6. sraz - Mělník

6. sraz Renault Clubu ČR

Rej renaultů

První renaultí sraz v roce 2001 skončil před několika dny. Zúčastnilo se ho rekordních 97 vozidel, z toho 86 registrovaných účastníků, to nepočítaje několik vozů, které zůstaly před branou kempu. I když je toto číslo rozhodně vysoké a uspokojivé, přesto se na něm podepsalo nepříznivé páteční a sobotní počasí. Ještě v sedm hodin v sobotu ráno se z oblohy valily proudy vody, které některé renaulťáky odradily. Nebýt toho, myslím, že lehce překonáme hranici sta aut.

Ti, co se odradit nenechali udělali rozhodně dobře, protože na ně čekal bohatý program, při kterém nechyběla spousta legrace.

Při ranním slavnostním zahájení byl účastníkům srazu představen program dne a redaktor Českého rozhlasu, pan Štíbr zde provedl nábor zelených andělů, pomocníků řidičů. Když jsme se dosyta vypovídali, následovala jízda zručnosti naslepo, při které se opět potvrdilo, že řídit poslepu, jen podle navigace není žádná legrace. Zdálo se však, že téměř všechny posádky mezi srazy tvrdě trénovaly a jen málo z nich se postaralo o opravdovou šou, když ztratily totálně orientaci.

Ani na děti jsme nezapomněli a tak si tito malí budoucí motoristé mohli zasoutěžit v ryze nemotoristických soutěžích.

Po obědě následovala spanilá jízda Mělníkem a jeho okolím. 97 automobilů, vyrobených stejnou automobilkou v různých časových obdobích, projíždějících v koloně městem nenechalo nikoho na pochybách o jakou akci se tady jedná. Všichni ti, kteří se spanilé jízdy zúčastnili ustanovili nový český rekord v délce kolony jedné značky. Nový rekord je 1.940 metrů. Děkujeme všem, díky nimž byl náš vlastní rekord z roku 1999 překonán. Bylo nádherné pozorovat nekončící, klikatící se kolonu Renaultů. Pro ty, kdo jsou opravdovými fandy je to neuvěřitelně krásný zážitek. Pihou na kráse spanilé jízdy bylo chování jednoho mělnického motoristy, jenž rozhodně mezi Homo Renaultis nepatří. Tento dobrák, nemající s autíčkovými nadšenci nic společného, mne na přechodu pro chodce úmyslně porazil, když se mu zdálo 40 vteřin, než projede konec kolony příliš dlouhých. Trochu přibrzdil, přidal, a už jsem byl na jeho kapotě. Poté neváhal a spolu se svým otcem, mimochodem policistou mne ještě fyzicky napadli. Měli štěstí, že jsem se více než o ně staral o kolonu, aby projela.Nedovedu si představit jejich obličeje (myšleno xichty J), kdybych se s nimi začal prát a kdyby mi na pomoc přispěchalo pár Renaulťáků z kolony. Místo čtyřiceti vteřin pak čekal podstatně déle na přivolané policisty a ještě déle pak strávil na policejní stanici, kde jsme museli oba tento incident vysvětlovat.

Tady bych chtěl poděkovat všem lidem, ať už nezúčastněným občanům Mělníka, tak i všem přátelům Renaulťákům za ochotu, se kterou mi přispěchali na pomoc se svým svědectvím, dokazujícím jednání obou motorizovaných hulvátů. Asi nejparadoxněji na mě v celé té nehumorné situaci působil fakt, že onen řidič byl majitelem Renaultu 19.  A možná ještě paradoxněji, že se policistům snažil namluvit, že jsem mu na auto skočil sám.

Po krátké přestávce byl odstartován tradiční orientační závod, konající se v historii našich srazů poprvé ve dne. Byl sice o něco jednodušší, než ten minulý, zato byl okořeněn další jízdou zručnosti, tentokráte na rychlost a přesnost. I přes relativní jednoduchost však finty traťového ředitele Bahna mnohým zamotaly hlavu. Při jízdě zručnosti na letišti však byl znát handicap způsobený absencí dvou organizátorů podávajících právě na policii vysvětlení k výše popsané události.

Unaveným, avšak spokojeným renaulťákům zahrála večer rocková kapela Žízeň. Pět kytaristů a jeden bubeník, oblečení do stylových renaultích triček, se do toho opřeli s opravdovým nasazením a nepřestali, dokud i ti nejsilnější jedinci nepadli únavou.

Po celý den se o auta všech účastníků s profesionální pečlivostí a fandovskou zapáleností starala firma K&N Car s.r.o, jejichž přístup byl všemi lidmi na sraze hodnocen na jedničku s hvězdičkou. Nám organizátorům bylo ctí mít pomocníka tak zdatného.

V neděli dopoledne byly více než řidičské schopnosti zkoušeny vědomosti, při poslední soutěži, jíž byl renaulťácký znalostní test. Po něm pak, krátce po poledni následovalo vyhlášení vítězů a předání krásných a hodnotných cen věnovaných společnostmi Renault ČR a.s a TotalFinaElf.

Zlatým hřebem srazu bylo vylosování výherce hlavní ceny 6. srazu Renault Clubu Česká republika, jíž byl osobní automobil Renault.  Losovací osudí bylo vyrobeno z nízkoprofilové pneumatiky se zakrytými boky do níž byly vloženy všechny anketní lístky. Deset dospělých chlapů se změnilo v kluky když otáčeli osudím. Neotáčeli jím na místě, jak to známe z televize, ale tak, že pneumatiku kutáleli kolem celého parkoviště za hlasitého povzbuzování ostatních.

Výherce, Miroslava Polácha, pak vylosoval nejmladší organizátor srazu, osmiletý Radek Havlíček.Ještě ani v tento okamžik nikdo z účastníků netušil, jaké auto tou hlavní cenou je. Výherci byly předány klíčky od vozu s ozdobným přívěškem a byl vyzván, aby si svou hlavní výhru na parkovišti renaultů našel sám. Poctivě chodil od vozu k vozu a zkoušel, zda mu klíčky nebudou pasovat. Ti co nevyhráli a jejichž auta výherce obcházel se královsky bavili. Nikdo mu neřekl, že se dobývá do jejich vozu a klidně ho, podšívkové, nechali aby je vyzkoušel téměř všechny. Nakonec klíčky přeci jen správně fungovaly u auta, který je již veteránem, u vozu Renault 6, r.v. 1971, žluté barvy. Ještě na místě věnoval výherce svoji výhru přítelkyni Lucii, která s ní také nakonec odjela.

Zvláštní poděkování patří společnostem Renault ČR a.s., TotalFinaElf s.r.o., K&N Car s.r.o., Turbo Sound systém, Max audio, kapele Žízeň, Tomáši Wolfovi a jeho občerstvovacímu týmu, panu Šaffkovi a Petru Váňovi za fotodokumentaci a všem kamarádům a organizátorům, kteří přispěli k hladkému průběhu srazu a k potěše všech renaultlidí, kteří se ho zúčastnili.

Zvláštní nepoděkování pak řidiči, který mě v průběhu spanilé jízdy úmyslně srazil na přechodu pro chodce.


Renault 25 Renault Dauphine Gordini Renault sraz - soutěž pro děti
Renault Club - náš team Renault Club - Takhle se losuje hlavní cena Renault Club - Hlavní cena a její výherce
Renault Club sraz Renault Club - spanilá jízda Renault Club - na parkovišti
Renault Club - Vozový park Renault Club - Renault 5 v akci Renault Club - Poslepu kupředu
Renault Club - na parkovišti Renault Club - v akci Renault Club - na parkovišti
Renault Club - na parkovišti Renault Club - na parkovišti Renault Club - v akci
Renault Club - na parkovišti Renault Club - na parkovišti Renault Club - na parkovišti
Renault Club - v akci Renault Club - na parkovišti Renault Club - v akci
Renault Club - na parkovišti Renault Club - příprava Renault Club - Hledání hlavní ceny
Renault Club - v akci Renault Club - v akci Renault Club - v akci
Renault Club - v akci Renault Club - v akci Renault Club - v akci
Renault Club - v akci Renault Club - v akci Renault Club - v akci
Renault Club - v akci Renault Club - na parkovišti Renault Club - na parkovišti
Renault Club - Spanilá jízda Renault Club - na parkovišti Renault Club - v akci
Renault Club - v akci Renault Club - v akci Renault Club - na parkovišti
Renault Club - v akci Renault Club - na parkovišti Renault Club - v akci
Renault Club - v akci Renault Club - na parkovišti Renault Club - v akci
Renault Club - Spanilá jízda Renault Club - na parkovišti Renault Club - na parkovišti
Renault Club - na parkovišti Renault Club - v akci Renault Club - na parkovišti
Renault Club - v akci Renault Club - v akci Renault Club - na parkovišti
Renault Club - v akci Renault Club - na parkovišti Renault Club - v akci
Renault Club - na parkovišti Renault Club - v akci Renault Club - v akci
Renault Club - v akci Renault Club - na parkovišti Renault Club - v akci
Renault Club - Spanilá jízda Renault Club - na parkovišti Renault Club - v akci
Renault Club - na parkovišti Renault Club - na parkovišti Renault Club - na parkovišti
Renault Club - v akci Renault Club - na parkovišti Renault Club - v akci
Renault Club - v akci Renault Club - na parkovišti Renault Club - na parkovišti
Renault Club - Spanilá jída Renault Club - v akci Renault Club - Diagnostika
Renault Club - v akci Renault Club - v akci Renault Club - v akci
Renault Club - losování hlavní ceny Renault Club - losování hlavní ceny Renault Club - v akci
Renault Club - v akci Renault Club - v akci Renault Club - v akci
Renault Club - v akci

VÝSLEDKY ZE 6. SRAZU RENAULTCLUBU
pořadí v jednotlivých soutěžích vyhodnocení
Startovní Jméno Vůz jízda zruč. 1 jízda zruč.
2
jízda zruč.
3
jízda zruč. Test Orienťák Celk. Celkové
číslo na slepo výměna kola orienťák celkem Tr.b. poř. bodů poř. bodů pořadí
13 Knedlhans Jáchym Megane, 1998 1 22 14 5 16 15 0 1 53 1
30 Konečný Jiří Laguna, 1997 3 14 2 2 19 29 13 15 63 2
67 Příplata Tomáš R16, 1971 26 4 11 7 13 5 16 19 65 3
35 Ryšánek Milan Renault 19 16V, 1991 7 1 19 3 22 38 2 3 68 4
22 Konečný Marek R11, 1984 12 17 3 4 19 29 4 9 70 5
66 Pivoňka Bedřich R Dauphine Gordini 13 31 10 9 15 10 4 10 74 6
14 Bejček Radek R19, 1994 10 41 4 10 17 21 3 5 81 7
43 Stokuč Jan Megane Break, 4 26 8 6 16 15 40 37 90 8
11 Marek Petr R25 TX V6, 1990 23 3 33 11 15 10 22 28 97 9
6 Ambrozek Miroslav R19 1,8i RT, 1992 6 29 7 8 16 15 46 41 98 10
40 Pimperovi Marek a Lukáš R19 18 16V, 1994 32 47 12 24 10 1 7 13 105 11
8 Zumr Lukáš R5, 1981 55 2 36 25 14 9 2 4 106 12
23 Zlámal Michal Espace, 1993 52 15 22 23 16 15 1 2 106 12
33 Herčíkova Ivana R18 TK 2.2i, 1985 25 53 9 21 13 5 15 17 109 14
27 Kubec Jiří R21 Nevada, 1990 41 30 27 27 13 5 3 8 111 15
47 Trsek Martin R21, 1990 37 33 5 16 25 43 3 6 124 16
26 Kulhánek Stanislav Clio 1,4 Elle, 1993 17 35 13 13 17 21 43 39 125 17
1 Moravec Petr Safrane 1993 51 12 35 27 15 10 15 18 126 18
24 Zlámal Jan R21 Nevada 2.2, 1987 42 24 21 21 15 10 27 30 127 19
82 Kerndl Zdeněk R8, 54 38 15 30 12 4 14 16 127 19
16 Staněk Tomáš R25, 1988 31 8 24 12 24 42 19 23 128 21
15 Demut Ondřej Laguna, 1998 22 46 40 31 16 15 6 12 135 22
54 Teimer Oskar Laguna, 1995 47 17 17 19 19 29 21 27 137 23
5 Matoušek Jiří Espace 1986 38 9 31 18 18 27 40 38 143 24
29 Turyna Martin R19 Chamade, 1990 50 37 34 35 11 2 19 24 147 25
55 Velíšek Roman Clio, 1991 34 34 6 15 23 41 31 32 147 25
18 Lisičan Roman R19, 1989 35 26 32 25 22 38 25 29 160 27
21 Dekoj Ondřej Safrane RXE V6i, 1993 28 19 39 20 25 43 50 43 172 28
50 Zeman Josef R19, 1990 44 36 38 33 21 35 16 20 173 29
19 Rottr Vladimír R19 TXE, 1989 43 43 16 29 22 38 34 35 175 30
49 Hybnerová Alena R19, 1991 30 49 41 34 25 43 9 14 177 31
32 Hybner Miroslav R18 4x4, 1985 46 50 37 37 25 43 20 25 201 32
68 Svoboda Petr R Super 5, 1990 9 4 1 1 - - 18 22 1035 33
7 Kraus Josef Megane, 1- 2 22 - 39 20 32 17 21 1076 34
70 Vlasák Štěpán R25 V6, 1989 20 25 23 14 - - 5 11 1078 35
48 Fabík Milan R19 Chamade, 1993 14 21 - 41 17 21 33 34 1089 36
38 Borovička Václav R4 GTL, 1981 49 9 18 17 - 34 36 1111 37
31 Votoček Jaroslav Laguna, 2000 24 45 - 51 16 15 43 40 1123 38
60 Láznička Luděk R6 TL, 1973 45 52 20 32 - - 47 42 1158 39
12 Pilař Petr R19, 1991 53 42 26 35 - - 64 45 1165 40
65 Dostál David R17, 1976 27 9 - 42 11 2 - - 2036 41
69 Zumr Vladimír R5, 1981 36 6 - 44 13 5 - - 2045 42
25 Duchoň Jiří R8 1132, 1970 15 55 - 52 15 10 - - 2078 43
10 Fuchs Petr Medallion, 1988 19 38 - 48 20 32 - - 2087 44
36 Václavíková Jarmila Clio LPG, 1992 5 51 - 47 - - 31 33 2087 44
17 Tulka David R19, 1992 33 26 - 49 21 35 - - 2092 46
45 Klika Karel R19 16V - - 28 57 17 21 64 45 2092 46
41 Pozách Miroslav R 19 16V, 1992 - - 30 59 21 35 30 31 2094 48
34 Votočková Jitka Laguna, 2000 21 54 - 53 17 21 - - 2094 48
58 Šulc Martin R19 16V, 1993 8 6 - 38 - - - - 3011 50
78 Holba Petr R25 V6 Baccara, 1991 11 15 - 40 - - - - 3023 51
72 May Karel R19, 1990 - - 25 56 - - 3 7 3029 52
3 Štafl Ladislav R 19 1990 18 19 - 43 - - - - 3034 53
37 Taneček Petr R19 RT, 1993 16 31 - 45 - - - - 3044 54
71 Obrtál David R19 16V, 1991 39 12 - 46 - - - - 3048 55
46 Halada František Megane 29 38 - 50 - - - - 3064 56
52 Kurz Karel R4TL Safari, 1968 - - 29 58 - - 53 44 3070 57
53 Devera Milan R8 1132, 1969, 40 48 - 54 - - - - 3085 58
9 Hrubý František R6, 1973 48 44 - 55 - - - - 3089 59


Zpět na seznam srazů

Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Máte-li ve voze kůži, střezte se ji polít Coca Colou. Její působení kůže nenávratně poškodí. Když už se tak stane, nešetřete vodou. Ihned.


Link to old english version.