať už složité a technicky náročné, jako byla ta první, nebo rychlé, jako byla ta druhá motoristická, nejsou pro pravidelné účastníky ničím novým. Letošní novinkou byla soutěž zručnosti na nemotorovém, nízko letícím pilotovaném stroji. Pro ty z vás, co jste na srazu nebyli prozradím, že se nejdnalo o rogalo. To bude možná na příštím sraze:-). Řeč je o dvoukolovém zařízení, jež se poslední dobou stalo tolik modní, o minikoloběžce.

Soutěžící se při paralelním slalomu do sebe zakousli s obrovskou vervou, následkem čehož extrémní zatížení a heroické nasazení pilotů po jednom z dobře míněných powerslidů jedna koloběžka nevydržela a natruc si zula zadní kolečko.

Nebývá zvykem, že na tratích soutěže zručnosti závodníci často havarují. Tohle byla výjimka. Někteří radostně havarovali i vícekrát. Při pohledu na tento závod jsem děkoval vrozené lidské lenosti za to, že se motoristé po silnicích pohybují většinou po čtyřech kolech. Nicméně právě to, že z dospělých to na minikoloběžce až do srazu zkoušel málokdo, přispělo k obrovské divácké zajímavosti. V této disciplíně startovaly i děti. Nutno podotknout, že jsou za řidítky podstatně bezpečnějšími jezdci.

Letos poprvé při spanilé jízdě zajišťovali pomoc na křižovatkách policisté. Díky jim proběhla spanilá jízda naprosto perfektně. Na každé křižovatce stál jeden policista nebo policistka, která do naší kolony 63 renaultů nepustila nikoho cizího.

Po skončení všech jízd zručnosti byl po rozpravě a vědomostním testu odstartován noční orientační závod. Měřil 75 kilometrů a jízdní čas na něj byl stanovený na 115 minut. Jeden by si řekl, že to je sranda, když uvažovaný jízdní průměr činil 39 km/h. úvahy v bodě A. Opak se ukázal být pravdou.

Málokdo dokázal přijet včas. Už v úvodu jsem se zmínil o bodu A, což je místo, na které mnozí dlouho nezapomenou. Průjezd tímto bodem definoval itinerář pomocí mapového detailu, doplněného dalšími mapovými údaji tak, aby navigátory co nejvíce zmátl, ale přesto tak aby ho bylo možno za použití logiky bez problémů projet. Mysleli jsme, že horké chvíle nastanou posádkám až při řešení bodu A, leč mnohým dělalo snad větší trable ten bod najít. Jedním z vtipů, které jsme měli na posádky připraveny byl falešný soutěžní úkol ve falešné samoobslužné průjezdní kontrole, spočívající v potupném konání dřepů. Docházelo k situacím, kdy posádka, přijíždějící ve správném směru naprosto nechápavě sledovala ty, kteří projížděli nesprávně a zahnáni k falešnému úkolu tento poctivě plnili. Také se stalo, že člověk, jenž zlepšoval svoji fyzičku prostnými zmátl ty ze správného směru natolik, že si ty falešné dřepy také dojeli udělat. To vše k pobavení svému, našemu i pana místostarosty vesnice Vysoká, jenž nás, organizátory, na silnici pohostil noční kávou.

Odměnou za své výkony si ti nejlepší odvezli pohár Mistr Renault, nového renaulta na víkend nebo některou zdalších parádních cen od firem Renault ČR, a.s. a TotalFinaElf.


 


Jízda zručnosti na koloběžkách | 7. sraz Renault Clubu ČR Putovní cena | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault Laguna | 7. sraz Renault Clubu ČR
Renault 25 | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault Scénic | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault Estafete | 7. sraz Renault Clubu ČR
Renault 16 | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault 25 | 7. sraz Renault Clubu ČR Renautl 21 Turbo 4x4 | 7. sraz Renault Clubu ČR
Renault 19 16v | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault Scénic | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault Clio | 7. sraz Renault Clubu ČR
Renault Safrane | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault 25 | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault prkoviště | 7. sraz Renault Clubu ČR
Renault Twingo | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault Clio | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault prkoviště | 7. sraz Renault Clubu ČR
Renault Espace | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault Safrane | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault 8 | 7. sraz Renault Clubu ČR
Renault Gordini | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault Gordini | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault prkoviště | 7. sraz Renault Clubu ČR
Technické zázemí | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault 25 | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault 21 | 7. sraz Renault Clubu ČR
Renault 4 | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault Laguna | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault Laguna | 7. sraz Renault Clubu ČR
Renault 16 | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault 8 | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault 16 | 7. sraz Renault Clubu ČR
Renault 18 | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault 19 | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault Clio | 7. sraz Renault Clubu ČR
Renault Clio | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault Safrane | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault 5 | 7. sraz Renault Clubu ČR
Renault 5 | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault 8 | 7. sraz Renault Clubu ČR Obrázek
Renault 5 | 7. sraz Renault Clubu ČR Renautl Espace | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault 8 | 7. sraz Renault Clubu ČR
Renault prkoviště | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault 25 | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault Estafete | 7. sraz Renault Clubu ČR
Renault 19 16v | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault 19 16v | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault 25 | 7. sraz Renault Clubu ČR
Renault 18 | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault 21 Turbo 4x4 | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault Gordini | 7. sraz Renault Clubu ČR
Renault 16 | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault 19 | 7. sraz Renault Clubu ČR Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Renault Estafete | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault Estafete | 7. sraz Renault Clubu ČR Vítáme vás u Renaulta | 7. sraz Renault Clubu ČR
Renault prkoviště | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault 8 | 7. sraz Renault Clubu ČR Renault 16 | 7. sraz Renault Clubu ČR
Vítězové | 7. sraz Renault Clubu ČR



Zpět na seznam srazů

Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Máte-li ve voze kůži, střezte se ji polít Coca Colou. Její působení kůže nenávratně poškodí. Když už se tak stane, nešetřete vodou. Ihned.


Link to old english version.